ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران خواستار افزایش قیمت اینترنت شد

در حالی که دولت یازدهم از ابتدا به دنبال کاهش تعرفه اینترنت در کشور بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها دستور به کاهش قیمت ADSL داده است، اما کاهش سودهای هنگفت و کلان ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

در حالی که دولت یازدهم از ابتدا به دنبال کاهش تعرفه اینترنت در کشور بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها دستور به کاهش قیمت ADSL داده است، اما کاهش سودهای هنگفت و کلان ارائه دهندگان اینترنت، به مذاق مدیران این شرکت ها خوش نیامده است.

سودهایی که به جای سرمایه گذاری در نوسازی شبکه و تجهیزات انتقال داده، برای تبلیغات میلیاردی در بیلبوردهای شهری، مسابقات ورزشی و همایش ها خرج شده و کاربران از آنها، منفعتی به غیر از قطعی های مکرر و عدم پاسخگویی پشتیبانی سرویس دهندگان، دریافت نکرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حالا که سکان سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و کشور به دست یکی از مدیران این شرکت ها رسیده، فرصت خوبی پیش آمده تا منفعت مدیران شرکت های ارائه دهنده اینترنت بیش از پیش تامین شود و به صورت رسمی از دولت برای افزایش تعرفه ها درخواست کنند.

ناصر علی سعادت، مدیرعامل شرکت ندارایانه، که به تازگی ریاست سازمان نظام صنفی تهران را به عهده گرفته، درباره تعرفه های موجود اظهار کرد: در 10 سال گذشته تمام قیمت‌ها در کشور رشد صعودی داشته‌ اند اما نرخ استفاده از اینترنت نزولی بوده. این امر نیازمند بازنگری‌ هایی است که امیدواریم با نگاه دولت تدبیر و امید، اصلاحاتی روی آن انجام گردد و شاهد نتایجی باشیم که هم به نفع مصرف‌کننده و هم به نفع شرکت‌های خصوصی شود.

جالب است که رئیس سازمان نظام صنفی کشور از افزایش نرخ ها به عنوان نفع مصرف کننده ها صحبت می نماید.

وی ادامه داد: با مجوز‌های جدید هزینه‌ های شرکت‌ های اینترنتی 17 تا 20 درصد افزایش می‌ یابد، از این رو بازبینی تعرفه‌ های ارائه خدمات مرتبط به این شبکه ضروری است.

پهنای باند از هنگام تحویل در لب مرز تا تهران، 3 الی 4 برابر افزایش قیمت پیدا می کند

سعادت درباره این‌ که گفته می‌شود شرکت‌های PAP اینترنت را 30 برابر قیمت اولیه‌ خرید از زیرساخت به مشتریان می‌فروشند، گفت: هیچ وقت مبنای این گفته اعلام نشده و این محاسبه 30 برابری سوء‌ تفاهم است. پهنای باند از لب مرز که تحویل گرفته می شود، تا زمانی که برای ارائه به تهران برسد، سه الی چهار برابر افزایش قیمت می‌ یابد.

جالب اینجاست که به نظر ناصر سعادت، سود 3 تا 4 برابری مبلغ بالایی نیست و نباید از این میزان نگران بود. با یک محاسبه ساده و سرانگشتی به این نتیجه می رسیم که، از 160 هزار تومان (به عنوان کمترین هزینه اتصال یک مگابیت بر ثانیه به اینترنت با حجم نامحدود و نرخ اشتراک یک به 8)، حدود 120 هزار تومان سود شرکت روانه حساب شرکت ارائه دهنده اینترنت محسوب می شود.

در حالی که در وضعیت رکود اقتصادی، برخی از کسب و کارها به سودهای کمتر از 30 درصد نیز رضایت دارند، مدیران شرکت های اینترنتی 4 برابر فروختن پهنای باند را کم دانسته و از دولت تقاضای افزایش تعرفه دارند.  اکنون بهتر می توان صحبت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تلاش دولت برای کاهش تعرفه اینترنت پرسرعت را درک کرد.

نظرتان در مورد افزایش تعرفه های اینترنتی را با دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (59 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲ فروردین ۱۳۹۴

    ببخشید نه خیلی سرعت اینترنت بالاست اونوقتم میخواید قیمت هارو ببرید بالا
    خداییش چه کاره مثبتی بابت اینترنت انجام دادین که میخواید قیمتشو افزایش بدید
    ایولا دارین بخدا

  • جواد
    جواد | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    اخه کی به او مسئولیت داده
    اصلا میفهمه اینترنت یعنی چی؟

  • مهران
    مهران | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    قبلاً قیمت ها بهتر بود
    الان نه اینترنت شبانه رایگان داریم دیگه
    نه سرعت مناسب در روز
    برای اینترنت شبانه رایگان باید اینترنت 4 مگ به بالا بخری تازه حق نداری به اندازه 4 مگ سرعت که پولشو دادی مصرف کنی الان برای اینترنت 12 مگ که من خریدم حداکثر 2مگ تا 4 مگ اجازه دانلود دارم حالا شما قطعی های زیاد ، پارازیت های عمدی روی خط کاربران پر مصرف! (پولشم دادیم) و ... اضافه کنید

    مردم پول ندارند اکثراً توی نون شب موندند بعد ما میاییم همه چیز اینترنتی می کنیم میگیم با اینترنت از خونه کارتون راه بندازید
    بعد کلی جون میکنی کاراتو می کنی آخرش میبینی باید تمام کارهارو با کاغذ بازی دوباره توی محل کار آقایون انجام بدی
    یادش بخیر دهه 50-60 نه خبری از اینترنت بود نه پول زور برای اینترنت ذغالی و نه آدم های طمع کاری مثل رئیس جدید نظام صنفی
    من که هرجا می شینم نفرین می کنم بانیان فساد

  • جواد
    جواد | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    اینا دیگه کین

  • رضا
    رضا | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

    تعرفه اینترنت خیر سرشون کم کردن قیمت بسته اینترنت دو برابر شد بس کنید دیگه شورش در اوردید
    اقای مدیر ......بووووووووووووووووووووق

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی