ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

آزمایش ژنوم حالا می تواند ساده و سریع تر انجام شود

ابزار های آزمایش ژن ها خیلی دوست داشتنی نیستند. مانند بسیاری از وسایل آزمایشگاهی، این ابزار نیز معمولا بزرگ و زشت هستند و به ظرافت تلفن های هوشمندتان طراحی نشده اند. خوشبختانه، به نظر می ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ابزار های آزمایش ژن ها خیلی دوست داشتنی نیستند. مانند بسیاری از وسایل آزمایشگاهی، این ابزار نیز معمولا بزرگ و زشت هستند و به ظرافت تلفن های هوشمندتان طراحی نشده اند. خوشبختانه، به نظر می رسد عوامل Fluidigm، این مشکلات را با دستگاه ژنوتایپ Juno حل کرده اند. دستگاه یاد شده، به زیبایی و توسط Yves Behar طراحی شده و جلوه ای بدی به میز کارتان نمی بخشد. کار کردن با Juno نیز به لطف رابط کاربری بزرگ و لمسی آسان است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا در مورد این محصول بیشتر بدانید.

سرعت این دستگاه اما شاید بهترین قابلیت آن باشد. Juno با استفاده از چرخه ای نو، می تواند استخراج DNA، تقویت آن جهت قابل خواندن کردن ژن ها و آزمایش را در یک مرحله انجام دهد. محققان می توانند با وارد کردن یک نمونه در دستگاه، نتایج را در مدت ۳ ساعت دریافت کرده و از دستگاه های دیگر نیز بی نیاز باشند. با توجه به نیاز این دستگاه به مقادیر کمی DNA (حدود ۵.۵ نانوگرم)، و تولید آلودگی کمتر نسبت به دستگاه های دیگر، استفاده از آن کاملا کاربردی به نظر می رسد.

Fuse_Fluidigm_Side_AC3B1211_w5_mm_bg2_RGB-660x495

احتمالا شما یکی از خریداران Juno نخواهید بود، اما در این دستگاه می تواند در صورت فراگیر شدن، انقلابی بزرگ در صنعت پزشکی به وجود آورد. هرچه شناخت و مطالعه ژن ها ساده تر باشد، تشخیص بیماری ها نیز سریع تر صورت می پذیرد. این دستگاه انقلابی، همچنین می تواند آغاز راه رسیدن تکنولوژی تشخیص ژن ها به خانه ها باشد.

اگر همینطور پیش برود، شاید روزی بتوانید نتایج آزمایش هایتان را تهیه کرده و در ملاقات بعدی به دکترتان تحویل دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • salar.geeki
    salar.geeki | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    اگه این دستگاه زودتر ساخته میشد شاید بیماری آقای پاشایی رو زودتر متوجه میشدن و پیشگیری میکردن. ولی دوستان درست می گن اینجا جای بحث توی این موضوع نیست

  • TROOL
    TROOL | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    اقا من تو پست قبلیه پزشکی گفتم از چند وقت دیگه کاسبی دکترا کساد میشه گفتین نه این دستگاه دومه یه دستگاه دارو بنویس هم اختراع بشه دیگه احتیاج به دکتر نیس :-D

  • Poorya_2
    Poorya_2 | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    این کیس خوشگلی میشد ، حیف کاربردش چیز دیگس

    • behrooz.mokhtar
      behrooz.mokhtar | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

      یه کیس کوتوله چاق

  • حمید
    حمید | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    اونوقت کاربرد دستگاه ژنوم توی خونه چیه باز اگه کاربردش و کاراییش انقدر توسعه پیدا کنه و سریع بشه که یه پزشک بخره برای آزمایش بیمارش یک چیز ولی مثلا من تو یه خانواده 4 نفره برای چی باید اونم داشته باشم؟؟؟

  • آقای تیری آنری
    آقای تیری آنری | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    به امید اینکه بالاخره یه روزی بشه که این بیماری های ناعلاج ژنتیکی رو درمان کرد
    بخدا وقتی یه سر برید به مثلا مطب یه پزشک مغر و اعصاب میبینید که این بنده خداهایی که گرفتار بیماری های ناعلاج هستند چه مکافاتی دارن
    هزینه های خیلی گزافی رو میدن همیشه فقط واسه اینکه بیماریشون کنترل بشه(یعنی وخیم تر نشه)
    خلاصه
    این چند ساله هم که ماشاالله قیمت دارو سر به فلک کشیده...
    خدا کنه

  • JAVID
    JAVID | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    واقعاً عالیه... سرعت پیشرفت تکنولوژی توی چندسال اخیر واقعاً خارق العاده شده...
    امیدوارم این پیشرفت ها مایه ی آرامش و کمک به بشر بشه...
    ------
    راستی...کسی میتونه کمکی کنه ؟
    ببخشید این سوال رو اینجا مطرح میکنم...
    توی قسمت estimated usage لپ تاپم تقریباً هرثانیه 1 کیلوبایت مصرف میشه و هیچجوری هم نمیتونم متوقفش کنم...توی network monitoring هم نگاه کردم نرم افزار خاصی باز نبود
    همینطور auto update هم غیرفعاله...
    به نظرتون مشکل از کجاس ؟
    ویندوز رو هم 24 ساعت نمیشه که عوض کردم...
    http://upload7.ir/imgs/2014-11/41685502596534171515.jpg
    http://upload7.ir/imgs/2014-11/00470223425383319679.jpg
    ممنون میشم کمکم کنید

    • Kamran
      Kamran | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

      جوابو دادی دیگه! چون داری از ویندوز استفاده می کنی!

      • JAVID
        JAVID | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

        یعنی چی ؟
        کسی راه حلی نداره دوستان ؟

  • بهداد
    بهداد | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    به این میگن تکنولوژی هدفدار .... مرسی از مطلب

  • sherlock.holmes
    sherlock.holmes | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    آدم فک میکنه اومده سایت طرفداران پاشایی... همه کامنتا و آواتارا شدن مرتضی... دوستان جای اینکارا یه هزار تومنی کمک کنید محک...

    • Divan Greedy
      Divan Greedy | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

      دمت گرم که حرف حساب رو زدی / اقا تروخدا کافیه دیگه ، یه بار گفتید همه متوجه شدن ، لازم نیست هر کدومتون به صورت جداگانه اعلام کنید ، اقای پاشایی عالی ، اما جاش تو این سایت نیست ، یه بار دو بار گفتید کافیه / ممنون از توجهتون

      • آقای تیری آنری
        آقای تیری آنری | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

        دیوان جان مسئله اصلا سرطان مرتضی پاشایی نیست مسئله خود مرتضاس!
        در هر صورت اینکه یکی از استعداد های ناب موسیقی مملکت تو اوج جوونی فوت کنه واسه هواداراش (که کم شمار هم نیستن) براحتی قابل هضم نیست
        حالا میخواد سایت تکنولوژی باشه یا ورزشی یا فرهنگی و...

        • آقای تیری آنری
          آقای تیری آنری | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

          این جویه که واسه افراد مشهور همیشه همه جای دنیا هست
          مثل مرگ مایکل جکسون تو سال 2009 یا تیتو ویلانوا سال قبل و...
          طرفدارای این افراد همه جا ابراز تاسف خودشون رو نشون دادن

          • Divan Greedy
            Divan Greedy | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

            اقا من نمی گم نگن / اما خبر مرگ ایشون رو تا حالا 100 بار از طرف افراد مختلف اعلام شده ، من می گم همون 2 و 3 نفر که گفتن کافی بود / فکر کنم همدردیشون با عوض کردن اواتاراشون می تونن اعلام کنن تا اینکه هر پست بیان خبر مرگ ایشون رو بگن /

    • sami.digi
      sami.digi | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

      درسته. دوستانی که الان انقدر پاشایی پاشایی میکنن خدایی چند بار رفتین آلبومش رو بخرین ؟ چند بار دانلود و کپی کردین ؟

      • احمد
        احمد | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

        دمت گرم حرف راست رو زدی. کی میخره ؟ همشون از سایت های موزیک دانلود می کردن

  • تیک تاک
    تیک تاک | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    من مطمئنم روزی میرسه که آزمایش های سنگین که چند هفته ای طول میکشه جوابش بیاد در آینده ظرف چند دقیقه جواب حاضر بشه...

  • رامین
    رامین | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    اینقدر کوچیک و خوشگلش کردن آدم هوس می کنه بره یکی بخره بذاره توی خونه دکوری :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی