ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات
تکنولوژی

گزارش دیجیاتو: نشست خبری اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات

اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور اساتید ،دانشجویان، مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان ها و انجمن ها در مرکز همایش های بین المللی شهید بهشتی برگزار خواهد شد. داریوش نوروزی دبیر کنفرانس ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور اساتید ،دانشجویان، مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان ها و انجمن ها در مرکز همایش های بین المللی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

داریوش نوروزی دبیر کنفرانس در نشست خبری این مراسم گفت: اقدام برای جلوگیری از زوال در جامعه نیاز می شود و یکی از راه های این کار، برگزاری سمینارها و همایش های علمی است که ما در رویداد مذکور نیز پیگیر این هدف هستیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی افزود: قصد داریم در این همایش با دریافت ایده ها و پدیده های نو، چرخ علمی کشور در حوزه ICT را به حرکت درآوریم. امیدواریم این کنفرانس با ارتباط بخش صنعت و دانشگاهی به این مقصود خود برسد.

داریوش نوروزی دبیر کنفرانس
داریوش نوروزی دبیر کنفرانس

علیرضا درخشان دبیر علمی کنفرانس نیز اظهار کرد: تفاوت بین این سمینار و دیگر مراسم های اینچنین، در نتیجه گیری آن است که ما مقالات علمی را برای اولین بار به سازمان ها و شرکت ها می دهیم تا عملیاتی شوند. به همین خاطر از سازمان و شرکت های صنعتی و تجاری خواسته شد تا نیازهایشان را به ما ارجاع دهند و بر اساس آنها محورهای همایش انتخاب شد.

درخشان ادامه داد: ما امیدواریم نقاط ضعف و کور کشور در ICT پیدا و برطرف شود تا این سمینار ضمن کمک به خود به دیگران نیز کمک کرده باشد.

علیرضا درخشان دبیر علمی کنفرانس
علیرضا درخشان دبیر علمی کنفرانس

او درباره مقالات دریافت شده گفت: تا به حال 227 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شدند که از این میان 119 مقاله از فیلترهای مختلف گذشته تا برای انتخاب نهایی در گروه های علمی کنفرانس بررسی شوند.

به گفته دبیر علمی کنفرانس حدود 100 موضوع در یازده دسته تجارت الکترونیکی، امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت، وب و نرم افزارهای کاربردی، مخابرات و ارتباطات، هوش مصنوعی، تکنولوژی آموزشی، سیستم های اطلاعاتی  شبکه ارتباطی، موبایل و سخت افزار، محورهای این رویداد هستند.

درخشان درباره بیشترین مقالات ارسال شده بیان کرد: هوش مصنوعی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت و امنیت فناوری اطلاعات در صدر موضوعات محبوب کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارند.

سعید فرخی عضو هیات علمی کنفرانس نیز درباره سطح این رویداد گفت: یکی از اهداف مراسم مذکور این است که پله ترقی برای علم فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور باشد. به عنوان مثال در بحث سخت افزار عادت کرده ایم که واردات داشته باشیم و توان علمی برای تولید در داخل را کامل نمی دانیم. بدین ترتیب سراغ کشورهایی چون تایوان، مالزی و چین رفته ایم اما ما در همین مقالات متوجه شدیم توان بالایی در این حوزه داریم و می توانیم با سرمایه گذاری مناسب شاهد تولید مناسب سخت افزار در کشور باشیم.

سعید فرخی عضو هیات علمی کنفرانس
سعید فرخی عضو هیات علمی کنفرانس

وی اضافه کرد: در هوش مصنوعی که بیشترین مقالات را دارد، شاهد نکات علمی خوبی در مباحث آموزش و ژنتیک هستیم که نشان می دهد دانشجویان در این زمینه تلاش مناسب داشته اند و اعتبار علمی خوبی کسب کرده اند.

فرخی یاد آور شد: در هیات علمی این کنفرانس شاهد حضور افرادی با دانش و تجربه که سابقه تحصیل در خارج و ارائه مقالات بین المللی دارند، هستیم که این ما را به آینده این همایش امیدوار می کند.

در بخش پرسش و پاسخ دیجیاتو سوالی را بدین شکل مطرح کرد: در سال های اخیر شاهد همایش ها، سمینار ها و کنفرانس هایی در زمینه فناوری اطلاعات بودیم که همین ادعای شما در خصوص علمی بودن و ارتباطات دانشگاه و صنعت را داشته اند اما پس از همایش نه مقالات را منتشر و نه ارتباط علم و صنعت را برقرار کرده اند. چه ضمانت اجرایی در این زمینه دارید؟

نوروزی در پاسخ دیجیاتو گفت: از ابتدای تشکیل کنفرانس مسیر به صورت دقیق و علمی پیگیری شده و در پایان نیز مقالات را در مجلات علمی تخصصی منتشر خواهیم کرد. مطمئنا اجازه نمی دهیم مقالات بیایند و بدون نتیجه گیری این کار پایان یابند. در این باره باید بگویم چند تن از برگزار کنندگان خود دست اندر کار مجلات علمی برتر کشور هستند.

درخشان نیز در پاسخ به دیجیاتو افزود: شما رسانه ها باید ضمانت اجرایی باشید و از شرکت ها در این مورد پیگیری کنید.

نقره کار نیز به توضیحات نوروزی و درخشان درباره سوال دیجیاتو اضافه کرد: برنامه داریم شرکت هایی که امسال در همایش هستند و سال آینده به این همایش خواهند آمد قبل از حضور به ما ضمانت بدهند.

کیوان نقره کار عضو هیات علمی کنفرانس
کیوان نقره کار عضو هیات علمی کنفرانس

پناهی نیز در پاسخ یکی از خبرنگاران در مورد دبیرخانه دائمی و هزینه های این همایش اظهار کرد: دبیرخانه دائمی که تشکیل شده است و تمامی مخارج این کنفرانس از ثبت نام کنندگان و اسپانسرها تامین می گردد.

سارا پناهی مدیر اجرایی کنفرانس
سارا پناهی مدیر اجرایی کنفرانس

این کنفرانس در روزهای 19 و 20 بهمن ماه امسال برگزار می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • مهندس طراح جی ال ایکس!!
    مهندس طراح جی ال ایکس!! | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    از این چرت و پرت ها چیزی در نمیاد!
    نمیخوام چیز دیگه ای بگم صلاح نیست!!!!

  • salehvahedi@yahoo.com
    salehvahedi@yahoo.com | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    عاغایون تازه متوجه توان علمی داخل کشور تو بحث سخت افزار شدن .
    اگه نصف امکانات و توان صنایع نظامی تو بحث سخت افزار و الکترونیک در اختیار بقیه بخشها و صنایع قرار بگیره یا حد اقل داشته هاشونو با بقیه به اشراک بزارن نتنها به تولید داخل کمک میکنه بلکه شاهد خلاقیتهای زیادی تو این زمینه خواهیم بود !!.

  • Mr e
    Mr e | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    يك نكته بگم ايران سومين كشور از نظر برگزاري استارت اپ ويكنده ولي پر سود ترين پروژه معرفي شده ده دلار ارزش داشته كنفرانس هم عين همونه انگار پالانه خرو عوض كردي.

    • SAEED DASTMARD
      SAEED DASTMARD | ۱۳ دی ۱۳۹۳

      به نکته ظریفی اشاره کردی من قبلا مرد عمل بودم ترک کردم :-)

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    منم حرف میزنم میگم میتونم یه شرکت بزنم اپل از گود خارج کن ولی این یه حرفه تا عمل فاصلش خیلی زیاده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی