ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از حملات تروریستی در فرانسه تا مسدود شدن واتزاپ و iMessage در انگلستان

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، بر این باور است که اپلیکیشن ها و سرویس های پیام رسان مجهز به پروتکل های رمزگذاری شده، که در صورت نیاز آژانس های امنیتی اجازه دسترسی آنها به محتوای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، بر این باور است که اپلیکیشن ها و سرویس های پیام رسان مجهز به پروتکل های رمزگذاری شده، که در صورت نیاز آژانس های امنیتی اجازه دسترسی آنها به محتوای رد و بدل شده بین فرستنده و گیرنده را نمی دهند، باید مسدود شوند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در لیست این گونه سرویس ها، نام واتزاپ سپس Snapchat و در نهایت سرویس iMessage و فیس تایم از اپل را می بینیم. هر گونه نوشتار یا پیام فرستاده شده توسط اپلیکیشن های مذکور توسط اشخاص دیگر قابل پیگیری نبوده و این دقیقا برعکس تماس های تلفنی است که سرویس های امنیتی در صورت احساس خطر به راحتی قادر به دسترسی به آنها هستند.

کامرون در همین خصوص ابراز می کند: «آیا ما باید به سرویس های ارتباطی که پیام هایشان به راحتی برای دولت قابل خواندن نیستند اجازه دسترسی بدهیم؟ جواب من به این سوال خیر است.»

نخست وزیر بریتانیا بر این باور است که سرویس های فوق الذکر قابلیت استفاده های تروریستی داشته و از همین جهت در تلاش برای مسدود نمودن آنها در این کشور بر آمده است. وی اعتقاد دارد در صورت استفاده از سرویس های مذکور، مقامات باید قادر به خواندن پیام های رد و بدل شده باشند. ظاهرا این گفته ها از حملات تروریستی که اخیرا در کشور فرانسه صورت گرفته سرچشمه میگیرند.

در صورت برگزیده شدن دوباره دیوید کامرون به عنوان نخست وزیر انگلستان در انتخابات ماه می، و از طرف دیگر چنانچه سرویس های ارتباطی فوق الذکر همکاری های لازم را به عمل نیاورند، وی اقدامات خود را در خصوص مسدود نمودن آنها شروع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی