ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

گارتنر: اپل با پشت سر گذاشتن سامسونگ بدل به فروشنده اول تلفن هوشمند در جهان شده است

فروش آیفون در ماه های اخیر بی نظیر بوده اما در سوی دیگر خطوط تولید تلفن های هوشمند سامسونگ برای اولین بار در طی سال های گذشته شاهد نمایش دادن نشانه هایی اولیه از بحران هستند. بر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

فروش آیفون در ماه های اخیر بی نظیر بوده اما در سوی دیگر خطوط تولید تلفن های هوشمند سامسونگ برای اولین بار در طی سال های گذشته شاهد نمایش دادن نشانه هایی اولیه از بحران هستند. بر اساس همین شرایط اکنون برخی تحلیل های جدید نشان می دهند اپل با پشت سر گذاشتن رقیب کره ای خود توانسته مجدداً بدل به برترین فروشنده اسمارت فون در جهان گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

موسسه گارتنر، یکی از شناخته شده ترین شرکتهای آماری و پژوهشی در ایالات متحده، بر اساس آمار اخیرش اپل را برترین تولید کننده تلفن هوشمند حال حاضر جهان دانسته است.

این موسسه در گزارشی آورده کمپانی ساکن کوپرتینو توانسته با فروش ۷۴.۸ میلیون عدد آیفون در سه ماهه ی چهارم سال میلادی گذشته به سامسونگ که ۷۳ میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده برتری یابد.

نکته ی ناخوشایند و دراماتیک قضیه در اینجاست که اگر به یکسال قبل تر بازگردیم برند اهل کره جنوبی ۸۳.۳ میلیون اسمارت فون را به بازار عرضه کرده و اپل توانسته تنها ۵۰.۲ میلیون دستگاه آیفون بفروشد.

هر چند در حال حاضر شواهد نشان می دهند سامسونگ به سرعت در حال بازیابی خودش بوده و ممکن است بسیار سریع بتواند جایگاهش را پس بگیرد. این شرکت اخیراً دو تلفن هوشمند جدید گلکسی S6 و S6 اج را معرفی کرده که به نظر می آید در آینده ای نزدیک و با عرضه شان به بازار (از دهم آوریل) بتواند فروش خوبی را از آنها تجربه نماید.

بنابراین اگرچه به نظر می آید اپل سه ماهه ی جاری را نیز به عنوان برترین فروشنده ی تلفن هوشمند به پایان خواهد برد ولی دور از انتظار نیست که رقیب جدی آنها یعنی سامسونگ در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۵ مجدداً به صدر جدول بازگردد و همتای آمریکاییش رو به رده ی دوم بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    vaqaa in site faqat balade az apple bege v behesh shakh v bal bede

  • آریا
    آریا | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    جالب اینجاست که اپل فقط با دوتا گوشی شده بزرگترین فروشنده تلفن در دنیا و لی سامسونگ با هفته ای 4 تا گوشی ازش عقب افتاد

  • pars
    pars | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    شاید S6 دوباره جبران کنه ولی قیمت بالاش شاید مانع از این اتفاق بشه ! باید دید با اومدنش به بازار چه اتفاقی می افته .
    البته اختلاف ناچیزی بین اول و دوم هست

  • administrator
    administrator | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    اینا از اون دسته آدمان که داد میزنن مرگ بر فلانیا ...

    باید بشینی و بخندی بهشون و بگی خدایا این دلخوشی رو از ما نگیر ... !!!!!!!!!!

  • محمد
    محمد | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    کامنت منو چرا حذف کردید؟؟!!
    کامنت های دری وری رو دست نمی زنید و سری منتشر می کنید اما کامنتی که صرفا یه اطلاع رسانی کرده رو نمی دونم برای چی حذف می کنید
    معنی احترام به مخاطبم که ادعا می کنید فهمیدیم
    این آخرین کامنتمه که میزارم و آخرین باری هست که رو سایتتون می ام
    اصلا با نارنجی قابل مقایسه نیستید

  • varna
    varna | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    این امارمال 3ماهه چهارمه که سامسونگ گوشی پرچمداری دربازارنداشت وازوروداس5مدت زیادی گذشته بودولی حالا باوروداس6واس6اج سامسونگ 100درصدرتبه اولوپس میگیره وفروش ایفونا کمترمیشه.

  • SamanSJ
    SamanSJ | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    فروش اپل فقط یک دلیل داره
    عطش هوادارهاش برای نمایشگر بزرگ
    برگ برنده اپل همین بوده
    سال بعد بازم با گوشیهای یکسان طرف هستیم که با مدل قبلی خودشون فرقی نداره و هوادار هاش هر دوسال یکبار شاید گوشی رو عوض کنن

    • hamed
      hamed | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

      دوست عزیز فروش 5s از 5 بیشتر بود با اینکه ظاهر یکسانی داشتن ... اپل هم دست روی دست نمیزاره که آیفون بعدی بی امکانات باشه و خریدار ها دلیلی برای خرید نداشته باشن ...

  • Mohammad
    Mohammad | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    یعنی کی میشه این کمپانی چیپ و بی ارزش نابود بشه

  • H A M E D
    H A M E D | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    جدید نیست که این :|
    مگه بعد از انتشار گزارش مالی سال 2014 سامسونگ و اپل همین نتیجه گیری نشد؟

  • مهرداد
    مهرداد | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    خدا رو شکر سامسونگم داره نابود میشه

    • H A M E D
      H A M E D | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

      اولا که امسال با اس 6 بر میگرده به اوج...
      دوما مگه شرکتی که اول نباشه داره نابود میشه؟ :|

    • • iWinRoid •
      • iWinRoid • | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

      مصداق بارز یک نمونه اپل پرست متعصب و صد البته زامبی !

    • ✯saeed✯ saye
      ✯saeed✯ saye | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

      چرا شما بعضی از شما اپلی ها انقد مغزتون کوچیکه؟؟ سامسونگ نابود شه به تو چی میرسه آخه؟جز اینکه رقابت کم شه اپل دم و دستگاشو گرون تر بندازه بهتون!!

      • مهرداد
        مهرداد | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

        مغز خودت کوچیکه
        من دوست دارم نابود بشه به تو چه ؟
        تو هم دعا کن نابود نشه

        • parsa
          parsa | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

          دعا کنه نابود نشه بعد تو هم دعا کنی نابود بشه خب مغزت کوچیک دیگه
          اخه مگه سامسونگ فقط بخش موبایل داره یعنی بقیه بخش بوق تشریف دارن یا تولیداتش برای شرکت های دیگه و پنتت هایی که ثبت کرده بوق !!!!!!!!! حرفا میزنیا!!!!!!!!!!!

        • ✯saeed✯ saye
          ✯saeed✯ saye | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

          تو دعا کن نابود شه منم دعا میکنم خدا یه شفایی چیزی بهت بده بلکم فرجی شد!!
          :D

    • SamanSJ
      SamanSJ | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

      یه منفی رو مهمون من باش...خوب میشی :)

    • hamed
      hamed | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

      الان سامسونگ نابود شه شما خوشحال میشی ؟!؟!
      تکتولوژی مدیون سامسونگ هست دوست عزیز ... شاید شما و خود من از گوشی های سامسونگ خیلی خوشمون نیاد اما حقیقت رو نمیشه انکار کرد ... من نوآوری ها و ریسک ها و کارهای سامسونگ رو دوست دارم ...

      • احمدM2
        احمدM2 | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

        اقا حامد برا اولین بار یه + مهمون من باش ...
        در ضمن مهرداد با دعای گربه نره بارون نمیاد پس گمون نمیکنم با دعای تو یه خش هم به در ابدارخونه سامسونگ بیفته چه برسه نابود بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی