ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکاپوی سونی برای رسیدن به سود 4.2 میلیارد دلاری در بازار حسگرهای تصویری

سونی در استراتژی سه ساله خود اعلام نموده که در نظر دارد با تمرکز روی بخش های پر سودش نظیر حسگرهای تصویری، بازی و سرگرمی، سود عملیاتی خود را به 500 میلیارد ین (معادل 4.2 میلیارد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

سونی در استراتژی سه ساله خود اعلام نموده که در نظر دارد با تمرکز روی بخش های پر سودش نظیر حسگرهای تصویری، بازی و سرگرمی، سود عملیاتی خود را به 500 میلیارد ین (معادل 4.2 میلیارد دلار) برساند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با وجود آنکه بخش موبایل شرکت مورد بحث در بازه های زمانی سه ماهه اخیر عملکردی رو به رشد را از خود نشان داده، با تصمیمی که برای بهبود محصولاتش و تمرکز روی بخش های تخصصی تر اتخاذ نموده، احتمال آنکه فروشش دستخوش تغییراتی گردد، بسیار بالا خواهد بود.

این شرکت ژاپنی اعلام نموده که همچنان روی بخش های در حال رشد سرمایه گذاری خواهد کرد و انتظار دارد که در سال مالی منتهی به 31 مارس 2018 (فروردین 97) تا 10 درصد بازگشت سرمایه داشته باشد.

پیش بینی می شود که به تدریج تمرکز کمپانی مورد بحث روی سوددهی تولید (و نه حجم آن) افزایش یابد و مدیران قسمت های مختلف نیز در فرایند تصمیم گیری به خودمختاری بیشتری دست پیدا کنند.

بنا بر گفته کازو هیرای، مدیر عامل سونی:

اگر استراتژی میان مدت اولیه ما به ایجاد تغییرات اختصاص یافته بود، استراتژی میان مدت دوم که از سال مالی آینده آغاز می شود سود زایی و سرمایه گذاری برای رشد را در بر خواهد گرفت.

هیرای همچنین با اشاره به اینکه فروش واحد موبایل یا تلویزیون کمپانی متبوعش هنوز هم نهایی نشده، اظهار داشت: «من باور دارم که باید این احتمالات را همواره مد نظر داشته باشیم.»

به گفته وی، هر دوی این واحد ها در قسمتی قرار داشتند که «از نظر مدیریتی متغیر بود»، از طرفی، سونی نیز  اعلام کرده که در نظر دارد با انتخاب دقیق تر بازارهای عرضه محصولات، خطر پذیری خود را کاهش داده و روی میزان سودش تمرکز نماید.

این گفته همانطور که هیروکی توتوکی مدیر جدید واحد موبایل سونی در سال گذشته میلادی اظهار داشت، می تواند به معنای کاهش تعداد مدل های اکسپریا باشد.

چشم بادامی های ژاپنی همچنین اعلام نموده اند که در آینده احتمالا به دنبال شرکت هایی برای همکاری در این قسمت ها خواهند گشت.

بخش های موبایل و تلویزیون سونی در بازارهایی فعالیت می کنند که بی ثباتی و چشم اندازهای رقابتی چالش برانگیز، دو مشخصه اصلی شان است.

سونی نیز با در نظر داشتن همین محیط کاری تصمیم گرفته که بیشترین اولویت را روی کاهش خطرات و حفظ سود خود در واحدهای مذکور قرار دهد.

در هر دوی این بازارها رقابت قیمتی شدیدی به چشم می خورد و شرکت ها سعی در پایین آوردن قیمت محصولاتشان دارند، از این رو سونی تلاش دارد تا ارزش افزوده کالاهای تولیدی اش را با تقویت فناوری های بومی خود بالا ببرد.

این شرکت با انتخاب دقیق تر بازارهای هدف برای محصولاتش به دنبال محدود کردن سرمایه گذاری و استقرار نوعی ساختار کاری جدید است که توانایی حفظ سود آن را دارد.

کمپانی مذکور همچنین در پاسخ به تغییراتی که در چشم انداز کاری خود می بیند، به دنبال همکاری با شرکت های فعال در این حوزه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • sackboy
    sackboy | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

    هییییییی...
    سونیییی... سونییی... سونی...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی