ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی فیدیبو؛ اپلیکیشنی برای دانلود قانونی و مطالعه کتاب های الکترونیک

"کپی رایت" یا حق تکثیر، همواره واژه غریب و نامأنوسی برای ایرانیان بوده است. نگاه سرسری به این قانون و عدم رعایت آن، موجب تکثیر و انتشار غیر قانونی آثار فرهنگی، هنری و ... در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

"کپی رایت" یا حق تکثیر، همواره واژه غریب و نامأنوسی برای ایرانیان بوده است. نگاه سرسری به این قانون و عدم رعایت آن، موجب تکثیر و انتشار غیر قانونی آثار فرهنگی، هنری و ... در میان مردم ما می گردد که اگر واقع گرایانه بنگریم، مضرات آن بیش از ناشر این آثار متوجه خود ماست.

خوشبختانه در سال های اخیر، اهمیت رعایت این قانون برای مردم بیشتر شده و شاهد حرکات خوبی در زمینه قانونی سازی دانلودها بوده ایم. بیپ تونز در زمینه موسیقی مثال بارزی از این حرکت است و اپلیکیشن فیدیبو که امروز به آن می پردازیم، در زمینه دانلود قانونی کتاب همین هدف را دنبال می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

پروژه فیدیبو با هدف توزیع کتاب های الکترونیک با رعایت قانون جهانی کپی رایت، در سال 2013 راه اندازی شد. از آن زمان تاکنون، فیدیبو موفق شده تا با عقد قرارداد با 137 ناشر داخلی، کتاب های آنان را به صورت الکترونیک و کاملا قانونی برای فروش در اختیار کاربرانش قرار دهد.

Fidibo 2

اپلیکیشن موبایل فیدیبو که خوشبختانه هم برای iOS و هم اندروید عرضه شده، کلید شما برای ورود به این کتابخانه مجازی است. در فروشگاه فیدیبو می توانید بیش از 3000 کتاب رایگان و فروشی در زمینه هایی همچون ادبیات، آموزش، اقتصاد، تبلیغات و بازاریابی، دین، روانشناسی، عرفان و هنر و دسته های دیگر بیابید.

در طراحی هر دو نسخه اندروید و iOS فیدیبو، از رنگ های آبی فیروزه ای، مشکی و سفید استفاده شده و به طور کلی رابط کاربری خلوت و منظمی را در آن شاهد هستیم. با این وجود نسخه اندروید از لحاظ سرعت و عملکرد به خوبی نسخه iOS نیست. حرکت در منوها به کندی صورت می گیرد و تقریبا هیچ گونه ظرافتی در به کارگیری فونت ها و آیکن ها در آن مشاهده نمی کنید.

با وجود اینکه نسخه iOS فیدیبو ظاهر بهتری نسبت به نسخه اندروید دارد، اما هر دو نسخه عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهند. برای خرید یا دانلود هر کتاب کافیست روی آن کلیک کنید تا مشخصاتی همچون ناشر اثر، حجم کتاب و میانگین امتیازات کاربران به آن را مشاهده نمایید. یکی از نکات بسیار عالی در مورد فیدیبو، امکان دانلود یک نسخه پیش نمایش از کتاب است تا قبل از خرید، از محتوای آن باخبر شوید.

Fidibo 3

البته در مورد کتاب های فروشی نقطه ضعفی وجود دارد و آن هم نبود امکان خرید درون برنامه ای است. یعنی برای خرید کتاب باید از مرورگرهای خارجی مثل کروم برای مراجعه به وبسایت فیدیبو استفاده کنید که آن هم دردسرهای خاص خودش را دارد. از این رو امیدواریم که در نسخه های بعدی فیدیبو امکان پرداخت درون برنامه ای هم برای کاربر فراهم گردد.

امکانات کتابخوانی فیدیبو کاملند و به طور کلی تجربه لذتبخشی را از خواندن کتاب در صفحات نمایش موبایل برای شما به ارمغان می آورند. تنظیم نور صفحه، تغییر قلم (نسخ، ایران سنس و نازنین) و اندازه آن، تنظیم فاصله بین خطوط، علامت گذاری متن کتاب و تغییر به حالت شب از جمله امکانات خوب آن هستند. هر چند ورق زدن با سوایپ یا به کمک کلید های صدای موبایل از جالب ترین امکانات فیدیبو محسوب می گردند.

البته در همین بخش کتابخوانی امکان خوب دیگری به نام مرور خودکار وجود دارد. بدین معنی که اپلیکیشن با سرعتی که شما تنظیمش می کند، صفحه را از بالا تا پایین مرور کرده و به طور خودکار به صفحه بعدی خواهد رفت و از این رو، هم شما را از تعویض صفحه بی نیاز می کند و هم سرعت خواندنتان را بالا خواهد برد.

Fidibo 4

از آنجایی که کتاب های موجود در فیدیبو در فرمت PDF نیستند، به راحتی می توانید رویشان تغییرات اعمال کنید و فونت و دیگر مشخصاتش را به دلخواه تغییر دهید. در صفحه هر کتاب نیز با فشردن آیکن فهرست در بالای صفحه، منویی از سمت چپ تصویر خارج می شود که در آن می توان فهرست مطالب کتاب و قسمت هایی که علامت گذاری کرده اید را مشاهده نمود.

از مزایای فیدیبو، داشتن یک فضای ابری اختصاصی برای همگام سازی اپ با سایر گجت هاست. بدین معنی که به کلیه کتاب های خریداری شده به همراه بوکمارک ها و یادداشت هایی که رویشان گذاشته اید در پلتفرم های دیگر دسترسی خواهید داشت.

1

وبسایت فیدیبو نیز می تواند در خرید کتاب ها به کمک شما بیاید. اگر در اپ یک حساب کاربری داشته باشید، با همان نام کاربری می توان وارد سایت شد و برای مطالعه در اپ، اقدام به خریدن کتاب نمود. هر چند می توانید این کتاب را به عنوان یک هدیه برای دوستانتان نیز خریداری کنید.

فیدیبو در میان اپلیکیشن های فارسی در زمینه کتابخوانی، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و حرکتش در زمینه فرهنگ سازی خرید کتاب به صورت قانونی، شایسته تقدیر است. از این رو دانلودش را به کلیه افراد کتابخوان و اهل مطالعه، و کسانی که به حق تکثیر احترام می گذارند توصیه می کنیم.

فیدیبو

فیدیبو

سازنده: فیدیبو قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 7.4 / 5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • شاه ولی اربابی
    شاه ولی اربابی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    منم به نظری این عزیزا موافقم

  • شاه ولی اربابی
    شاه ولی اربابی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    منم به نظری این دوست مون موافقم

  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب بسیار خوبی بود مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    به به لذت بردم مرسی جناب بیگ زاده
    اینم خودش یه بررسیه توپه

  • سوسن
    سوسن | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    عالیه. مرسی دیجیاتو از معرفی من الان حس آدمی رو دارم که بعد از مدت ها به آرزوش رسیده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی