ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهمترین رویداد صنعت IT ایران در سال ۱۳۹۳ را انتخاب کنید

سال گذشته صنعت IT ایران شاهد رویداد ها و اتفاقات بسیاری بود. اتفاقاتی که هر یک از آن ها بیانگر پیشرفت و تحول بودند و تصویری دلنشین را از آینده تکنولوژی در کشور ارائه می ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۷

سال گذشته صنعت IT ایران شاهد رویداد ها و اتفاقات بسیاری بود. اتفاقاتی که هر یک از آن ها بیانگر پیشرفت و تحول بودند و تصویری دلنشین را از آینده تکنولوژی در کشور ارائه می کردند.

در ادامه مطلب مروری بر این رویداد ها خواهیم داشت و در پایان از شما می خواهیم تا مهمترین گزینه را انتخاب نمایید.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱) ارائه اینترنت 3G و 4G 

Samsung-Galaxy-Note-Internet-4g-Speed-Test

در سال ۹۳ سرانجام انحصار رایتل بر اینترنت پر سرعت موبایل به پایان رسید و دیگر اپراتور ها نیز این فرصت را پیدا کردند تا خدمات خود را در اختیار کاربران قرار دهند. در این میان ایرانسل موفق شد از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد و اینترنت 4G را نیز در دسترس مشترکانش قرار دهد.

این روز ها دیگر چک کردن ایمیل و یا سر زدن به شبکه های اجتماعی در حال حرکت، شبیه به یک آرزو نیست و همه ما می توانیم دسترسی آسان تری را به اینترنت تجربه نماییم. در اختیار داشتن اینترنت پر سرعت موبایل، بی شک نحوه فعالیت کاربران را عوض می کند و رشد سرویس های جدیدی را با خود به همراه دارد.

سال آینده بی شک انتظار می رود اپراتور ها کیفیت سرویس اینترنت خود را افزایش دهند و شهر های بیشتری را تحت پوشش درآورند.

۲) اجرای طرح فیلترینگ هوشمند 

filtering1

در سال ۹۳ وزارت ارتباطات و فناری اطلاعات تصمیم گرفت تا طرح فیلترینگ هوشمند را پیاده سازی کند. این طرح به دولت امکان می داد تا از فیلترینگ تمام و کمال سایت ها و شبکه های اجتماعی خود داری به عمل آورد و تنها صفحاتی که با قوانین مغایرت دارند را از دسترس خارج نماید.

فیلترینگ هوشمند هم اکنون بر روی سرویس هایی همچون اینستاگرام پیاده شده است، و با وجود تمام نقص هایی که دارد، راه حل خوبی جهت دسترسی به بخش های مفید سرویس های مختلف، به شمار می رود.

حال باید ببینیم که دولت با استفاده از فیلترینگ هوشمند، چه آینده را برای سایت هایی که هم اکنون فیلتر هستند، در نظر دارد. آیا با استفاده از این تکنولوژی ممکن است روزی دسترسی به فیسبوک و یوتوب ممکن شود؟

۳) رونمایی از موتورهای جستجوی ملی

1927411

یکی دیگر از اقدامات دولت یازدهم در حوزه IT، رونمایی از چند موتور جستجوی ملی بود. گرگر، یوز و پارسی جو از جمله سایت هایی هستند که هم اکنون جهت استفاده، در اختیار کاربران قرار گرفته اند.

پول های سرسام آوری که جهت پیاده سازی این سرویس ها هزینه شد، انتقادات بسیاری را از سمت کاربران در بر داشت. این موتور های جستجو، هنوز عملکرد دقیقی ندارند و در مدتی که از معرفیشان می گذرد، نتوانسته اند توجه کاربران را به خود جلب نمایند.

به نظر شما این سرویس ها در سال ۹۴ میزبان تغییر و تحولاتی عظیم خواهند بود یا با همین کیفیت آرام آرام به دست فراموشی سپرده می شوند؟

۴) برگزاری مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان

bayan

شرکت بیان در سال ۹۳، سومین دوره از مسابقات برنامه نویسی خود را برگزار کرد. سومین دوره این رویداد، که در سطح بین المللی اجرا می شود، با استقبال بالای شرکت کنندگان مواجه شد و برنامه نویسانی از ۱۰۳ کشور جهان در آن حضور پیدا کردند.

مرحله اول سومین دوره این رویداد در سال ۹۳ به پایان رسید، و در نهایت از جمع ۱۰۲۶۶ برنامه نویس شرکت کننده در مسابقه، ۶۰ نفر موفق شدند به مرحله پایانی راه پیدا کنند. این مرحله در اردبیهشت ۹۴ برگزار می گردد و ۲۰ نفر از برنامه نویسان برتر خارجی، جهت شرکت در آن به ایران خواهند آمد.

۵) برگزاری پنجشنبه بازار

Screen-Shot-2015-01-24-at-1.18.13-PM-w600

کافه بازار به عنوان بزرگترین مارکت اندرویدی ایران، در سال گذشته رویدادی موسوم به پنجشنبه بازار را برگزار کرد. این رویداد ویژه توسعه دهندگان اندروید بود و در طول آن میزگرد ها و کلاس های آموزشی مفیدی برای شرکت کنندگان برگزار گردید.

برگزاری اولین دوره پنجشنبه بازار، نشان از رشد اپلیکیشن ها در میان کاربران دارد و خبر از اهمیت نقش توسعه دهندگان در آینده می دهد.


از بین موارد ذکر شده، مهم ترین و تاثیر گذار ترین اتفاق در صنعت IT ایران، به نظر شما کدام گزینه است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (57 مورد)
  • baraeen
    baraeen | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    برگزاری مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان

  • محسن
    محسن | ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

    بسمی تعالی
    به نظر بنده اگر سرعت اینرنت 3g یا 4gبالا تر بود احتمالا اول می شود.
    همان گزینه 1

  • احمدرضا فتحی
    احمدرضا فتحی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    گزینه 1 یعنی ارائه آخرین نسل های اینترنت

  • احسان
    احسان | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    4

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی