ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار چین؛ عامل رشد سرسام آور سودآوری های اخیر اپل

اپل امروز گزارش مالی خود را منتشر نمود که در آن شاهد سودی 18 میلیارد دلاری و آمار فروش 74.5 میلیون عدد آیفون بودیم. این آمار جهانی هستند اما واقعا چه چیزی باعث این سطح بالا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

اپل امروز گزارش مالی خود را منتشر نمود که در آن شاهد سودی 18 میلیارد دلاری و آمار فروش 74.5 میلیون عدد آیفون بودیم. این آمار جهانی هستند اما واقعا چه چیزی باعث این سطح بالا در رشد فروش شد؟ «چین» جواب این سوال است.

عملکرد فروش در دوره زمانی مورد بحث در این کشور 157 درصد از سه ماهه قبلی خود بیشتر بوده و سال به سال نیز رشدی 70 درصدی را نشان می دهد. این مقدار، بیش از دو برابر شتابی بوده که اپل در سایر نقاط آسیا و قاره آمریکا تجربه کرده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

apple_growth_chart.0

اپل در کشور چین هویتی عجیب دارد. آیفون ها در دستان افراد طبقه متوسط جامعه دیده شده و تبدیل به سمبل آنها گشته اند. اپل از این فرصت بهره برده و در تلاش است تا آخرین تولیدات خود را بیش از پیش به مردم چین عرضه کند، نمونه ای از این تلاش، تبلیغ Apple Watch بر روی جلد مجله معروف چینی، Vogue بود.

در همین حال، انگشت اتهامی بزرگ به سوی اپل نشانه رفته است: برده داری مدرن در کارخانه های تولید کننده دستگاه های این شرکت که اتفاقا در چین واقع شده اند. البته اخیرا اپل به این موضوع عکس العمل نشان داده و اذعان داشته به شرایط کاری این کارگران اهمیت می دهد.

درآمدی که از چین به جیب سهام داران کمپانی کوپرتینویی سرازیر می شود، کمتر از درآمدیست که از اروپا و قاره آمریکا حاصل می شود. اما تحلیلگران بر این باورند که شرکت مورد بحث بیش از هر جای دیگری، در این کشور آیفون می فروشد و دلیل رشد بیش از حد آمار های تازه ی اپل نیز همین موضوع بوده است.

apple_china_rev.0

مدیر ارشد امور مالی اپل، Luca Maestri، امروز در کنفرانس مالی این شرکت ابراز داشت که تا سال 2016، چهل فروشگاه در شهر های بزرگ چین افتتاح خواهد نمود. لازم به ذکر است که شرکت یاد شده در حال حاضر دارای 20 اپل استور در این کشور است. تیم کوک نیز در این نشست خبری گفت: «به نظرم حال متقاعد شده اید که ما طرفدار بازار چین هستیم. این بازار فوق العاده است.»

بسیاری از کمپانی های آمریکایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند مانند گوگل، فیسبوک و توئیتر در حال تلاش برای یافتن تفاهم با مقامات چینی برای ارائه سرویس های خود به این کشور هستند. این در حالیست که به نظر می رسد اپل قبلا به این توافقات دست یافته و هم اکنون مشغول درو کردن پول از بازار چین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • آرمان
    آرمان | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    چسب زخم چیه بابا اینا ماشین حسابن

  • arwp
    arwp | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    آقا چرا میگن اپل دیگه اپل سابق نیست؟ من اپل بعد از استیو رو خیلی بیشتر دوست دارم. خیلی کم(!) گوش شنوا پیدا کرد و سایز گوشیو بزرگ کرد که این دلیل اصلی این فروش عالیه. من خودم عاشق آیفون۶ شدم

  • Mr.M
    Mr.M | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    اونها که میگند برای کلاسه ! فکر نکنم ساعت 50 هزار دلاری دیده باشند و یا خودروهای چند صد هزار دلاری و...
    آیفون یعنی امنیت و سرعت و نرم افزار برای هر سلیقه و خدمات و پشتیبانی عالی اش

    • kian
      kian | ۸ بهمن ۱۳۹۳

      manzoor az amniat hack fanavary I cloud apple bood??
      asan khabar dashty??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی