ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت دستگاه جلوگیری از هدر رفتن خون در جراحی، توسط پژوهشگر ایرانی و تیمش

پژوهشگر ایرانی دانشگاه تورنتو، هدایت تیمی از محققان را بر عهده دارد که با استفاده از تکنولوژی های جدید پزشکی، هدر رفتن خون در حین اعمال جراحی طولانی و پیچیده را به کمترین میزان خواهند ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

پژوهشگر ایرانی دانشگاه تورنتو، هدایت تیمی از محققان را بر عهده دارد که با استفاده از تکنولوژی های جدید پزشکی، هدر رفتن خون در حین اعمال جراحی طولانی و پیچیده را به کمترین میزان خواهند رساند.

دکتر کیوان کرکوتی محقق ایرانی دپارتمان بیهوشی و درد بیمارستان دانشگاه تورنتو، به کمک تیم پژوهشی زیر نظرش توانسته دستگاهی بسازد که از هدررفتن خون در حین عمل های جراحی جلوگیری می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از قابلیت های مهم این دستگاه، کنترل دقیق توانایی بدن در شکل دهی لخته های خونی به حساب می آید. این ابزار هم اکنون در 12 بیمارستان سراسر کانادا به آزمایش گذاشته شده  تا مشخص گردد که چه میزان در حفظ خون در اتاق های جراحی کمک می کند.

دستگاه یاد شده ROTEM نام دارد. نسخه قبلی یک ساعت زمان می برد تا تشخیص دهد که گروه خونی در حال تزریق به بدن بیمار، پس زده می شود. اما دستگاه تازه ابداع شده این عمل را بین 5 تا 10 دقیقه انجام می دهد.

تیم های جراحی با بهره گیری از این فناوری به درستی تشخیص می دهند که چه محصولات خونی (سلول های قرمز خون - پلاکت - پلاسما) برای تزریق به بیمار مورد نیاز است.

در حال حاضر انجام عمل های جراحی به ویژه آن دسته از جراحی هایی که با قلب و رگ های خونی سر و کار دارد، با هدر رفتن خون زیادی همراه بوده که این مساله می تواند سلامتی بیمار را به خطر بیاندازد. همچنین بازپس زده شدن خون و گروه های خونی که به بیمار در حین انجام عمل تزریق می شود، فرآیند جراحی را پیچیده تر می کند.

این چالش موجب شده تا در سال های گذشته تلاش های زیادی جهت ارائه فناوری های نوین پزشکی با هدف کاهش حجم خون از دست رفته در اتاق های جراحی انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۹ دی ۱۳۹۳

    فقط درود و افتخار .......

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی