ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم اجتماعی فیسبوک به سرویس های آنلاین در اطلاع رسانی خطرات سایبری کمک متقابل می کند

بدافزارها هر از چندگاهی صدمات خطرناکی به سرویس های آنلاین می زنند. و شاید اطلاع رسانی در مورد آنها، یکی از بهترین راه ها جهت جلوگیری از توفیق بیشترشان در صدمه زدن به سایرین باشد. ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

بدافزارها هر از چندگاهی صدمات خطرناکی به سرویس های آنلاین می زنند. و شاید اطلاع رسانی در مورد آنها، یکی از بهترین راه ها جهت جلوگیری از توفیق بیشترشان در صدمه زدن به سایرین باشد.

فیسبوک که از بزرگترین سرویس دهنده های آنلاین در حوزه شبکه های اجتماعی به حساب می آید نیز به انحای مختلف تحت حمله و تاثیرپذیری منفی از این بدافزارهاست. این شبکه اجتماعی دست به کار شده و تصمیم گرفته راه حلی برای این مشکل پیدا کند. در همین راستا، سرویسی جدید به نام TreatExchange طراحی کرده که یک پلتفرم تحت وب برای کشف و گزارش مشکلات امنیتی است. این سرویس تازه در دسترس سرویس دهنده های بزرگ قرار می گیرد تا تازه‌ها، اطلاعات و داده های مهم خود در خصوص حملات سایبری و امنیتی را به یکدیگر گزارش کنند.

برای مثال اگر فیسبوک تحت یک حمله botnet قرار بگیرد، دیگران با کمک این پلتفرم تازه از آن آگاه شده و پیشگیری های لازم را اعمال می کند.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

فیسبوک در این پلتفرم تازه از تکنولوژی ای بهره برده تا به بتواند با کمک روابط بین کاربران، رابطه های منطقی و مرتبط بین ایرادات امنیتی و بخش های مختلف در سرویس های متفاوت پیدا کند.

شرکت های تکنولوژیک معمولا داده های خود در حوزه های امنیت و خطرات امنیتی را نزد خود نگه می دارند. دلیل این مساله شاید عدم اطلاع عموم از ایرادات سرویس آنها و پیشگیری از بروز خطرات بیشتر در‌ آینده است. اما تحت این پلتفرم، این سرویس ها می توانند با اعتماد متقابل، نسبت به اشتراک گذاری این اطلاعات و پیشرفت های بیشتر در مقابله با آنها قدم های مثبت بیشتر و سریعتری بردارند.

در حال حاضر تعداد شرکت هایی که برای پیوستن به ThreatExchange به توافق مشترک رسیده اند محدود است. شناخته شده ترین آنها شاید دراپ باکس، پینترست، بیت.لی، توئیتر، یاهو، تامبر و چند نام دیگر باشند. اما فیسبوک در حال جذب شرکت های بیشتری به این پلتفرم تازه است.

این حرکت شاید بتواند تا حدودی از سرعت رشد غیرقابل کنترل ویروس ها و بد افزارها کم کند. اما در غیر این صورت، این حرکت جمعی احتمالا کمک زیادی به سرویس های عضو خواهد کرد تا بیشتر و بهتر در دسترس کاربرانشان قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • فرناز بارانی
    فرناز بارانی | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

    اگر کسی در فیس بوک اکانت داشته باشد و بعد دی اکتیو کند آیا بعد از دی اکتیو کردن کسی میتواند اکانتش را هک کند در حالی که اکانت دی اکتیو است و طرف فقط چند پیام به نام یوزر فیس بوک دارد؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی