ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اعزام انسان به فضا
تکنولوژی

5 پرواز تا اعزام انسان از خاک ایران به فضا

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی در افتتاحیه چهارمین کن ست (cansat) ایران گفت: «برای ارسال انسان به فضا، 5 پرواز برنامه ریزی کردیم.» محمد ابراهیمی در رابطه با برنامه های فضایی کشور افزود: «این یک ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۸ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی در افتتاحیه چهارمین کن ست (cansat) ایران گفت: «برای ارسال انسان به فضا، 5 پرواز برنامه ریزی کردیم.»

محمد ابراهیمی در رابطه با برنامه های فضایی کشور افزود: «این یک برنامه بلند پروازانه در قالب سند توسعه هوافضا است که دو هدف مهم را دنبال می کند. نخستین هدف، ارسال ماهواره مخابراتی به مدار ژئو بوده که نیاز به حامل فضایی بزرگ با موتورهای پیشرفته دارد.»

در ادامه دیجیاتو را بخوانید.

وی اظهار کرد: «دومین هدف در سند توسعه یادشده، اعزام سرنشین به فضا است که این پروژه پیچیدگی و ابعاد متفاوتی دارد و تلاش برای انجام آن ظرف چند سال اخیر به صورت مداوم ادامه یافته است.»

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی از طراحی و ساخت نسل جدید کاوشگرها خبر داد و تشریح کرد: «برای اعزام انسان به فضا، 5 پرواز را برنامه‌ ریزی کرده ایم تا قدم به قدم به هدف اعزام سرنشین به زیر مدار زمین دست یابیم. به همین منظور، در حال ساخت یک کپسول زیستی برای قرار دادن سرنشین در آن هستیم.»

به گفته وی ماهواره های مخابراتی و سنجشی طراحی و تولید شده است و ارسال آنها به مدار زمین پیگیری می شود.

مسابقات کن‌ ست شامل طراحی، ساخت و آزمون یک پروژه فضایی از گزارش طراحی اولیه تا پیاده‌سازی در روز عملیات و ارائه نتایج پس از آن بوده که چهارمین دوره آن از دیروز آغاز شده است.

در این مسابقات تیم های 16دانشگاه شامل: خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، شاهرود، کاشان، صنعتی اصفهان، تهران، مالک اشتر، پیام نور مشهد، تبریز، واحد علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و واحد مجازی دانشگاه آزاد شرکت کرده اند.

شرکت کنندگان در 2 دسته کلاسیک و حرفه‌ای و در 4 ماموریت سنجش اتمسفر، تصویربرداری و فیلمبرداری، بازیابی زیستی و بازگشت به محل معین با هم رقابت می کنند.

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی با اشاره به این مسابقات گفت: «پروژه های فضایی در قالب کار دانشجویی آغاز شده و در نهایت با تلاش مضاعف به یک محصول و نتیجه نهایی تبدیل می‌شود.»

وی اضافه کرد: «بر این اساس، پروژه های مختلف فضایی در کشور با زحمت و تلاش بسیار به ثمر رسیده است و فرصت های اندکی که برای آموزش در این حوزه به وجود می آید را باید مغتنم شمرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Ag
    Ag | ۸ آذر ۱۳۹۳

    خیلی ببخشید ها ... اون منتقد هایی که ساخت ماشین رو با ساخت فضا پیما مقایسه میکنن ، آیا کورند و ندیدند که همین شوروی که فقط بلد بود لادا قوطی کبیرت بدتر ازرپراید تولید کنه ، اون زمان زودتر از آمریکا فضانورد و انسان فرستاد فضا.... آخه آدم بیسواد مهندسی هایی که تو هوافضا با امکانات و انسجام کار میکنن چه ربطی به یه مشت مدیر و مهندس نالایق توی یه شرکت درپیت خودروسازی دارن ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی