ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آهنرباهای کوچک گوگل، سرطان را در بدن ما شناسایی می کنند

گوگل در جستجوی راهکاری است تا مرگ را به تعویق بیندازد و این مسئله را می توان در بخش جدیدی که گوگل تحت عنوان X راه انداخته جستجو کرد. اندرو کونارد، مدیر بخش گوگل اکس، امروز ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

گوگل در جستجوی راهکاری است تا مرگ را به تعویق بیندازد و این مسئله را می توان در بخش جدیدی که گوگل تحت عنوان X راه انداخته جستجو کرد. اندرو کونارد، مدیر بخش گوگل اکس، امروز اعلام کرد آن ها به دنبال ساخت نانوذراتی هستند که می تواند نشانه های بیماری را در سرتاسر بدن پیدا کند. گفته شده این نانوذرات که به صورت مغناطیسی عمل می کنند، یک هزارم گلبول قرمز خون ضخامت دارند و خودشان را به سطوح مختلف سلولی می چسبانند تا در صورت خطرساز بودن شناسایی شوند.

این پروژه گوگل که همچنین یک دستگاه پوشیدنی مغناطیسی را هم شامل می شود (برای ردیابی ذرات)، حداقل 5 سال تا تکمیل خود زمان لازم دارد.

اندرو کونارد توضیحات بیشتری ارائه می دهد که در ادامه می خوانید.

شرکت گوگل هنوز به دنبال کسب اطلاع در مورد مقدار ذراتی است که برای شناسایی سلول های بیماری زا لازم اند و از طرف دیگر، پوشاندن لباس به این نانوذرات مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود و کپسول فعلا به عنوان تنها راه حل عملی در نظر گرفته شده.

بیش از 100 عضو گوگل در حال کار روی این پروژه هستند. کونارد می گوید: "ما می خواهیم با جلوگیری از بیماری، مرگ را عقب بیندازیم. اساسا دشمن اصلی ما مرگ است. به این دلیل که تکنولوژی مبارزه با آن را داریم و می توانیم انرژی و تلاش بیشتری روی آن بگذاریم."

اما مسئله اصلی در حال حاضر فراتر از نجات زندگی انسان ها توسط ذرات ریز و یک دستگاه کنترل کننده است. گوگل باید به ارگان های مربوطه ثابت کند که این روش در ابعاد گسترده و کنترل شده ی کلینیکی قابل استفاده، موثر و امن است. برای انجام این عمل، آن ها ابتدا باید مقدار نانوذره مورد نیاز را به دست آورند که گوگل هنوز موفق به انجامش نشده.

ایده استفاده از نانوذرات برای به دام انداختن سرطان و دیگر بیماری ها بسیار ساده است. سلول های سرطانی معمولا پروتئین و قندی از خود به بیرون منتشر می کنند که سلول های عادی آن را انجام نمی دهند. یک نانوذره با قابلیت شناسایی سرطان می تواند به سادگی در یافتن علائم کارساز باشد. اما دو موضوع مهم وجود دارد. اولی دانش ما پیرامون مواد منتشر شده از سلول های سرطانی، و دومی دریافتن اینکه چه نوع پوششی برای این نانوذرات لازم است تا علائم بیماری خاصی را متوجه شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۷ آبان ۱۳۹۳

    گوگلو پزشکی با اهنربا؟!

  • bahram
    bahram | ۷ آبان ۱۳۹۳

    ماشالله گوگل تو همه چی باید سرک بکشه! کارشم خوبه دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی