ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن اندروید پوشیدنی برای آیفون عرضه خواهد شد [شایعه]

بر اساس گفته های منبعی نزدیک به تیم توسعه دهندگان Android Wear، گوگل قصد دارد سیستم عامل خود را به گونه ای تغییر دهد که حتی روی آیفون هم اجرا شود. گفته شده که تقریبا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

بر اساس گفته های منبعی نزدیک به تیم توسعه دهندگان Android Wear، گوگل قصد دارد سیستم عامل خود را به گونه ای تغییر دهد که حتی روی آیفون هم اجرا شود. گفته شده که تقریبا همه چیز انجام شده و برخی جزئیات فنی باقی مانده اند.

اگر چنین قابلیتی توسط گوگل توسعه یابد و اپل هم اجازه نشر آن را بدهد، اندروید پوشیدنی برای اولین بار در رقابت مستقیم با اپل واچی که به زودی عرضه خواهد شد قرار می گیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در مراحل کنونی توسعه، اندروید پوشیدنی با اپلیکیشن همراهی که روی آیفون نصب می شود همخوانی پیدا کرده و اعمال ابتدایی و پایه ای مثل اعلام نوتیفیکیشن ها را بر عهده دارد (همانطور که در تصویر زیر پیداست.)

verge-2015-04-09_12-47-36.0

طبیعتا، برخی فرامین صوتی در اندروید پوشیدنی در قالب Google Now وجود دارد، در اندروید پوشیدنی آیفون هم در دسترس است. بنابراین اگر این اپلیکیشن را روی آیفون خود نصب کنید، نه تنها سیری، بلکه Google Now را هم در خدمت خواهید داشت.

فراتر از این مسائل ابتدایی، هنوز سوالات بی پاسخ بسیاری وجود دارد. پبل، سازنده ساعتی که هم با اندروید و هم با iOS کار می کند، طوری پیش رفته که ویژگی هایی مانند کنترل موزیک یا کار با اپلیکیشن های ساعت روی ساعت هوشمند، از طریق آیفون هم قابل کنترل باشد. بنابراین امکان این وجود دارد که گوگل هم چنین نقشه ای در سر داشته باشد.

برخی از توسعه دهندگان شخص ثالث، روشی را توسعه داده اند که اندروید پوشیدنی روی iOS کار می کند. یا توسعه دهندگانی دیگر، کدهای مرتبط با iOS را در اندروید 4.4 یافته اند؛ وی مدعی شده بود با توجه به حضور این کدها در اندروید 4.4، گوگل در حال کار روی ایجاد ارتباط میان اندروید پوشیدنی و iOS است.

اکتبر گذشته، جف چانگ، مدیر محصولات اندروید پوشیدنی این اتفاق را تقریبا تائید کرد: "ما همیشه به دنبال این هدف بودیم که کاربران بیشتری از تجربه محصولات ما لذت ببرند و ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا شرایط را به سرعت برای ایجاد این امکان فراهم کنیم."

اما سوال بزرگ تر اینجاست که آیا اپل این اپلیکیشن را مورد تائید قرار خواهد داد و در اپ استور منتشر خواهد کرد؟ دعوای گوگل و اپل بر سر تائید اپلیکیشن ها و عرضه آن ها در استورهای شان چیز جدیدی نیست. جدا از این مسئله، یک مشکل بزرگتر وجود دارد که از سال 2010 به عنوان یک بند از قوانین اپ استور مطرح است.

اپلیکیشن هایی که نامی از پلتفرم رقیب بیاورند و به هر علتی آن را در توضیحات مربوط به اپ ذکر کنند، از اپ استور حذف خواهند شد یا اصلا اجازه نشر نخواهند یافت و از آنجایی که اندروید پوشیدنی، اسم اش اندرویدی پوشیدنی است، احتمالا مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

گوگل در رابطه با این خبر اعلام کرد که فعلا چیزی برای ارائه ندارد و اپل به طور کل از ارسال پاسخ، سر باز زد.

در همین حال، اندروید پوشیدنی قرار است به زودی آپدیتی قابل توجه دریافت کرده و پشتیبانی از ژست های حرکتی به آن اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MOHAMMAD
    MOHAMMAD | ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

    به نظر من اگه بیاد فروش اپل واچ رو به شدت میتونه تحت تاثیر قرار بده.چون با اون قیمت بالا اپل واچ بیشتر کسایی که آیفون دارن به سمت ساعت های شیک آندرویدی رو میارن.

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

    اندروید پوشیدنی فعلا سعی کنه خودش و بین اندرویدی ها جا بندازه، iOSی ها پیشکش...فعلا که اکثر تولید کننده های ساعت هوشمند دارن از اندروید پوشیدنی دوری می کنن و سراغ سیستم عامل های خودشون می رن(سامسونگ / تایزن و ال جی/WebOS) ... فکر نمی کنم ایده اندروید پوشیدنی روی آیفون، خیلی موفق باشه، مگر کسایی که عاشق یه ساعت گرد باشن و بخوان از Moto 360 برای آيفونشون استفاده کنن، که بعید میدونم درصد بالایی از خریداران رو تشکیل بدن...

  • ali
    ali | ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

    طرح ساخت ابرسازه در بستر خشک زاینده رود ایران
    «ماتیوس پوزپیچ» دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک سیلسیان شهر گلیویچ لهستان، پایان‌نامه خود را با عنوان « بستررود – ساخت ابرسازه در بستر رودخانه خشک شده زاینده‌رود ایران» ارائه کرده‌است
    طبق طرح پوزپیچ، ابرسازه‌ای به طول ۶ کیلومتر بر بستر زاینده‌رود قرار می‌گیرد که کاربری‌های متفاوتی دارد. در این طرح، سازه‌های نصب شده به سه طبقه تقسیم می‌شوند


    http://goo.gl/TNSkO6

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

    اپلیکیشن هایی که نامی از پلتفرم رقیب بیاورند و به هر علتی آن را در توضیحات مربوط به اپ ذکر کنند، از اپ استور حذف خواهند شد یا اصلا اجازه نشر نخواهند یافت...
    ....خب دیگه هیچی..
    .
    فقط میخاد کل اندروید رو روی ساعت پباده‌ کنه؟ همشو؟ اونم فقط با یه اپلیکیشن؟ وا

مطالب پیشنهادی