ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنج ابزار کاربردی برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای دراپ باکس

از زمانی که فضاهای ذخیره سازی ابری پا به میدان نهادند، دراپ باکس یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین آنها بوده، که هر روز محبوب تر شده و در فرهنگ وب ریشه دوانده است. اگر نمی دانید Dropbox چیست ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۲۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

از زمانی که فضاهای ذخیره سازی ابری پا به میدان نهادند، دراپ باکس یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین آنها بوده، که هر روز محبوب تر شده و در فرهنگ وب ریشه دوانده است. اگر نمی دانید Dropbox چیست در تعریف آن می توان گفت سرویسی برای اشتراک گذاری فایل در فضای ابری است. واژه "دراپ باکس" آرام آرام به فعل تبدیل شده. این روزها میشنویم که به جای گفتن "فلان فایل را برایت در دراپ باکس به اشتراک می گذارم"، می گویند: "فلان فایل را برایت دراپ باکس میکنم."

بخشی از این محبوبیت ممکن است به دلیل وجود API های این سرویس باشد، و همانطور که به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه میدهد اپلیکیشن خود را با دراپ باکس مرتبط کنند، امکان ساخت هر نوع ابزار افزودنی دیگری را هم برای آنها فراهم میسازد. هنگامی که شما از اپلیکیشنی استفاده می کنید که به صورت پیشفرض با سرویس مورد بحث مرتبط است، استفاده از انواع دیگر فضاهای ذخیره سازی ابری برایتان سخت تر خواهد بود.

در این مطلب میخواهیم پنج ابزار کاربردی که توسط توسعه دهندگان برای استفاده از دراپ باکس ساخته شده اند را به شما معرفی میکنیم. اگر استفاده از دراپ باکس یک بخش ضروری در استفاده های روزمره شما در وب است، شاید بخواهید از آنها استفاده کنید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مرتبط سازی خودکار لیست پوشه های دراپ باکس با Sort My Box

1-dropboxsorting

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پس از روشن کردن رایانه با انبوهی از پوشه های مختلف که در همه جا پراکنده شده اند روبرو میشوید، بد نیست تا نگاهی به Sort My Box بیاندازید.

اپلیکیشن یاد شده بر اساس قوانین اتوماسیونی که از قبل تنظیم کرده اید، فایلهای شما را در پوشه های مشخصی قرار میدهد. بنابر این اپلیکیشن مورد بحث از نوع "تنظیم کن و رها کن" است. شما به این اپلیکیشن میگویید به دنبال چه هستید، فایلها باید دارای چه نوع فرمتهایی باشند و به چه پوشه ای انتقال یابند. در نهایت بر صندلی خود تکیه و ببینید چگونه Sort My Box به راحتی این کار را انجام میدهد.

رمزنگاری دراپ باکس با SafeMonk

2-safemonk

حریم شخصی در حال حاضر از موضوعات داغ آنلاین است. اکنون همه کاربران میدانند سازمانهایی مانند NSA و GCHQ ممکن است در پس کارهای خود، به دنبال فایلهای آنها باشند. اینجاست که SafeMonk به کار میاید و اطلاعات حساس شما را که در دراپ باکس قرار دارند، رمزنگاری می کند.

پوشه هایی که با این اپلیکیشن رمزنگاری شده باشند در دراپ باکس شما قابل مشاهده هستند و متعاقبا فایل هایی داخل این پوشه ها نیز رمزنگاری شده باقی می مانند. شما می توانید با استفاده از رابط کاربری دراپ باکس، چینین فایلهای رمزنگاری شده ای را هم با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از نسخه تجاری اپلیکیشن مورد بحث استفاده کنید که امکانات بیشتری مانند حسابرسی، ثبت گزارش و مدیریت رمزهای عبور دارد.

برای رمزنگاری فایلها در دراپ باکس گزینه دیگری به نام Viivo هم وجود دارد.

اشتراک گذاری یک پوشه عمومی از دراپ باکس با یک لینک کوتاه شده با استفاده از DropShorty (فقط در Mac OSX)

3-dropshorty

توضیح در مورد این اپلیکیشن کمی سخت، اما طرح کلی آن ساده است. با نصب DropShorty، می توانید فایلهای عمومی دراپ باکس خود را با سرعت و به راحتی به اشتراک بگذارید. برای دانلود این اپلیکیشن می توانید از طریق وب سایت توسعه دهنده آن اقدام کنید.

چگونه؟ به راحتی و با درگ کردن فایل مورد نظر توسط موس یا ترکپد بر روی آیکون آبی رنگ دراپ باکس که یک خط کش هم در داخل آن قرار دارد، می توانید این عمل را انجام دهید. اینکار یک نسخه از فایل مورد نظر را به پوشه عمومی دراپ باکس شما کپی میکند و نیز یک آدرس URL کوتاه برای دسترسی عموم تولید می شود و در کلیپ بورد قرار می گیرد. این اپلیکیشن ساده ولی به شدت مفید و کاربردی است.

چاپ کردن فایلها از طریق تلفن هوشمند با استفاده از دراپ باکس

4-printer

این مورد تحت تاثیر سرویس چاپ ابری گوگل قرار گرفته، اما اگر از کاربران گوگل نیستید بنابر این ممکن است بخواهید از راه حلی که دراپ باکس برای این منظور ارائه کرده بهره ببرید. این قابلیت در هر دستگاه یا موبایلی که اپلیکیشن دراپ باکس بر روی آن اجرا می شود کاراست.

پس از اینکه بررسی ضروری فایل در پس زمینه را توسط رایانه خود فعال کنید، پوشه ای تازه در پوشه دراپ باکس شما ایجاد می شود. هنگامی که میخواهید فایلی را چاپ کنید، آن را به پوشه ای که تازه ساخته شده منتقل کنید. هر چند دقیقه یکبار محتویات داخل این پوشه بررسی می شود. در این صورت موارد تازه برای چاپگر ارسال می شوند.

همگامسازی هر فایل یا پوشه ای که در رایانه شما وجود دارد با استفاده از DropLink (فقط در Mac OSX)

5-droplink

DropLink یک اپلیکیشن ساده است که با آن میتوانید تمام فایلها و پوشه های مورد موجود بر روی رایانه مک خود را با دراپ باکس همگامسازی کنید. برای اینکار کافیست فایل یا پوشه مورد نظر را درگ کرده و بر روی آیکن بزرگی که در تصویر بالا میبینید رها سازید. به این ترتیب آن فایل یا پوشه با حساب کاربری دراپ باکس شما همگام سازی می شود. در صورتی که اینکار را انجام دهید موفقیت عملیات از طریق نوتیفیکیشن های OS X اعلام می شود.


 

اپلیکیشن های معرفی شده تنها ۵ مورد از صدها یا حتی هزاران اپلیکیشن جانبی برای سرویس دراپ باکس هستند. شما از کدام یک از آنها به طور ثابت استفاده می کنید؟ آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • آرش امیری
    آرش امیری | ۲۱ آذر ۱۳۹۳

    اینجور پست هارو که میبینم، ناخودآگاه بفکر میرم، یه آهــــی از ته دل میکشم و زیر لب زمزمه میکنم: خدایا چه مصلحتی در کارته که اینها برا ما شده رویا.... !!!!

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۱ آذر ۱۳۹۳

    پست قبل: خودنگاره ، آرش برهمند !! شبکه چهار !! کافه فناوری ! مانی قاسمی!!
    یعنی اون روز آقای برهمند این قدر زبان پارسی را پاس داشتند دچار تداخل زبان شدم!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی