ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با پردازنده های جدید خود امکان کاربری بدون سیم کامپیوترها را مهیا می کند

اینتل قدم به قدم به یکی از مهمترین اهدافش که پاکسازی کابل ها و سیم ها از محیط های کار است نزدیک می شود. روز پنجشنبه این شرکت اعلام کرد که پردازنده های جدیدش که ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

اینتل قدم به قدم به یکی از مهمترین اهدافش که پاکسازی کابل ها و سیم ها از محیط های کار است نزدیک می شود. روز پنجشنبه این شرکت اعلام کرد که پردازنده های جدیدش که قابلیت کار بدون سیم را به ابزارها اضافه می کنند، حالا آماده سفارش هستند.

پنجمین نسل از سری پردازنده های Core vPro با بهبود هایی در بازدهی، افزایش عمر باتری و گرافیک بهتر نسبت به نسل چهارمشان عرضه خواهند شد. اما مهمتر از همه این موارد، امکان کار بدون سیم است. این امکان اجازه می دهد محیط های کار با تعداد سیم های کمتری امکان کار داشته باشند. همچنین با کمک تکنولوژی اختصاصی نمایش بی سیم محتوای اینتل نیز کاربران می توانند بدون نگرانی از کابل های مخصوص یا داک های بی سیم، به صورت مستقیم تصویر مانیتور لپ تاپ خود را روی نمایشگری بزرگتر نمایش دهند. ضمن اینکه امکان اتصال موس و کیبرد نیز در کنار مانیتور از این طریق وجود خواهد داشت.

به گفته Tom Garrison از مدیران اینتل: «قصد ما تغییر تجربه کاربری افراد و کمک به آنها در دسترسی بدون سیم و محدودیت به کامپیوترهای شان است.»

در ادامه با دیجیاتو باشید.

اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازنده برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ هاست از برنامه های خود برای ساخت کامپیوترهای بدون سیم تا سال آینده خبر می دهد.کامپیوتری بدون سیم که قطعا می تواند تغییری جدی در دنیای تکنولوژی ایجاد کند؛ اما این ایده به آرامی پیش خواهد رفت تا بتواند کامپیوترها و سایر ابزارهای جانبی مانند کیبرد و نمایشگرها و البته منبع تغذیه را بدون استفاده از سیم به کامپیوترها متصل کند.

در سال های اخیر متخصصانی که در حوزه شارژ بی سیم و شارژ فوری کار می کنند موفق شده اند با کمک ارتباطات بی سیم موج کوتاه که از تکنولوژی WiGig بهره می برد این ایده ها را به واقعیت نزدیک کنند.

B8hHoTRIQAAHUCV

چیپ های جدید اینتل اما می توانند قدمی دیگر به سمت پیشبرد نحوه کاربری کامپیوترها باشند. پیاده سازی این ایده ها البته با نگاهی به مبحث امنیت و حفاظت از کامپیوترها، خصوصا در محیط های کاری هستند. به همین دلیل اینتل سری Core vPro را به صورت اختصاصی برای کامپیوترهای محل کار طراحی کرده است. این چیپ ها از امکانات امنیتی خاصی بهره می برند که در سری های معمول وجود ندارد. این قابلیت های اضافی به دپارتمان های آی تی در شرکت ها اجازه دسترسی ریموت به کامپیتورهای کارکنان را حتی زمانی که خاموش باشند، می دهد. بنابراین تکنیسین های این دپارتمان ها می توانند به راحتی نسبت به تعمیر، به روز رسانی یا ارتقاء یکپارچه کامپیوترهای شرکت، از هر نقطه ای اقدام کنند.

در کنار سری Core vPro که مختص شرکت ها ساخته شده، اینتل در ماه های اخیر نسل پنجم پردازنده های سری i را نیز برای دسکتاپ ها و لپ تاپ های رده بالا عرضه کرده است. همچنین سری Core M نیز برای لپ تاپ ها و تبلت ها عرضه شده. در ساخت پنجمین نسل از هر سه این پردازنده ها از معماری ۱۴ نانومتری بهره برده شده است. همچنین پردازنده های سری i نیز از امکان نمایش بی سیم بهره می برند که با نام WiDi شناخته می شود. اما سری در vPro امکانات بی سیم بیشتر و قابلیت های امنیتی بیشتری گنجانده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

    این خیلی عالیه البته فکر میکنم پهنای باند بالایی نیاز داره.

  • کارگردان
    کارگردان | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    حتما مادران عزیز از این پروژه اینتل حمایت خواهند کرد...
    هر روز ما سر این که چقدر تو خونمون از در و دیوار سیم آویزونه بساطی داریم D:

    • siamak Gol
      siamak Gol | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

      همین الان جلو چشمم عبن مغاره الکتریکی شده.
      ......................
      دوستان LG G3 Beat رو چگونه میبین؟ ارزش خرید داره یا L bello ؟

  • siamak Gol
    siamak Gol | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    این . ضمیر اشاره برای نزدیک
    تل . دهی است از دهستان ویسیان که در بخش ویسیان شهرستان خرم آباد واقع است و 350 تن سکنه دارد.
    .................
    اینتل اسمیست که اشاره میکند به این روستا به نام تل. شاید اجداد موسس شرکت در این روستا بوده اند و یا علاقه به آن داشتند
    یعنی تِل که در لرستان است آن تل است و این شرکتی که ما داریم این تل است. یعی تِل دوم.
    یک تِل دیگر در سیلیکن ولی

  • بهداد
    بهداد | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    هنوز فانتزیه .... سیمهای ارتباطی نخواهند بود اما هر دیوایس کماکان به کابلهای تغذیه احتیاج خواهد داشت . این مسئله رو هم حل کنن واقعا یه جهش خواهد بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی