ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

اپل اپلیکیشن های آنتی ویروس را از اپ استور حذف می کند

امنیت iOS همواره یکی از مواردی به شمار می رفته که طرفداران اپل در صحبت با اندرویدی ها به آن افتخار می کردند و آن را به رخ می کشیدند. به نظر می رسد که اپل ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

امنیت iOS همواره یکی از مواردی به شمار می رفته که طرفداران اپل در صحبت با اندرویدی ها به آن افتخار می کردند و آن را به رخ می کشیدند. به نظر می رسد که اپل نیز به این موضوع واقف است و دوست ندارد به هیچ عنوان، این شبهه به وجود بیاید که iOS در برابر ویروس ها، خطر پذیر است.

بر همین اساس کوپرتینو در جدیدترین اقدام خود، نسبت به حذف کردن اپلیکیشن های آنتی ویروس از اپ استور اقدام کرده است. در واقع اپل معتقد است سیستم عاملی که هیچ راه نفوذی را برای ویروس ها باز نگذاشته، احتیاجی نیز به اپلیکیشن آنتی ویروس ندارد.

شرکت Intego به عنوان سازنده اپلیکیشن VirusBarrier، یکی از قربانی های تصمیم جدید اپل به شمار می رود. این شرکت می گوید اپل به دلیل توضیحات شبهه برانگیز برنامه، آن را از روی اپ استور حذف کرده است.

Intego پس از این اتفاق، یکبار دیگر اپلیکیشن خود را به همراه توضیحات واضح تر، بر روی اپ استور آپلود می کند، اما اپل بار دیگر آن را رد می نماید.

جالب است بدانید که برنامه VirusBarrier اصلا به امنیت iOS مربوط نمی شود و صرفا وظیفه چک کردن ویروس بر روی فایل هایی که در سرویس های ابری ذخیره می شوند را بر عهده دارد. با این حال اپل باور دارد که حضور چنین برنامه هایی، این شبهه را برای کاربران ایجاد می کند که iOS در برابر ویروس ها نمی تواند مقامت لازم را از خود نشان دهد.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که ادعای اپل مبنی بر امنیت iOS چندان هم بی راه نیست. تا به حال گزارشی از نفوذ ویروس ها به دستگاه های جیلبریک نشده، دریافت نشده است و کاربران تا زمانی که از اپ استور رسمی اپل، اپلیکیشن های خود را دریافت نمایند، در برابر هر خطری در امان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    یعنی واقعن ویروسی وجود نداره!

  • مهرداد
    مهرداد | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    تو توضیحات بخش دولوپرهای اندروید هم بخونید نوشته سیستم عامل هیچ گونه ویروس نمی گیره و درست هم هست چون شما موقع نصب تمامی دسترسی ها رو می تونید ببینید و مسئولشم خودتونید ولی بعضا میشه برنامه های جاسوسی که میتونه با یه اسم دیگه به دست مشتریا برسه و در پشت صحنه یه کارهایی انجام بده برای همین برنامه هایی با اسم آنتی ویروس منتشر شدن که در اصل کارشون پیدا کردن ویروس ها نیست این چیزهایی که گفتم تو خود ios هم می تونه اتفاق بیافته و این اقدام اپل تا حدی غیر معقول هست

  • hamed
    hamed | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    شما این جمله آخر رو خوندی ؟
    "در پایان بد نیست اشاره کنیم که ادعای اپل مبنی بر امنیت iOS چندان هم بی راه نیست. تا به حال گزارشی از نفوذ ویروس ها به دستگاه های جیلبریک نشده، دریافت نشده است و کاربران تا زمانی که از اپ استور رسمی اپل، اپلیکیشن های خود را دریافت نمایند، در برابر هر خطری در امان هستند."

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    حق با اپله.تا وقتی برنامه هارو از اپ استور میگیری مشکلی پیش نمیاد،اونایی هم که جیل بریک هستن مطیمنا تووتییک ها بگردن آنتی ویروس ها هستن.

    • Beautiful Mind
      Beautiful Mind | ۱ فروردین ۱۳۹۴

      چی چی حق با اپله؟ببینم تو فایل مخرب تو درایو هجازیت داشته باشی،اپل میخواد واست از بین ببرتش؟یا اگه وقتی از طریق پی سی وصل شدی و فایل مخربی وارد کردی بازم اپل واست از ببین میبرتش؟
      مقاله کامل بخون بعد نظر بده

      • Reza_Abdollahi
        Reza_Abdollahi | ۱ فروردین ۱۳۹۴

        شما مثل این که تاحالا اپل دستت نگرفتی برا خودت حرف می زنی...
        اوج این حرف های بی ربطت تو وصل کردن به pc معلومه
        اولا دوست عزیز وقتی ایفون یا ایپد رو بخای به pc وصل کنی باید itunes داشته باشی. یعنی تنها راه ارتباطی اینا itunes هست فقط.
        دوما هرچیزی رو نمی تونی به ایفون یا ایپد انتقال بدی یا باید عکس باشه یا فیلم یا موزیک یا فایلی که توسط اپلیکیشن خاصی تو ایفون شما نصب شده و قبلا توسط apple نوع عملکرد صحیحش تست شده...
        سوما وقتی هم بخای از طریق pc برنامه نصب کنی itunes فقط میزاره از app store دانلود کنی بریزی تو ایفون جوره دیگه اجازه نمیده...
        پس کلا راهی برای نفوذ فایل مخرب از pc به سیستم عامل ios وجود نداره

        • Beautiful Mind
          Beautiful Mind | ۱ فروردین ۱۳۹۴

          هویجی که اپل جلوت گرفته تو رو به هر سمت که بخواد میکشونه.واسه شمایی که فقط ایتونزو میشناسی از این بیشتر هم انتظار نمیره که فقط چیزی که جلوت میزارندو قبول کنی.اگه دنبا چیزای خاص بودی سراق نرم افزار های دیگه یا کلود های متعدد میرفتی.

  • Mr. Android
    Mr. Android | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    اگه قرار نیست نباشه پس برنامه نویس الکی میاد واسه یه سیستم عامل انتی ویروس مینوسه ؟!
    ناسلامتی یه زمانی خبرایی از جاسوسی از طریق آیفون ها بود حالا آیفون ها امن شدن ؟ نه بابا اگه حذف نکنه زیر سوال میره اصلا اپل و ویروس ؟
    این انحصار گرایی هم نیست این چپوندن یه باور به مشتری هستش.

  • [ahmad kaya[rodrigez
    [ahmad kaya[rodrigez | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    دیجیاتو و همه دیجیاتویياي عزيز خدا رو شكر كه يه سال ديگه كنار شما بودم،يه تشكر ويژه ميكنم از تيم دیجیاتو كه تابحال و تو اين يه سال تمام تلاششون رو كردن كه ما از دنياي تكنولوژي بي اطلاع نمونديم و اميدوارم كه در سال جديد با قدرت بيشتر ادامه بديندوستان عزيز و تمام كاربران محترم، اگه بي ادبي كرديم، جسارتي شده و ... شماها به بزرگي خودتون ببخشيد... ارادتمند از پروردگار مهربان میخواهم امسالتان به قلم تدبیرآن نقاش بى همتا چنان زیبا نقش بندد که طبیعت به تماشای شکوهش بایستد. نوبهارت پيشاپيش شاد باد …

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    سری که درد نمی کنه رو چرا باید بست؟!

  • Beautiful Mind
    Beautiful Mind | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    امیدوارم تو همین سال جدید لطمه ی شدیدی از سیاستاش بخوره چون اصلا مشتری مدار نیست و خودخواه.

    • مترسک
      مترسک | ۱ فروردین ۱۳۹۴

      خب، فرضاً ضربه خورد و اصلاً ورشکست شد، چی به شما می‌رسه؟ خب اگه چیزی هم نمی‌رسه این همه جوش برای چی؟ من متعصب اپلی نیستم و همه شرکتا و سیستم‌عامل‌ها رو به جای خودشون دوست دارم و معتقدم هر گلی بوی خودشو میده اما این حرفت یه مقدار دور از منطق بود.

  • Beautiful Mind
    Beautiful Mind | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    همیشه گفتم اپل خودخواه واین هم گواه بر صحتش.
    اصلا درست نیست که امنیتو فدای وجهش کنه.

    • فـامیـل دور
      فـامیـل دور | ۱ فروردین ۱۳۹۴

      برادر من شما چی از سیاست میدونی ؟ اگه سیاستش اشتباه بود قطعا تا الان شکست میخورد ، ولی همه شاهدن که با اپل هر سال با سیاست های که پیش میگیره موفقیتش بیشتز میشه ، من از وقتی که آیپد ایر گرفتم اصلا تا به الان نیازی به انتی ویروس نداشتم و مشکلی هم پیش نیومده ، کلا من با انتی ویروس مخالفم حتی روی ویندور و گوشی های اندورید ، انتی ویروس خودش یه ویروسه

      ================

      دیجیاتو بخش جدید ، میانگین قیمت موبایل رو که قرار دادید عالیه ، ممنون از همه زحماتتون

      سال نو رو هم به همه دوستای گلم تبریک میگم

  • الهام
    الهام | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    واقعا اپل اعجوبه است :)


مطالب پیشنهادی