ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

مایکروسافت از بابت افشای ضعف امنیتی ویندوز ۸.۱ توسط گوگل گله مند است

چند روز پیش گوگل رخنه ی امنیتی تازه ای در سیستم عامل ویندوز ۸.۱ مایکروسافت را پیش از اینکه پچی از جانب این کمپانی ارائه گردد افشا نمود و حالا این اقدام سبب گشته تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چند روز پیش گوگل رخنه ی امنیتی تازه ای در سیستم عامل ویندوز ۸.۱ مایکروسافت را پیش از اینکه پچی از جانب این کمپانی ارائه گردد افشا نمود و حالا این اقدام سبب گشته تا ردموندی ها از شرکت رقیب بسیار ناخشنود شده و رفتار اهالی مانتین ویو در مورد اطلاع رسانی ضعف مورد بحث را غیر اخلاقی و غیر حرفه ای توصیف نمایند.

مایکروسافتی ها گفته اند گوگل باید از خود انعطاف پذیری بیشتری نشان دهد و در کشف و برطرف کردن مشکلات امنیتی با سایر کمپانی ها همکاری گسترده تری داشته باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Chris Betz، یکی از مدیران "مرکز واکنش های امنیتی مایکروسافت"، در پستی بر روی وبلاگ این شرکت آورده است که گوگل بر این موضوع که مایکروسافت در حال آماده سازی یک وصله امنیتی برای رخنه موجود و ارائه اش به کاربران در روز سه شنبه بوده آگاهی داشته، هر چند آنها تصمیم گرفته اند به دلایلی نامشخص این موضوع را دو روز پیش از عرضه پچ به صورت عمومی اعلام نمایند.

Betz در ادامه افزوده است که واکنش نسبت به یک ضعف امنیتی در سیستم عاملی همچون ویندوز در برخی مواقع نیازمند زمان و البته بررسی های متعدد است و گوگل از همین رو باید در چنین مواردی تعامل بیشتری با سایر کمپانی ها نشان داده و در مورد اینگونه ضعف ها منعطف تر عمل نماید.

پیش تر متخصص امنیتی که در گوگل رخنه ی مورد بحث را کشف و راه به کارگیری آن را در پستی منتشر کرده بود ادعا داشت که این موضوع را به مایکروسافت اطلاع داده و پیش از آگاه ساختن عموم از آن، ۹۰ روز صبر کرده است. اطلاع رسانی به کاربران نیز در راستای پیروی از سیاست ها و عقاید شرکتش بوده تا کمپانی رقیب هر چه سریعتر مجبور به برطرف کردن مشکلات موجود بشود.

Betz در همین رابطه می گوید افشای عمومی رخنه های امنیتی برای اکثریت مردم کاربردی نداشته و بیشتر توسط مجرمین سایبری مورد بهره برداری قرار می گیرد که این امر نشان از حرکت نادرست گوگل دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (82 مورد)
  • Kiomars shady
    Kiomars shady | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    والله نميدونم حق رو به كى بدم!اصن نميشه گفت حقيقتش اخه هردو در مواردى حق دارن
    اصن بحثو عوض كنيم اپل خيلى خوبه :D
    (مزاح)

    • Mr.M
      Mr.M | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      بگذار این نونهالان با هم درگیر شوند
      سیستم عامل مک ماورای تصورشون هست
      برای همین اصلا اسم اپل میاد لال میشند ...
      تیم کوک تخمه بیار راند بعدی را ببینیم!! امیدوارم حرف در نیارند برام!

      »آزادی اندیشه من ماورای تصور اکثریت هست«

      • YaYa
        YaYa | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        بچگی که احیانا به جای شیر .....قرص اعتماد به سقف بهت ندادن ؟؟؟؟نه؟؟؟

        • Divan Greedy
          Divan Greedy | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          اقا من چند بار گفتم کاری به کار اخرین متفکر روی زمین نداشته باش ، یه دفعه می ره دیگه زمین متفکر نداره ، بزار نخودی باشه توی سایت و از این جک های زیبا برامون بگه

        • YaYa
          YaYa | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
        آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        اُ مای گاد!
        یو آر سو اپن مایند!
        مستر آقا کیومرث اومده شوخی میکنه تو میری فضا!؟
        دبلیو تی اف؟!

      • siavasha24
        siavasha24 | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        داداش ساقیت کیه؟!

      • YaYa
        YaYa | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        #آخرين متفكر مستقل روي زمين# #آخرين اميد بشريت به نجات # #آخرين طراح # #ببر در حال انقراض # #ميلاد فضايي #فضاساز فضاباز متفكر متوهم #متشخص#متخصص#

        -----------------------------------------------------------------------------خوبه خودتم میگی متوهم

  • alireza2000
    alireza2000 | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    یک بار هم که گوگل خواست همکاری کنه مایکروسافت ناراحت شده می خواسته گوگل لو نده تا دوباره هکرا برن سونی پیکچر رو هک کنن.
    خخخخخخخخ

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
    طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    گوگل به مايكروسافت :
    من واسه خودت گفتم عزيزم ؛)

  • Divan Greedy
    Divan Greedy | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    فقط جالبی اینجاست که گوگل ضعف های امنیتی خودش توی chrome os , Gmail و اندرویید رو هم اینجوری پیگیری می کنه ؟؟؟

    • امیر پارسا
      امیر پارسا | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      اقای دیوان گردی بخاطر اینکه سوالتون جوابش مشخص بشه میاید تعداد اپدیت های گوگل برای جی میل اندروید رو با مایکی برای اوت لوک وین فون در سال 2014 مقایسه کنیم؟!
      جون من بیا!

      • Divan Greedy
        Divan Greedy | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        اوف جووون بیا مقایسه کنیم ، بیا اول از امنیت اندرویید و ویندوز فون شروع کنیم ، بعدش بریم سراغ جیمیل و outlook ، جیمیل امسال که یادت نرفته ، بعدش بیا one drive رو با icloud مقایسه کنیم ، راستی ویروسی که نمی شد پاکش کرد رو چی ، حلش کردید ؟؟

        • امیر پارسا
          امیر پارسا | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          دیوان گردی باقیشو بیخیال
          مشخص بحث کن
          سوال داشتی درباره امنیت جی میل گوگل
          حالا دقیق مشخص کن تعداد اپدیت های مایکی چاق رو برای اوت لوک وین فون در2014
          با منبع
          تا منمتعداد اپدیت های گوگل رو بگم جی میل اندروید
          زودی
          فرار همنکن
          چندتاست؟

        • آییییییی خم
          آییییییی خم | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          بیل گیتس الز کی تا حالا فارسی حرف میزنی ؟

          اااااااااه بچه ها بیل اومده دیجیاتو

          دیجیاتو معروف شدی ها

        • شهریار
          شهریار | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          ویندوز فون ؟؟؟؟؟؟؟
          اخه کی حاضره بره روی پلتفرمی وقت بذاره که سر جمع 50 میلیون نمیشن کاربراش؟
          باز اندروید کمه کمش 20 برابر ویندوز فون کاربر داره
          هکرا میبینن ارزش وقت گذاشتن داره
          ویندوز فون :D خخخخخخخ

      • aso
        aso | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        گوگل وقتی از راه همین باگ های امنیتی اطلاعات هزاران هزار کاربرش لو رفت باید به فکر سرویسهای باشه که داره خودش ارائه میده تا بدون مشکل دست کاربراش باشه هنوزم که هنوز بعد سی و چند ورژن از کروم حفره های امنیتی توش پیدا میشه ولی دلیلی نداره مایکروسافت بیاد تو بوق و کرنا کنه فلان جا باگ امنیتی داره تا همه هکرها بفهمنو بریزندسرش

        • Rasool Entertainment
          Rasool Entertainment | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          هکرای دنیا عقلشون بیشتر از متخصصای امنیتی گوگل و اپل و مایکروسافت کار می کنه. محض اطلاع!
          گوگل هم اطلاع نده، هکرا متوجه میشن.
          پس ربطی نداره.
          گوگل اطلاع داده تا مایکروسافت اون هیکلش رو زودتر بلند کنه واسه فیکس کردن.
          وگرنه هکر جماعت یه باگ هایی پیدا می کنه که متخصصای مایکروسافت و گوگل به عقلشون هم نمیرسه.
          البته اگه از ZeroDay های عمدی مایکروسافت واسه روسیه بگذریم :D

          • YaYa
            YaYa | ۲۲ دی ۱۳۹۳

            باز این نوکر گوگل /////متخصص گن پیدا شد

      • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
        آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        میای از کار تو شرکت و رادیو اقتصاد و این حرفا میزنی بعد مفید روزی 3 ساعت میای اینجا با دیوان بحث الکی میکنی...
        جدا وای به حال اون شرکت بدبخت
        خخخ
        :D

        • امیر پارسا
          امیر پارسا | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          استیو جرالد عزیز@
          من کلا یه ادم بیکارم و همش لم دادم پای کامپیوتر
          9سالم هم بیشتر نیست!
          مهدکودک هم میرم
          از اپل حقوق هم میگیرم!؛)
          کار کجا بود
          رادیو اقتصاد چیه
          شرکت کجاست!
          چیا میگی تو؟!!!

          • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
            آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۲ دی ۱۳۹۳

            تو اون مسئله که شکی نیست!
            خیلی خیلی بیکاری شما که وقت میذاری واسه کل کل با یه نوجوون.
            که چی بشه؟! شرکت عظیم اپل فروش مکبوکش از سرفیس مایکروسافت بیشتره.
            اون موقع هم که گفتم ثبت نام کن واسه همین بود انقدر راحت نیای بزنی زیر حرفات.
            البته ما که گوشامون دراز نیست یاوه گویی های شما رو خوب یادمونه

  • آییییییی خم
    آییییییی خم | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    یعنی مایکروسافت با اینکه این همه گفتن فلان مشکلو داره بازم نمیتونه پچ بده ؟

    به جای گله کردن بشین مشکلتو برطرف کن

  • جزقاله
    جزقاله | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    ضعف امنيتي رو بايد گفت ! ملت بايد بدونن چه مشكلي ممكنه پيش بياد ! اصلا خوب نيست كه اين موضوعات پشت پرده باشن چون ممكنه تا رسيدن راه حل يكي دست به كار بشه و مشكل درست كنه
    مايكروسافت هم كلكه هاااا ! ياواشكي و زير سيبيلي و اينا تعطيل

    • Divan Greedy
      Divan Greedy | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      نه عزیز اشتباهت اینجاست با اعلام گوگل ، اونایی هم که خبر نداشتن مطلع می شن و دست به کار می شن ، همون جور که توی متن گفته با توجه به گستردگی ویندوز رفع این مشکل زمان می بره ،

      • جزقاله
        جزقاله | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        درسته ويندوز گستردست ولي مايكروسافت هم كمي تنبله تو اين موضوع
        گاهي يه هل لازم داره
        البته اين فرمايش شمام كاملا درست و متينه

        • Divan Greedy
          Divan Greedy | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          والا توی سال 2014 مشکل امنیتی یکی این بوده یکی که مربوط می شد به xp که اونم چون مایکروسافت دیگه از ویندوز xp پشتیبانی نمی کنه ، یه چیز عادی بود / اما دیگه نشنیدم که one drive یا outlook مشکلی براش پیدا بشه یا ویندوز فون

      • آییییییی خم
        آییییییی خم | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        ببخشید شما فروشگاهتون کجاست؟

        الان سرفیس 3 دارید؟

        چجوری تونستید تو ایران نمایندگی مایکروسافت بگیرید؟

        ولی در کل بااینکه نماینده مایکروسافت هستید بهتره تعصب نداشته باشید

        • Divan Greedy
          Divan Greedy | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          اول برو مستقیم بعد دست چپ نمایندگی رو می بینی / در ضمن یه نگاهی به اسم پروفایلت بنداز تا متوجه بشی

          • آییییییی خم
            آییییییی خم | ۲۲ دی ۱۳۹۳

            مستقیم کجا؟
            تو تهران هستید؟

            قیمت سرفیس الان چنده؟

            توروخدا بی تعصب بگید سرفیس بهتره یا ایسوس میمو پد 7 ؟

            آدرس دقیق برام میدید؟

            اسم من هم برای اپل هست گه گند زد با آیفون پلاس ولی شما خیلی تعصب دارید رومایکروسافت

            البته حق دارید منم نمایندش بودم همینجوری میشدم

          • (یه اپلی خاص)pezhman
            (یه اپلی خاص)pezhman | ۲۲ دی ۱۳۹۳

            اگه تو یه پست حرف نزنی میمیری آقای گردویی .

        • Kiomars shady
          Kiomars shady | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          ماذا فاذا تورا؟!اومدى جو بهم بزنى؟!اون از اسمت كه هيچى كلا بيخيال!اينم از پريدنت به فناى مايكى!حتما تو خوبى؟!نگو طرفدار گوگلى كه وضعش از اپلو مايكى بهتر نيس :/

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    مایکی تو نووووبررررری!

  • Emiliano
    Emiliano | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    وای از حسد وغرور گوگل ......گوگل حیا کن از ویندوز خودتو رها کن

    • NUM.1
      NUM.1 | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      آقا چه حسد و غروری
      خب دیده خیچ کاری نکرده
      گفته باید کاری کرد که پجبور بشه اون کارو کنه!
      همین :|
      ---
      الان من هرچی بگم دیوان منفی میده!

      • Divan Greedy
        Divan Greedy | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        موضوع اینجاست که به گوگل اصلن ربطی نداره مگه گوگل شرکت امنیتی ، این همه شرکت و ادم مخصوص این کار وجود داره ، گوگل چرا خودشو قاطی می کنه / فقط یه نگاهی بنداز موقع پست های مایکروسافت کیا از پوشش خودشون می یان بیرون ، شما رو نمی گم

        • NUM.1
          NUM.1 | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          از اون مواقعی هستش که فک کنم عدم بحث با شما بهتر باشه!

        • Mr e
          Mr e | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          اگه اونطوري ضعف هاي امنيتي اپل به شما هيچ ربطي نداره خودشون كارشناس دارن؛).

          • Divan Greedy
            Divan Greedy | ۲۲ دی ۱۳۹۳

            استاد مگه تا حالا مایکروسافت مشکلات امنیتی اپل رو گفته ؟؟؟ هر وقت گفت بگو

        • Mr e
          Mr e | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          پرسنلش ميگه :) .

      • Emiliano
        Emiliano | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        نامی جون تو مو میبینی ومن پیچش مو بابا این کارش از رو حسد بوده

        • Mr.M
          Mr.M | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          من تو موی تو ماست افتاده DNA میبینم! برو حالش رو ببر!
          گوگل میخواد رقیب مایکروسافت بشه با سیستم عامل دسکتاپ
          منتها از اون طرف سانتیا نادلا اومده دقیقا رفته تو کار بخش تحت اختیار گوگل ! یعنی خدمات و رایگان بودن و هزینه از طریق تبلیغات و... شده
          مایکروسافت و گوگل جفتشون خدمت دهنده هستند برای همین جنگ شروع شده
          جفتشون هم نرم افزاراشون پر از باگ هستش ! اشتراکهای زیادی با هم دارند و از هر دو به یک اندازه نفرت داشتم ولی حالا گوگل را بیشتر بدم میادش ! البته موقتی !!
          گوگل دیده نمیتونه حریف بشه دقیقا داره بزرگنمایی نقاط ضعف حریف را پیش میبره...همون روشی که بیشتر مواقع ازش استفاده میشه...
          البته کرم از خود گوگل بود که دستش را تو سوراخ کندوی زنبور هم میگذاره ...

      • سام کورد
        سام کورد | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        توی مطلب نوشته ، مایکروسافت قرار بوده دو روز بعد پچ امنیتی رو منتشر کنه و از گوگل خواسته تا اون روز صبر کنه ... اما ظاهرا گوگل نه تنها گوش نداده که همه اطلاعات نقص امنیتی رو منتشر کرده

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
      آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      رفتار گوگل اصلا درست نیست
      بخش زیادی از موفقیت و شرایط الانش رو مدیون کاربرای ویندوزه حالا نمیدونم چرا میاد این کار ها رو میکنه
      ارائه نکردن گوگل مپس (که با وجود هیر اصلا نیازی بهش نیست) جی میل گوگل درایو و بقیه سرویساش واسه ویندوز فون خیلی ناامید کننده بود
      الانم که این داستان پیش اومده

      • شهریار
        شهریار | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        کاپیتان . اگه همکاری بین گوگل و مایکروسافت بوده حتما منافعی برای هر دوی اونا داشته. اینطوری نیست که مایکروسافت بنیاد خیریه برای گوگل باز کرده باشه.
        مایکروسافت از خداش باشه

        • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
          آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۲ دی ۱۳۹۳

          بله در اون شکی نیست
          ولی مسئله اینه که الان مایکروسافت داره همزمان با سیستم عامل خودش و حتی زودتر محصولاتش رو واسه اندروید گوگل میده.
          آفیس مایکروسافت قابل مقایسه با گوگل داکز نیست
          الان چند ساله خصوصا بعد موفقیت اندروید گوگل داره از پشت به دیگران خنجر میزنه.

          • شهریار
            شهریار | ۲۲ دی ۱۳۹۳

            افیس بدون شک برترینه و هیچ رقیبی نداره . کاملا قبول دارم.

  • NUM.1
    NUM.1 | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    خب وقتی گوگل بهش اطلاع داده ولی اعتنایی نکرده و برطرف نکرده نباید گله مند شه!

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    الان اگر از روی همین مشکل و رخنه ، بلایی سر کاربرا یا نهادی بیاد کوگل هم اندازه مایکروسافت تقصیر داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی