ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون رگولاتوری: مزاحمت با تلفن همراه کاهش یافته است

مزاحمت های تلفنی در کشور از سال های ابتدایی ورود این فناوری آغاز شده و عده ای برای سرگرمی یا انجام امور سودجویانه، اقدام به چنین کاری می کردند. این نوع مزاحمت ها تا زمان ارائه ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

مزاحمت های تلفنی در کشور از سال های ابتدایی ورود این فناوری آغاز شده و عده ای برای سرگرمی یا انجام امور سودجویانه، اقدام به چنین کاری می کردند.

این نوع مزاحمت ها تا زمان ارائه قابلیت Caller ID توسط شرکت مخابرات، از طریق تلفن های ثابت انجام می گرفت اما پس از آن با استفاده از تلفن های عمومی یا تلفن همراهی که به نام دیگران بود، ادامه یافت.

اما به نظر می رسد تلفن های همراه نیز به زودی از چرخه ایجاد مزاحمت حذف گردند. در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

از سال گذشته بنا به درخواست منابع قضایی و به خاطر جدیت کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، رگولاتوری اجرای کامل احراز هویت واقعی صاحبان سیم کارت های تلفن همراه را در دستور کار خود و اپراتورهای تلفن همراه قرار داد.

در این طرح همه صاحبان سیم کارت موظف به ارائه کد ملی برای احراز مالکیت خطوط خود می شدند. پس از تکمیل ثبت کد ملی در هفته پایانی بهمن 93، سیم کارت های فعال و غیر فعال به سه دسته زیر تقسیم شدند.

  1. سیم کارت هایی که مالکشان کد ملی را برای اپراتور ارسال کرده و اطلاعات ارسالی آنها با نام یا شماره ملی ثبت شده در سند و پایگاه داده اپراتورها یکسان بود.
  2. سیم کارت هایی که مالکشان کد ملی را برای اپراتور ارسال نموده ولی با اطلاعات ارسالی با نام یا شماره ملی ثبت شده در سند و پایگاه داده اپراتورها یکی نبود.
  3. سیم کارت هایی که مالکشان کد ملی را برای اپراتور ارسال نکردند.

سیم های دسته 2 و 3 به تدریج یکطرفه شد و از اوایل روزهای کاری سال 94، از شبکه اپراتورهایشان خارج گردیدند. این طرح سبب شد که تمامی خطوط تلفن همراه دست افرادی باشد که سند به نامشان است و زین پس تمامی مسئولیت کارهای غیرقانونی به عهده مالک سیم کارت خواهد بود.

حال معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرده که دریافت اطلاعات هویتی مشترکان تلفن همراه به میزان قابل توجهی رفتارهای غیر قانونی مشترکانشان در کشور را کاهش می دهد و این مهم نیازمند همکاری و مشارکت اپراتور هاست.

غلامرضا داداش زاده تاکید کرد: اخذ اطلاعات هویتی مشترکان تلفن همراه می تواند مانع از قاچاق ترافیک مکالمات و مزاحمت های تلفنی شود. همچنین با اجرای این طرح، شماره های غیر قابل استفاده و با هویت مجهول، مجددا به شبکه های موبایل کشور باز خواند گشت و در اختیار متقاضیان قرار می گیرند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: تاکنون اپراتور های تلفن همراه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همکاری و تعامل بسیار خوبی داشته اند و این تعاملات می تواند منافع مشترکان تلفن همراه را تضمین کند.

داداش زاده، به بخش دوم اجرای ساماندهی سیم کارت های موجود در بازار موبایل کشور اشاره کرده و گفت: به زودی ساماندهی افراد حقیقی که بیش از ۱۰ سیم کارت دارند را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، یک فرد حقیقی می تواند 10 سیم کارت از یک اپراتور تلفن همراه به نام خود داشته باشد و ثبت خطوط موبایل بیش از این تعداد غیر قانونی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • SHADOW self
    SHADOW self | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    جا داره تشکر کنیم از وزیر ارتباطات به خاطر کاهش مزاحم ها
    واقعا خسته نباشید میگم
    ما همه چیو مدیون شماییم

  • Shayan_X
    Shayan_X | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    نه آقاااااانمزاحم نمیشن چیه
    اون ماله قدیم بود...
    الان تک میزنن با هم آشنا میشن! :|
    والاااااااااا :|

  • Shm
    Shm | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    واسه اینه که الان مزاحمت های تلفنی تبدیل شده به مراحمت های !!! فیس بوکی ، وایبری ، واتزاپی ، اینستایی ، تلگرامی و ...
    اینم به خاطر جو بسیار داغون جامعه امونه دوستان ...
    از دید اون روانیای مزاحم وقتی به راحتی می شه توی وایبر به هر شماره ای که خواستی پی ام بدی ببینی طرف جواب می ده یا نه ، چه احتیاجی به اس ام اس هست !!!

  • viero
    viero | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    والا خود اپراتور ها انقد اس ام اس مزاحم مي فرستن ديگه كسي روش نمي شه زنگ بزنه مزاحم بشه!
    الآنم كه ديگه با اين تعرفه ها صرف نمي كنه زنگ بزني فوت كني ، يا بايد زنگ بزني ٤-٥ تا فوش آبدار بدي يا دنبال يه تفريح سالم ديگه بگردي! :D

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

    کی دیگه مزاحم میشه؟
    مال شونصد سال پیش بود..
    دیگه با این چیزا راضی نمیشیم..
    مستقیم میریم دنبالِ اصلِ کاری :D بله

مطالب پیشنهادی