ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محدودیت های مایکروسافت برای نسخه های غیر قانونی ویندوز ادامه پیدا خواهد کرد

همانطور که دو روز پیش در دیجیاتو خواندید، مایکروسافت در اقدامی جالب، عنوان کرد که نسخه های غیر قانونی ویندوز بروز رسانی رایگان ویندوز ۱۰ را دریافت خواهند کرد. اما آیا این بروز رسانی به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۴

همانطور که دو روز پیش در دیجیاتو خواندید، مایکروسافت در اقدامی جالب، عنوان کرد که نسخه های غیر قانونی ویندوز بروز رسانی رایگان ویندوز ۱۰ را دریافت خواهند کرد. اما آیا این بروز رسانی به معنای دریافت یک نسخه اصل از ویندوز است؟

خبر های جدید حکایت از آن دارند که تا زمان پرداخت نشدن هزینه نرم افزار به مایکروسافت، نسخه ویندوز همچنان غیر اصل باقی خواهد ماند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته یکی از مسئولین مایکروسافت، نسخه های غیر قانونی ویندوز، حتی در صورت دریافت بروز رسانی ویندوز ۱۰، باز هم تحت عنوان نسخه «غیر اصل» شناخته می شوند. کاربران این نسخه ها در صورتی که تمایل داشته باشند سیستم عامل خود را به عنوان یک نسخه اصل به مایکروسافت معرفی نمایند، باید به فروشگاه اینترنتی ویندوز مراجعه نمایند و هزینه های لازم را بپردازند.

اما مایکروسافت که در نهایت قصد دریافت هزینه را از کاربران دارد، چرا بروز رسانی رایگان به ویندوز ۱۰ را پیشنهاد می دهد؟

در واقع به نظر می رسد که ردموندی ها با این تکنیک قصد دارند بازار نسخه های دزدی را تحت کنترل خود درآورند. در مدل های پیشین ویندوز، کاربرانی که از نسخه های غیر اصل استفاده می کردند، با محدودیت هایی مواجه بودند. برای مثال تصویر پس زمینه دسکتاپ پس از گذشت یک ساعت به رنگ سیاه در می آمد و نوشته ای در گوشه تصویر، اصل نبودن ویندوز را اعلام می نمود.

اکنون آنطور که مشخص است، این محدودیت ها بر روی ویندوز ۱۰ نیز ادامه پیدا خواهد کرد. هر چند هنوز جزییات دقیق این ماجرا اعلام نشده، اما انتظار می رود که مایکروسافت جهت مبارزه با دزدی نرم افزار، دامنه محدودیت ها را گسترش دهد.

نسخه های غیر اصل کنونی، همگی آپدیت های امنیتی مایکروسافت را دریافت می کنند، اما در صورتی که دفتر مرکزی ردموند تصمیم بگیرد این روند را متوقف کند، ویندوز های غیر اصل از نظر امنیتی،‌ با بحران خطرناکی مواجه می گردند.

ویندوز به عنوان یکی از با ارزش ترین سرویس های مایکروسافت، یکی از اهداف اصلی دزدان نرم افزاری است و نسخه های غیر اصل آن، به خصوص در کشور هایی همچون چین، رواج بسیاری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • پیمان
    پیمان | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    ما خودمون بازاره ویندوز رو تحت کنترل می گیریم ، نیاز به مایکروسافت نداریم :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی