جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما در ویجیاتو

دستکش Hands Omni به گیمرها امکان لمس اشیاء مجازی را می دهد

در سال های اخیر، به لطف وجود داده های حرکتی و عرضه هدست های مختلف، پیشرفت های قابل توجهی در حوزه واقعیت مجازی به دست آمده است، با این همه، توانایی ما برای حس کردن اشیائی که واقعا در جهان های مجازی می بینیم، همچنان محدود باقی مانده.

اما تیمی از دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه رایس در تلاشند تا این مشکل را با استفاده از یک دستکش لمسی برطرف نمایند و امکانی را در اختیار کاربران بگذارند تا اشیاء و محیط های مجازی را درست همچون واقعیت حس کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دستکش که Hands Omni نام گرفته در اصل برای گیمرها ساخته شده و شرکتی به نام Virtuix هم که در زمینه تولید فناوری های حوزه بازی فعالیت دارد و بیشتر به خاطر ساخت تردمیل Virtuix Omni شناخته می شود، حمایت مالی از آن را بر عهده دارد تا این محصول را به مرحله تولید انبوه برساند.

اما این دستکش فعلا یک نمونه اولیه است. تور واکر دانشجوی رشته مهندسی مکانیک که در این پروژه مشارکت داشته است در این رابطه می گوید: «ما دستکشی را ساخته ایم که از هوا برای متورم کردن کیسه های (bladder) زیر انگشتان بهره می گیرد.

او ادامه می دهد: به این ترتیب شما می توانید دستکش را به بازی های ویدئویی متصل نمایید و زمانی که به یک شی مجازی رسیدید یا آن را گرفتید، این حس در شما ایجاد خواهد شد که گویی واقعا چنین کاری را انجام داده اید.

hands-omni-haptic-gaming-glove-2

این دستکش برای دست راست طراحی شده و برای کار کردن نیازی به هیچگونه سیم یا کابل خارجی ندارد. بازخورد لمسی آن نیز از طریق کیسه هایی ایجاد می شود که در نوک انگشتان قرار دارند که با بزرگ و کوچک شدن این حس را در فرد ایجاد می کنند که گویی شی را در دست دارد یا آن را لمس کرده.

در این دستکش، انگشت های کوچک و انگشتری به همراه یکدیگر فشار لازمه را ایجاد می کنند. این دو انگشت به خاطر استقلال کمشان فشار مستمری را به وجود می آورند و این در حالی است که انگشتان دیگر در کنار شست می توانند سیگنال های جداگانه ای را دریافت نمایند.

Hands Omni تنها 350 گرم وزن دارد که به اعتقاد سازندگانش به اندازه کافی سبک هست تا بتوان در بازه های زمانی طولانی آن را همراه داشت. کوین کاچ یکی از اعضای تیم است که در این باره می گوید: «کاربران این دستگاه به سختی متوجه آن خواهند شد.»

ناگفته نماند که این دستکش هنوز هم برای استفاده عمومی آماده نشده است. واکر وضعیت کنونی این پروژه را با Cardboard گوگل مقایسه می کند و می گوید: دستگاه کار می کند اما لازم است که پیش از آماده سازی برای فروش به مشتریان، بیشتر بهینه سازی گردد.

مطالب مرتبط

تحلیلگران 2018 را بدترین سال فروش گوشی های هوشمند می دانند

سال میلادی گذشته با کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند همراه بود. در گزارشات منتشر شده از فروش تلفن‌های هوشمند در سال گذشته که توسط IDC و کانترپوینت -که هر دو از موسسات تحقیقات و تحلیل بازار هستند- منتشر شد، کاهش ۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۷ قابل مشاهده است. تا حدی که... ادامه مطلب

تاکوترون؛ هوش مصنوعی جدید و پیشرفته گوگل برای تبدیل متن به گفتار

گوگل نیز همانند هر شرکت دیگری، می خواهد خروجی گفتاری محصولاتش تا جای ممکن واقعی و طبیعی به نظر برسد. برای حصول این نتیجه می توان از یک هنرپیشه معروف و خوش صدا (مثلاً اسکارلت یوهانسون) بخواهیم تمام کلمات و عبارات و آواهای مختلف را ادا کند و سپس با استفاده از نرم افزاری پیچیده... ادامه مطلب

انتشار ویدئویی از دموی اپلیکیشن فراگیر اینستاگرام برای ویندوز ۱۰ [تماشا کنید]

امروز ویدئویی در یوتوب منتشر شده و نشان می دهد که سرانجام پس از انتظارهای طولانی اپلیکیشن فراگیر اینستاگرام برای ویندوز 10 عرضه شده است. این ویدئو را WindowsblogItalia در این شبکه تصویری منتشر کرده و به زبان ایتالیایی نرم افزار یاد شده را مورد بررسی قرار داده و با نسخه ی تحت آیفون شبکه ی... ادامه مطلب

کوالکام کسب و کار خود در حوزه واقعیت افزوده را به شرکت دیگری واگذار می کند

هدست واقعیت افزوده مایکروسافت به نام هولولنز هیجانی تازه را به صنعت تکنولوژی دنیا آورد. اما همه شرکت ها نیز در مورد این مقوله هیجان زده و مشتاق نیستند؛ کوالکام یکی از این نام هاست که تصمیم گرفته واحد واقعیت افزوده خود را به شرکت PTC که در زمینه اینترنت اشیاء فعالیت می کند بفروشد که... ادامه مطلب

گوگل امکانات جدیدی را به اپلیکیشن های Photos و Duo و Allo اضافه کرد

گوگل امروز از قابلیت های جدید و کاربردی در مجموعه اپلیکیشن هایش رونمایی کرد و همان طور که مطلع شدید، گوگل مپس به ویژگی اشتراک گذاری آنی موقعیت مکانی مجهز شد. در اینجا به تغییرات سه برنامه کاربردی دیگر یعنی Photos و Allo و Duo می پردازیم. اپلیکیشن فوتوز مدت هاست که با کسب اجازه از... ادامه مطلب

سال 2017؛ سالی که واقعیت مجازی بالاخره به جایگاه واقعی اش می رسد

واقعیت مجازی، تکنولوژی نوپایی نیست؛ اصلاً و ابدا. در واقع نخستین دستگاهی که تجربه ای کاملاً ابتدایی از واقعیت مجازی را ارائه می داد، سنسوراما نام داشت که در سال 1958 اولین نسخه آزمایشی اش ساخته شد و تا شش سال بعد، برای قرار گرفتن در دسترس عموم آماده بود. مورت هِیلیگ، سازنده سنسوراما و... ادامه مطلب

نظرات ۴

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x