ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مخابرات تهران: سال آینده مشکلات خطوط PCM در کشور حل خواهد شد

تلفن را بر می دارید و با شرکت ارائه دهنده اینترنت مورد نظر خودتان تماس می گیرید تا اشتراک ADSL بخرید. اپراتور تماس تان را پاسخ می دهد و متوجه می شوید که در منطقه ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

تلفن را بر می دارید و با شرکت ارائه دهنده اینترنت مورد نظر خودتان تماس می گیرید تا اشتراک ADSL بخرید. اپراتور تماس تان را پاسخ می دهد و متوجه می شوید که در منطقه مخابراتی شما اینترنت پرسرعت ارائه می گردد اما خط تان مشکلی با نام PCM دارد.

پشتیبانی به شما می گوید تنها کاری که می توانید انجام دهید مراجعه به مخابرات و رفع مسئله PCM است. به مرکز مخابرات مربوطه می روید و مشکل تان را برایشان توضیح می دهید اما مسئولان اینچنین پاسخ می دهند که: «برای رفع مسئله PCM شماره خود، باید از مخابرات اینترنت بگیرید.»

حال سوال اینجاست که این خطوط PCM چیست و چرا نمی توانند به اینترنت متصل شوند؟ به زبان ساده می توان گفت این خط های تلفن از کافوی (جعبه تقسیم محلی اشتراک تلفن) نوری استفاده می کنند که در اصطلاح به آن PCM می گویند و مانند دیگر کافوها توسط کابل های مسی به مرکز مخابراتی متصل نیستند. این اشتراک ها به خاطر قدیمی بودن فناوری و عدم تطابق با تکنولوژی ADSL نمی توانند خدمات مذکور را به کاربران ارائه نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

برای حل مشکل موجود باید چه کار کرد؟ به منظور حل مسئله مشترکان متصل به PCM باید خطوط آنها توسط مخابرات با کابل های مسی جایگزین گردد.

برخی از کاربران تلفن ثابت در کشور با این مشکل روبرو هستند که یا به اجبار از شرکت مخابرات ADSL می گیرند یا به فناوری های دیگر اتصال به اینترنت روی آورده اند. صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران معتقد است تنها 4 درصد از مشترکان تهرانی و البرزی خطوط PCM دارند. وی در این باره می گوید: برای سال آینده مشکل خطوط PCM را در کشور حل خواهیم کرد.

مدیر عامل مخابرات تهران در مورد جمع آوری خطوط PCM توضیح می دهد: جمع آوری آنها به ازای هر خط، حدود ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هزینه دربردارد و این درحالی است که درآمد مخابرات به ازای هر خط (آرپو) حدود ۸ تومان برآورد می شود. به همین دلیل جمع آوری موارد یاد شده و جایگزینی آن با خطوط مسی، هزینه بر بوده که باید طبق برنامه زمان بندی به مرور انجام شود.

اعلام این خبر و اجرایی شدن جایگزینی PCM با کابل مسی می تواند برای برخی مشترکین تلفن ثابت در کشور مسرت بخش باشد و موانع اتصال آنها به ADSL را برطرف نماید. البته باید منتظر بود و دید این هزینه 600 هزار تا یک میلیون تومانی جایگزینی از کاربران دریافت می شود یا مخابرات آن را تقبل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • am_amiri
    am_amiri | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    منم خط تلفنم pcm بود , مخابرات ج نمیداد کلی تحقیق کردم تو خراسان رضوی یه سایت بهم معرفی کردن واسه خرید اینترنت مخابرات و آسیاتک رفتم ثبت نام کردم بعدم به مدیرش زنگ زدم مشکلمو حل البته دو هفته طول کشید ولی رفع شد . اینم سایتش : http://2020am.ir

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی