ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلموند+، روتری تمام عیار برای کنترل خانه هوشمند

روتر در حالت عادی وسیله کسل کننده ای است؛ به مودم وصل می شود، امواج Wi-Fi را مخابره می کند و آنگاه می توانید با موبایل، کامپیوتر، اکس باکس یا وسایل دیگر با شبکه بی ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

روتر در حالت عادی وسیله کسل کننده ای است؛ به مودم وصل می شود، امواج Wi-Fi را مخابره می کند و آنگاه می توانید با موبایل، کامپیوتر، اکس باکس یا وسایل دیگر با شبکه بی سیم ارتباط برقرار کنید.

وبگردی صرف با اینترنت کاری است که همه دستگاه ها از پس آن بر می آیند و اگر ارتباط Wi-Fi تنها به همین قابلیت محدود شود، فایده ای ندارد. شبکه بی سیم پتانسیل های فراوانی دارد. آنچه که این شبکه را ارزشمند می سازد، توانایی ایجاد تعامل بین دستگاه های مختلف است.

این دقیقاً همان کاری است که شرکت Almond با روترهای خود کرده و قابلیت هایی را در آن ها قرار داده که آن ها را به مرکزی برای کنترل وسایل خانه هوشمند شما تبدیل می کند. روترهای +Almond و Almond 2015 با برخورداری از قابلیت ایجاد تعامل بین دستگاه ها، ظاهری زیبا و رابط کاربری لمسی، به خوبی توانسته اند مفهوم اینترنت اشیاء را پیاده سازی کنند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هر دوی این روترها از آنتن های قدرتمندی بهره می برند که می توان با آن ها محدوده نسبتاً وسیعی را پوشش داد. +Almond آنتن قدرتمندتری دارد و به درگاه های گیگابیت (LAN) نیز مجهز است. مدل دیگر یعنی Almond 2015، برادر کوچکتر است و قیمت کمتری هم دارد. اگر به دنبال پوشش دادن خانه ای بزرگ نباشید، این مدل انتخاب به صرفه تری خواهد بود چرا که هر دو روتر قابلیت های مشابهی برای ارتباط با لوازم خانه از جمله ترموستات، لامپ هوشمند، قفل ها، سنسورهای تشخیص حرکت و ... دارند.

ارتباط پرسرعت و رابط لمسی، +Almond را به گزینه ای جذاب نسبت به روترهای ایسوس یا Netgear تبدیل می کند.

اخیراً به روزرسانی جدیدی برای روترهای آلموند عرضه شده که آن ها را هوشمندتر می سازد. برای مثال، می توانید آن را برنامه ریزی کنید تا در ساعات مشخصی از روز، لامپ ها را روشن کند یا هنگامی که دمای هوا به درجه مشخصی رسید، آب پاش های مزرعه را روشن کند. چنین اموری از طریق رابط لمسی آلموند یا وب سایت آن قابل برنامه ریزی هستند.

هر روز لوازم خانگی هوشمندی جدیدی عرضه می شوند و مدیریت آن ها می تواند به کارهای روزمره کسالت آور تبدیل شود. روترهای آلموند مدیریت چنین وسایلی را ساده تر کرده اند و تعامل خوبی بین آن ها برقرار می کنند. مدل +Almond در بازار قیمتی حدود 249 دلار دارد فعلاً برای مدتی محدود به قیمت 199 دلار به فروش می رسد. این مدل می تواند مساحتی برابر 5000 متر مربع را با آنتن های دوگانه، فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز و پشتیبانی از باند 802.11ac، پوشش دهد.

Almond__Lifestyle1.0

از نظر قیمتی، این مدل با روترهای ایسوس و Netgear برابری می کند اما از ویژگی مرکز کنترل خانه هوشمند و رابط لمسی بهره می برد. مدل Almond 2015 از لحاظ امکانات نرم افزاری با مدل +Almond یکسان است و تفاوت هایی در امکانات سخت افزاری همچون وای فای دو بانده، پورت های گیگابیت و USB 3.0 دارد.

البته این روترها از نظر قدرت به مدل هایی همچون D-Link AC3200 Ultra نمی رسند اما ویژگی هوشمندیشان به همه موارد دیگر می چربد. روترهای آلموند گزینه های جالبی برای یک خانه هوشمند به شمار می روند و می توان آن ها را آغازی برای کنترل خانه های آینده دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • YotaByte
    YotaByte | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    جالبَه

  • bahram
    bahram | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    خوبه
    _________
    فقط میگم خوبه شاید نظرم پاک نشد.
    خوب میگم پاک میکنید.بد میگم پاک میکنید.مرتبط میگم پاک میکنید.غیر مرتبط میگم پاک میکنید!
    آی لاو یو دیجیاتو

    • maket_bivatan
      maket_bivatan | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

      آره چندتا از کامنتات تو دژاوو پاک شدن

    • TROOL
      TROOL | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

      نگفتمت نگو نگو
      نگفتمت نگو نگو

مطالب پیشنهادی