ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

انتشار تصاویری اولیه از تلفن هوشمند MX Supreme؛ محصولی مشترک از نوکیا و Meizu

روز گذشته تصاویری از طریق منابع چینی در اینترنت انتشار یافتند که گفته می شود متعلق به تلفن هوشمند Meizu MX Supreme هستند و در یکی از آنها می توان به وضوح دکمه ی Home این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

روز گذشته تصاویری از طریق منابع چینی در اینترنت انتشار یافتند که گفته می شود متعلق به تلفن هوشمند Meizu MX Supreme هستند و در یکی از آنها می توان به وضوح دکمه ی Home این محصول را که ظاهراً حسگر اثر انگشت نیز در آن گنجانده شده را مشاهده نمود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شایعات پیشین حکایت از این دارند که موبایل مورد بحث در اصل حاصل همکاری دو کمپانی Meizu و نوکیا به حساب می آید و از آنجایی که شرکت فنلاندی پس از قرارداد با مایکروسافت متعهد شده تا سال ۲۰۱۶ هیچ اسمارت فونی را تحت برند خودش وارد بازار نکند، ترجیح داده برخی از تکنولوژی های خاص و منحصر به فردش را در اختیار Meizu بگذارد تا از این طریق در توسعه ی یک محصول عالی مشارکت کرده باشد.

احتمال می رود MX Supreme از سیستم عامل اندروید و یک دوربین PureView در پشت خود بهره ببرد. قبلاً نیز پوستری بر روی وب سایت Weibo منتشر شده بود که مشخص می کرد شاید دوربین این تلفن ۶۰ مگاپیکسلی باشد و در مجموع هم بر حساب انتخاب نامی حاوی عبارت Supreme انتظار بر این است با اسمارت فونی خاص از نظر مشخصات فنی طرف باشیم.

شایعه همکاری دو شرکت یاد شده باز می گردد به ماه ژانویه و زمانی که اخبار اولیه در مورد تلاش آنها برای تولید یک محصول مشترک به بیرون درز پیدا کرد. اما بلافاصله و در همان زمان مقامات کمپانی چینی سعی نمودند موضوع را نفی کرده و بر روی شایعات سرپوش بگذارند، تا اینکه هفته ی پیش مجدداً جزئیاتی در مورد مشخصات فنی MX Supreme افشا گشت.

تصویر اولی که در پایین آورده شده روز دوشنبه به اینترنت راه یافته و نمایی کلی و نه چندان واضح از دستاورد مشترک نوکیا و شریک چینی اش را به نمایش می گذارد و تصویر دوم که امروز منتشر گشته نیز دکمه ی Home تلفن هوشمند مورد اشاره و حاشیه های نمایشگر آن را به تصویر می کشد.

باید منتظر ماند و دید عاقبت چه زمانی این محصول والامرتبه به واقعیت بدل شده و راهش را به بازار باز می کند.

The-Meizu-MX-Supreme

Check-out-that-razor-thin-bezel

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    شبیه ایفونه الکی

  • هومن
    هومن | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    نوکیا هیچ پتنت و اختراعی از خودش رو واگذار نکرده،
    نه پیورویو و نه هیچ چیز دیگه رو،

    بنابراین وقتی برندش برگرده میتونه از تمام اختراعاتش استفاده کنه.

    اصن نوکیای فعلی 3 تا بخش کلی داره، یکی سرویس های مخابراتی و شبکه هاش هست که چندسال پیش مشترک بود با زیمنس و نوکیا خرید بخش زیمنس رو، بخش دیگه اش بخش نقشه های نوکیا است که باز هم پندین سال پیش با خرید navteq اگر درست نوشته باشم تکمیل شد، بخش مهم دیگه نوکیا همین بخش حقوقی نوکیا هست که ثبت و اجاره و حفاظت از اختراعات نوکیا و کسب درامد ازونها رو به عهده داره.

    یادتون نرفته که مجموع پتنت های نوکیا تقریبا همسطح موتورولا بود، ، ولی قیمت موتورولا با پتنت هاش خیلی بیشتر از نوکیا شد، این خودش نشون میده که دارایی که نوکیا به فروش گذاشته کمتر از موتورولا بوده، نه اینکه ارزون فروخته باشه!
    نوکیا پتنت هاشو به اشتراک گذاشته، نفروخته.
    ضمنا تا 10 سال تمام پتنت های مایکروسافت و نوکیا شریکی هست، تا 10 سال هم شریک استراتژیک نوکیا مایکروسافت هست.

    اسلاید مفاد قرارداد تو اینترنت هست، میتونین بخونین.

    • Mohsen
      Mohsen | ۵ فروردین ۱۳۹۴

      اگه قرارداد همینی باشه که شما می فرمائید باید بگیم معامله هوشمندانه ای کرده،یعنی در زمانی که توان رقابت با برند های نو ظهور رو نداشت کارخونه های ورشکسته شو واگذار کرد و چند سالی به حاشیه رفت و حالا با گذشت زمان و استفاده از پولی که به دست آورد دوباره با یه برنامه ریزی جدید و بدون محدودیت های گذشته که به خاطر نام نوکیا به وجود اومده بود بر می گرده... خرید و تجهیز کارخونه به سبک سامسونگ و نوکیاى سابق و ... روش درستی نیست و بهتره مثل شيائومي و اپل و ... از توان چینی ها استفاده کنه و با داشتن بهترین نیرو ها طراحی و ابداعات رو به دست بگیره و ساخت رو به خارج از مجموعه انتقال بده... و همچنان از برند خوش نام نوکیا تو بازاریابی استفاده کنه...

  • Playback220
    Playback220 | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    نوکیا همون شرکت چینیه :D

  • مهدی
    مهدی | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    نوکیا کلاً رفته تو نخ تحقیر محصولات اپل بخصوص آیفون و آیپد
    ولی خوشم میاد که دست بردار این مبارزه ها نیست :)

  • majid
    majid | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    دوستان گویا فراموش کردن اون نوکیایی که ما میشناختیم (بخش گوشی و اسمارت فون) جزئی از مایکروسافت شده و این نوکیایی که میبینید فقط اسمش باقی مونده. همه تکنولوژیها و افراد نوکیای سابق زیر پرچم مایکروسافت هستند. نوکیای سابق دیگه وجود نداره!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی