ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

تبلت Qualcomm LiQUID مبتنی بر ویندوز ۱۰ جایگزین لومیا ۲۵۲۰ خواهد شد [شایعه]

شاید مایکروسافت در عمل با از رده خارج نمودن برخی مدل های پیشین تبلت های سرفس که مبتنی بر ویندوز RT بودند سرنوشت این نسخه از ویندوز را مشخص کرده باشد اما به نظر می آید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شاید مایکروسافت در عمل با از رده خارج نمودن برخی مدل های پیشین تبلت های سرفس که مبتنی بر ویندوز RT بودند سرنوشت این نسخه از ویندوز را مشخص کرده باشد اما به نظر می آید که هم اکنون مشغول کار روی پروژه های جالب تری است.

شایعه ساخت دستگاهی با نمایشگر 2K و چیپست اسنپدراگون 805 برای ویندوز فون مدت هاست که به گوش می رسد با این حال، با در نظر داشتن اطلاعیه ها و برند سازی های مجددی که اخیرا انجام گرفته حدس زده می شود که این بار رویه کمپانی سازنده اندکی فرق داشته باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اطلاعاتی که اخیرا در سایت GFBench منتشر شده، پروژه ساخت یک تبلت مبتنی بر معماری ARM در حال انجام است که همه مشخصات یاد شده را با خود به همراه دارد و از سیستم عامل «ویندوز» بهره می برد.

با این تفاسیر می توان حدس زد که محصول مورد بحث نسخه جایگزین Lumia 2520 باشد که در  سال 2013 عرضه شد و اخیراً تولید و عرضه ی آن متوقف گشته است.

در آن زمان، Lumia 2520 که هنوز هم تحت برند نوکیا قرار دارد یک گجت بسیار عجیب به نظر می آمد که البته نخستین تبلت تمام عیار ارائه شده از سوی کمپانی سازنده اش نیز بود.

اما دستگاه یاد شده به جای ویندوز فون از نسخه RT بهره می برد که در واقع تنها نسخه غیر موبایلی از ویندوز بود که برای دستگاه های مبتنی بر معماری ARM ارائه شده بود.

ویندوز همچنان هم روی تبلت ها حضور دارد و هیچ تردیدی در این رابطه نیست اما همه تبلت های موجود در بازار بر اساس پردازنده های اینتل هستند و گاهی اوقات نیز از چپیست های AMD بهره می برند.

اگر شایعه پیش تر اشاره شده صحت داشته باشد و دیگر تولیدکنندگان چینی از مایکروسافت پیشی نگیرند Qualcomm LiQUID نخستین تبلت پشتیبانی کننده از معماری ARM خواهد بود که همراه با ویندوز 10 ارائه خواهد شد.

این محصول درست مانند لومیا ۲۵۲۰ دارای نمایشگر 10.1 اینچی است ولی صفحه نمایش آن از نوع 2K بوده و رزلوشنی برابر با 2560 در 1440 دارد که به مراتب بالاتر از مدل قبلی محسوب می گردد.

دستگاه مورد بحث مجهز به یک چیپست اسنپدراگون 805 خواهد بود و براساس اطلاعات درز شده در سایت مذکور خبری از چیپست جنجالی و البته داغ اسنپدراگون 810 وجود نخواهد داشت. این تبلت همچنین از DirectX یازده نیز پشتیبانی می کند که برای یک محصول بهره مند از GPU آدرنو قابلیتی کاملا جدید محسوب می شود.

ظرفیت ذخیره سازی این محصول به 64 گیگابایت خلاصه می شود و تاکنون صحبتی در مورد قیمت آن به میان نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • خشایار
    خشایار | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    :* We love you Microsoft :*

  • خشایار
    خشایار | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    Apple is a joke in the technology world :D

  • خشایار
    خشایار | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    تبلت فوق العاده ای به نظر میاد.
    سخت افزار فوق العادش یه طرف، سیستم عامل بی نظیرشو بچسب.
    ویندوز10 :D دوستت داریم

  • خشایار
    خشایار | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    به اپلی ها باید بگم آبو بریزید همونجا که می سوزه.
    با اومدن ویندوز10 کمپانی محبوبتون(!) میره تو سطل آشغالی تاریخ.
    یعنی جایی که بش تعلق داره.
    آشغال به آشغال دونی میره. :D

  • Mr.M
    Mr.M | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    ARM با مدل A72 کولاک کرده ! حیف که تا 2016 انتظار باید بکشند ...
    http://www.engadget.com/2015/02/03/arm-cortex-a72-processor/
    با 3.5 برابر بهبود بازده مواجه هستیم نسبت به Cortex-A15
    http://www.arm.com/images/processor/Cortex-A72-performance.jpg

    • Mr.M
      Mr.M | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

      http://www.arm.com/images/processor/Cortex-A72-performance.jpg

  • mohsen
    mohsen | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    اینترنت من قاطی کرده یا شما هم اینجورین ؟
    از دیروز از 10 تا سایت فقط یکی رو باز میکنه !
    اینم از برکات فیلترینگ هوشمند !!!!

    • Mr.M
      Mr.M | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

      برای من چشم نخوره سالمه !
      ISP که ازش خرید کرده برای این شخص چیست؟!!!
      http://digiato.com/user-profile/?uid=27095
      یک کلام نگفت چیه اصلا...فقط پز داد و رفت...

  • Mr.M
    Mr.M | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    یک نکته را بگم (حقیقت علمی)
    .......... 2K=2000.......
    K=کیلو=1000
    یعنی نمایشگری که 2000 پیکسل در یک طرف داشته باشد میشود 2K
    پس آیپد رتینا از چند سال قبل وضوح 2k حساب میشود
    از یک طرف دیگه 1536P هم حساب میشود !

    آیپد ایر2 با تاچ آیدی حرفه ایی و ضخامت 6.1 میلیمتر و وزن 437 گرم در مدل وای-فای و قیمت حداقل 499 دلار و نهایت 699 دلار در همون مدل وای فای 128 گیگابایتی با برترین نمایشگر LCD-LED و گرافیکی معادل تگرا K1 واقعا بی نظیره...

  • سهیل
    سهیل | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    دوستان ببخشید بی ربطه.
    یه سوال در مورد جشنوار پل دارم که خبرش دیشب گذاشته شده.
    آیا می شه مطمئن بود که ایده محفوظ می مونه و بدون اجازه ازش استفاده نمیشه؟

    • عــــــامـــــــــر
      عــــــامـــــــــر | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

      داداش بهتره از مسئولین خود جشنواره بپرسی به نظرم بهتره

  • fg
    fg | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    عاقبت اعتماد به شرکت هردمبیلی مثل مایکروسافت:

    متضرر شدن مشتریانی که به تبلیغات مایکروسافت اعتماد کردند و دستگاه های مبتنی بر ویندوز آر تی را خریدند.

    • opda511
      opda511 | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

      دقت کردین کامنتای هردمبیلی رو فقط اپلیا لایک میکنن...

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

    ویندوز آر تی خوب نبود ، و مایکروسافت خودش فهمید ، جانشین ۲۵۲۰ چه قدره ، منتظریم بیاد و شاهد عملکردش باشیم اما من بیشتر منتظر یه پرچندار ویندوزی هستم

مطالب پیشنهادی