ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت مخابرات ملزم به ارائه امکانات پایه و زیرساختی به عرضه کنندگان خدمات ICT شد

شرکت مخابرات ایران امکانات و زیرساخت هایی از قبیل کابل مسی و فیبر نوری را به صورت انحصاری در اختیار دارد که از جمله نیازهای اساسی برخی از شرکت های حوزه ICT به ویژه ارائه ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

شرکت مخابرات ایران امکانات و زیرساخت هایی از قبیل کابل مسی و فیبر نوری را به صورت انحصاری در اختیار دارد که از جمله نیازهای اساسی برخی از شرکت های حوزه ICT به ویژه ارائه دهندگان اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه به شمار می روند.

اما شرکت های مذکور برای استفاده از این امکانات در سال های گذشته با مشکلات بسیاری روبرو بودند که بهانه خوبی برای عدم توسعه برخی از خدمات و افزایش کیفیت سرویس های ارائه دهندگان اینترنت هستند.

وزارت ارتباطات دولت یازدهم در همان ماه های ابتدایی به عهده گرفتن مسئولیت، مشکل بوجود آمده بین شرکت ها و مخابرات را که دودش در چشم کاربران می رود، درک کرد و بر آن شد که راه حلی برای رفع این ایراد بزرگ بیاندیشد.

امروز خبری از سوی رگولاتوری اعلام گردید که نشان دهنده پیدا شدن روزنه های امید برای رفع این مشکل و بهبود خدمات ارائه شده به کاربران است. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در اصلاح پروانه شرکت مخابرات ایران یک ماده ۱۲ بندی پیش‌ بینی شده که در اختیار گذاشتن امکانات پایه‌ ای و زیرساخت‌ های دسترسی را به دیگر ارائه‌ کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات دارای مجوز، الزامی کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

علی اصغر عمیدیان گفت: براساس این ماده، شرکت مخابرات ایران موظف است خدمات و امکانات پایه‌ ای مانند فضای پسیو (فضای نصب تجهیزات غیرفعال)، برق، زوج سیم مسی، داکت و کانال را در چارچوب مقررات و تعرفه‌ های مصوب ارائه کند.

وی افزود: سایر امکاناتی که در هر زمان به عنوان مصادیق خدمات پایه‌ای از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شود و یا برای ارائه سرویس از سوی شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه مورد نیاز باشد نیز از مصادیق دیگر ماده پیش‌ بینی شده در الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس ماده دو الحاقیه پروانه، در مواردی که به تشخیص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ارائه خدمات توسط سایر دارندگان پروانه، الزاماً نیاز به استفاده از فضای اکتیو باشد، شرکت مخابرات ایران موظف است مطابق با تصمیم کمیسیون اقدام کند.

عمیدیان تاکید کرد: اگر سایر ارائه‌کنندگان خدمات، برای استفاده از سیم مسی در سمت مشترک، نسبت به نصب کافو اقدام کنند، شرکت مخابرات ایران الزام دارد امکان اتصال با کافوی نوری خود را به نحوی فراهم کند که دسترسی به ‌سیم مسی را برای وی امکان‌پذیر سازد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در باره تعرفه‌ های خدمات ارائه شده از سوی شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران باید طی شش ماهه اول سال ۹۴، پیشنهادات لازم درباره مقررات و تعرفه‌ های مورد نیاز برای خدمات مشمول ماده دو الحاقیه پروانه را به رگولاتوری اعلام کند که درصورت عدم اعلام در بازه زمانی مشخص شده، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مورد اقدام خواهد کرد.

او اضافه کرد: در استفاده از امکانات پیش‌ بینی شده در این ماده از پروانه شرکت مخابرات، سهم دارنده پروانه از بازار، مورد توجه قرار می گیرد و در صورتی که براساس تصمیم کمیسیون در مورد خدماتی، برای دارنده پروانه سهم بازار تعیین شود، ملزم به رعایت آن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    مرسی دیجیاتو.

  • pars
    pars | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    الان یک سری شهرها نظیر گرگان انحصاری کردند . اومدند فیبرنوری زدند و فقط خود مخابرات ADSL رو بدست گرفته و شرکت های دیگه ی خصوصی امکان ارائه ADSL ندارند . بیش از 2 ساله این وضعه . فقط هم حجمی محدود میده و نامحدود نداره . سرعت هم بسیار پایین و بی کیفیت . این وضع ADSL هست !

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

      دقیقا همینطوره..
      فیبرِ نوری با مخابرات مثلِ یه منجلاب میمونه که خرچقد توش دست و‌پا بزنی درنمیای..
      .
      من از خدای مهربون ارزو دارم‌ هیچوفت فیبر نوری این اطراف نیاد. یا مخابرات از ایران بره.. خدا براورده کن. مخصوصا گزینه ی دو.. هرچند فیبر نوری هم هیچی نیست.. کلا همه رو بردار..

  • Amirhossein
    Amirhossein | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    مجوز بهانه نشه واسه افزایش قیمت حجم و کاهش سرعت و به فنا نرفتن ما صلوات ×_×

مطالب پیشنهادی