ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالن های گوگل طولانی تر از آنچه فکر می کنید در هوا باقی می مانند

زمانی که گوگل پروژه لون را در ژوئن سال گذشته معرفی کرد، بسیاری از متخصصین بالن نسبت به موفقیت پروژه مردد بودند. هدف گوگل نگه داشتن بالن ها به مدت 100 روز در هواست در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

زمانی که گوگل پروژه لون را در ژوئن سال گذشته معرفی کرد، بسیاری از متخصصین بالن نسبت به موفقیت پروژه مردد بودند. هدف گوگل نگه داشتن بالن ها به مدت 100 روز در هواست در حالی که هیچ کس حتی نزدیک این رقم هم نرسیده است. بالن های NASA حداکثر 60 روز می توانند در آسمان باقی بمانند و گوگل قصد دارد این رقم را دوبرابر کند و البته کمترین هزینه را هم داشته باشد.

پر لیندستراند، متخصص بالن ها به Wired گفت: "قطعا غیر ممکن است. با هر کسی که می خواهید در جامعه علمی صحبت کنید. حتی 3 هفته هم بسیار نایاب است."

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما، گوگل امروز از یک سری پیشرفت ها و دستاورد هایش رونمایی کرد که یکی از مهم ترین آن ها The Marathoner است، بالنی که ماه جولای از نیوزیلند به آسمان رفت و 134 روز بعد در شیلی به زمین نشست.

ماهش کریشناسوامی، یکی از مسئولین بالارده پروژه لون می گوید: "وقتی که شروع کردیم، 10 روز یک دستاورد بود. سپس به 30 و پس از آن به 70 رسیدیم و حالا رسیدن به 100 روز یک چیز عادی است."

پایداری، نتیجه آزمایش های سخت گیرانه بود: "حتی یک شیار کوچک، فرضا 2 میلی متر، می تواند هفته ها از عمر یک بالن را کم کند و پیدا کردن یک سوراخ 2 میلی متری روی سطح 600 متر مربعی مانند یافتن سوزن در انبار کاه است. من سعی داشتم راهی برای جلوگیری از نشتی پیدا کنم و یک شب، حین مکاشفه متوجه شدم."

کریشناسوامی و تیمش از تست های انجام شده الکترواستاتیک و مایع روی لوازم بهداشتی استفاده کردند تا جنس ماده استفاده شده در بالن را تغییر و عمرش را افزایش دهند.

در کنار ماراتونر، پروژه لون چند دستاورد مهم دیگر هم داشته. The Sprint Star، سریع ترین بالن گوگل است که 324 کیلومتر در هر ساعت حرکت می کند. The Frosty Survivor تا دمای منفی 83 درجه سانتی گراد را تحمل کرده.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر و بیشتر می توانید منبع را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ادیب
    ادیب | ۱۶ آذر ۱۳۹۳

    "تست های انجام شده الکترواستاتیک و مایع روی لوازم بهداشتی استفاده کردند"
    به نظر دوستان منظور از لوازم بهداشتی چیه؟
    به پاسخ دهنده این سوال یک بسته لوازم بهداشتی هدیه میشود!
    ;-)
    ;-)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی