ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باتری جعبه سیاه پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی مشکل داشته است

یکسال پیش یعنی در روز هشتم مارس ۲۰۱۴، پرواز شماره ۳۷۰ خطوط هواپیمایی مالزی در حالکیه مشغول حرکت برفراز تنگه مالکا بود از روی رادرها ناپدید شد و هنوز هم هیچ رد و نشانی از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

یکسال پیش یعنی در روز هشتم مارس ۲۰۱۴، پرواز شماره ۳۷۰ خطوط هواپیمایی مالزی در حالکیه مشغول حرکت برفراز تنگه مالکا بود از روی رادرها ناپدید شد و هنوز هم هیچ رد و نشانی از این بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ و یا ۲۳۹ نفر مسافر و خدمه اش پیدا نشده است.

امروز گزارش ۵۸۴ صفحه ای جدیدی در همین رابطه انتشار یافته که بر اساس آن گفته شده باتری جعبه سیاه که مسئولیت روشن نگه داشتن آن و ارسال سیگنالی که محل استقرار فیزیکی هواپیما در شرایط اضطرار را معین می کرده بر عهده داشته، یکسال قبل از رخ دادن حادثه باید تعویض می شده و البته این امر هرگز صورت نپذیرفته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

عدم تعویض باتری در زمان معینش بدین معناست که تیم های جستجو و نجاتی که در اقیانوس هند به دنبال ردی از هواپیما می گشتند حتی اگر دقیقاً در بالای سر لاشه ی آن شناور بودند هرگز امکان اینکه سیگنالی از جعبه سیاه دریافت نمایند را نداشته اند.

جعبه سیاه به گونه ای طراحی شده که بتواند تا ۳۰ رو پس از رخ دادن سانحه برای یک هواپیما سیگنالی را برای معین کردن محلی استقرار فیزیکی لاشه ی آن ارسال نماید. در همین راستا تا چندین هفته پس از سقوط پرواز شمار ۳۷۰ خطوط هواپیمایی مالزی تیم های امداد و نجات به شکلی گسترده مشغول جستجو بر پهنه  ی اقیانوس بودند تا شاید بتوانند آن را قبل از تمام شدن عمر باتری جعبه سیاه اش پیدا کنند.

طبق آنچه در گزارش پیش تر اشاره شده آمده، ظاهراً یک اشتباه از جانب بخش تعمیرات و نگهداری سبب شده تا باتری مورد بحث در زمان مقررش تعویض نگردد البته جعبه سیاه حتی بدون این باتری نیز، کماکان قادر بوده تا اطلاعات پروازی را به ثبت رساند.

همچنین باتری دیگر جعبه ی سیاهی که در کابین خلبانان وجود داشته سالم بوده و شامل مشکل خاصی نمی شده لذا گروه های جستجو شانس این را داشته اند که سیگنال های ارسالی از جانب آن را دریافت نمایند.

گزارش مذکور توسط ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی کشوری) تهیه شده و در آن مسائل مختلفی از جمله زندگی و سوابق خدمه ی پروازی به شکلی دقیق مورد بررسی قرار گرفته اند تا شاید بتوانند علتی برای این سقوط مرموز بیابند ولی با همه ی این تفاسیر ظاهراً کمکان معمای هواپیمای مورد بحث پا برجاست و پاسخ در خوری برایش پیدا نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب بسیار خوبی بود مرسی

  • omid3963
    omid3963 | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    دروغ میگن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی