ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی در حال آماده سازی یک چیپست موبایل جدید ۶۴ بیتی و هشت هسته ای است [شایعه]

چیپست های تولیدی خود LG موسوم به NUCLUN تا کنون مجال چندانی برای حضور در موبایل های تولیدی این شرکت پیدا نکرده اند، و شاید پر رنگ ترین استفاده ای که از آنها صورت گرفته ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

چیپست های تولیدی خود LG موسوم به NUCLUN تا کنون مجال چندانی برای حضور در موبایل های تولیدی این شرکت پیدا نکرده اند، و شاید پر رنگ ترین استفاده ای که از آنها صورت گرفته مربوط باشد به نسخه ای از تلفن هوشمند LG G3 که به صورت محدود در کشور کره جنوبی عرضه گشت.

البته گزارش ها حکایت از این داشتند که همین عرضه محدود و مشکل داغ شدن کفایت می کرد تا کمپانی تولید کننده در استفاده از این چیپست ها در سایر محصولاتش تجدید نظر نماید و این مسئله را به فراموشی بسپارد. شاید هم به همین علت باشد که ما نیز انتظار نداریم بهره گیری از آنها را در مقیاس انبوه و در آینده ای نزدیک شاهد باشیم.

اما این مسائل سبب نشده اند تا LG به صورت کامل از توسعه چیپست های موبایل دست بکشد و اکنون گزارش منتشر شده از جانب یک منبع کره ای اشاره به این موضوع دارد که دو نمونه ی جدید از تلفن های هوشمند G3 و G Flex 2 در حال تولید هستند که در آنها یک چیپست جدید ۶۴ بیتی به کار گرفته شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفته می شود ال جی بنا دارد تا این چیپ جدید را به عنوان رقیبی جدی برای اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام مطرح نماید و در آن چهار هسته ی Cortex-A72 را در کنار چهار هسته ی Cortex-A53 مورد استفاده قرار داده است.

همچنین معماری چیپست مورد بحث بر مبنای ARMv8 بوده و گمان می رود از تکنولوژی big.LITTLE نیز پشتیبانی به عمل آورد، این تکنولوژی امکان استفاده از هسته های توانمند و پرمصرف برای پردازش های سنگین را در کنار هسته های کم مصرف برای اجرای کردن امور معمول و روزمره فراهم می نماید.

گزارش مورد اشاره می افزاید کمپانی TSMC در پشت صحنه تولید چیپ های برند کره ای قرار داشته و بنا دارد آنها را بر اساس تکنولوژی ۲۰ نانومتری برای ال جی بسازد.

در مورد پردازنده ی گرافیکی تعبیه شده بر روی این چیپست ها اطلاعات دقیق و موثقی وجود ندارد و تنها گمان می رود که شاید یکی از مدل های خانواده Mali به عنوان GPU مورد استفاده قرار گرفته باشد. منبع منتشر کننده ی خبر گفته است که این محصول جدید احتمالا در اواخر ۲۰۱۵ به صورت رسمی معرفی و مورد بهره گیری قرار خواهد گرفت که البته شاید تا آن زمان بازهم سایر بزرگان بازار چیپست های موبایل یعنی کوالکام و سامسونگ ابداعات تازه ای را در دستاوردهای خودشان عرضه کرده باشند.

در انتهای این گزارش نیز آمده که ال جی علاوه بر این چیپست توسعه ی یک نمونه ی دیگر را نیز در دستور کار داشته ولی باز هم مشکل داغ شدن بیش از حد سبب گشته تا این پروژه هم به صورت کامل متوقف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    سامسونگ هم تو نسل های اولیش مشکلاتی داشت اما کم کم تونست پا به پا تو بنچمارک ها بیاد جلو و تا حدی که تو پرچمدار جدیدش میخواد از چیپست خودش استفاده کنه الجی هم میتونه و امیدوارم بتونه از مشکلات هموطنش درس بگیره

    • afira
      afira | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

      دوستان اینسایت دیجیاتو نخسه انگیلیسی نداره ؟؟؟؟؟؟

      من که چیزی پیدا نکردم.

  • Daniel
    Daniel | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    وقتی میگه 4 تا Cortex A-72 و چهارتا A53 خودمون میدونم big.LITTLE هست
    و این رو هم میدونم که این پردازنده ها توی نسل ARM-v8 قرار میگیرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی