ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
علمی

ناسا: هیچ کس بدون کمک ما به مریخ نخواهد رفت

اولویت اصلی ناسا همچنان بردن انسان ها به مریخ است و کمپانی های خصوصی که می خواهند این کار را انجام دهند، بدون کمک ناسا از پس کار برنخواهند آمد. چارلز بولدن، مدیر کل ناسا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اولویت اصلی ناسا همچنان بردن انسان ها به مریخ است و کمپانی های خصوصی که می خواهند این کار را انجام دهند، بدون کمک ناسا از پس کار برنخواهند آمد. چارلز بولدن، مدیر کل ناسا امروز به کمیته بودجه آمریکا گفت: "هدف نهایی ما سفر به مریخ است و هر چیزی که به آن مرتبط شود."

این آژانس قصد داره در فاصله سال های 2030 تا 2040 بالاخره پای انسان را به این سیاره باز کند. سفر انسان به مریخ می تواند واقعا تاثیر گذار باشد، چرا که گویا این سیاره زمانی قابل سکونت بوده و دانشمندان می توانند پی ببرند باید جلوی چه اتفاقاتی را بگیرند تا اتفاق مشابهی برای زمین رخ ندهد.

بولدن می گوید انسان باید زمین را رها کرده و مریخ بیشترین شباهت را به زمین دارد. وی معتقد است قدم اول در رسیدن به این هدف، ماموریت ARM است که طبق زمان بندی در سال 2020 انجام می شود.

طی ماموریت آرم، فضانوردان حتی می توانند یک بار روی کره ماه فرود آیند و از آنجا به عنوان ایستگاهی موقتی جهت رسیدن به مریخ استفاده کنند. بولدن می گوید در هر صورت، نه کمپانی Mars One و نه SpaceX بدون کمک ناسا قادر نخواهند بود که به مریخ سفر کنند: "هیچ شرکت تجاری بدون پشتیبانی ناسا و دولت قرار نیست به مریخ برود."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • بابک
    بابک | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    هیچ کس بدون آمریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه....

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    دوس دارم اگر شده برا 1 ساعتم برم مریخ

  • arabian men
    arabian men | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    الناسا الکجایی ک الببینی ک الداریم ت ایران جاتو المیگیریم.

  • Cerita
    Cerita | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    میگم یه وقت زشت نباشه همه کارارو اونا میکنن
    خوبه ایرانم داره یه کارایی میکنه، اما اصرار به اینکه همه چیزو از صفر شروع کنیم عجیبه، به جا اینکه ما هم یکم پیشرفت ایجاد کنیم کاری کردیم خاطرات اونا بشه آرزوی ما

  • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)
    كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!) | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    ناسا حتما يه چيزاى بيشترى ميدونه كه اون شركت هاى تجارى نميدونن!بالاخره در زمينه تحقيق و توسعه هيچكدوم به خبرگى ناسا نيستن!واو عاليه يه روز بريم مريخ زندگى كنيم!البته اخرين كشورايى كه رو زمين بمونن فك كنم ايران باشه :(
    اون موقع ميريم فتح دنيا :D

  • iPooya
    iPooya | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    هر كي بيداره يه مثبت بده !

    • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)
      كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!) | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      نميشه دوتا مثبت بدم؟!اخه من خيلى بيدارم!

  • حامد حامدی
    حامد حامدی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    اگر اینگونه بود ، خود ناسا نیز الان ناسا نبود...

    کاری که یک انسان(گروهی از انسان ها) قبلا تونسه انجام بده ، قطعا توسط انسان دیگه ای هم قابل انجامه!

    این حرف ها نشون گر چیزی جز تکبر نیست

  • javad.H
    javad.H | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    o-O عجب؟؟؟؟؟ پس مریخ رفتن من منتفی شد :(

    • Moh7n
      Moh7n | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      نع داداش شما رو با BRT میفرستیم ^_~

  • Moh7n
    Moh7n | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    زندگی اگر در ثریا هم باشن مردمی از پارس ب انجا خواهند رفت خخخ اینکه مریخه :))
    عاخر نفهمیدم این ثریا کیه و کجاس!!!

    • Moh7n
      Moh7n | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      اول ازمایشی مموت ببخشید میمون رو میفرستیم بعد یه مونو ریل میکشیم مث قم علما رو میفرستیم برای هدایت مریخی ها
      :D

      • bahram
        bahram | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

        ایول.اصل حرفو زدی.خیلی خوشم اومد :)
        __________________________
        قسمت پاسخ دادن خیلی جالب شده.مرسی

  • bahram
    bahram | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    جالبه.ینی روسیه تو این کار دخلی نداره؟

    • Moh7n
      Moh7n | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      ناسا مگه زیر نظر روسیه نبود؟!!
      تو یه پستی خوندم اینو o.O
      اینکه امریکا روسیه رو تحریم کرده بود بعد روسیه هم بحث ناسا رو کشید وسط امریکا تحریمو برداشت !

      • شهریار
        شهریار | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

        نه دادا
        اما فضانوردان امریکایی با استفاده از کپسول های فضا پیمای (سایوز) به پایگاه فضایی بین المللی میرن ، هزینه هر صندلی ۷۶ میلیون دلار هست .
        در ضمن تمام موشک ها و فضاپیماهای ناسا با موتور کمپانی (روس کاسموس ) کار میکنن.
        روسیه واقعا ابر قدرت هست در زمینه فضا .
        ولی ناسا تبلیغاتش زیاد تره

      • آریا
        آریا | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

        نه خیر
        بعد از بازنشستگی شاتل ها ، ناسا برای فرستادن فضا نورد به ایسگاه بین المللی از سایوز روسی استفاده میکنه تا موشکهای خودش آماده بشه.
        البته به لطف space x فرستادن آب و غذا به عهده space x افتاده الان.
        در ضمن موتورهای شاتل ساخت prat & witney که یه کمپانی امریکایی هست .

    • محمد
      محمد | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      http://www.digikala.com/BlueSmile/default.aspx?refId=9ec05b8f-cd71-45bc-adfa-ad90328c5e17

      جالبه

      • bahram
        bahram | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

        آقای اسپم بسه دیگه!
        ماییدی گارووو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)
          كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!) | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

          دهن من انصافا در سرويس به سر ميبرد!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی