ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک Tesla Energy را معرفی کرد

تسلا بالاخره از تکنولوژی جدیدش، Tesla Energy رونمایی کرد. تسلا انرژی یک باتری عظیم است که می تواند از خانه های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ را تامین انرژی کند. این سیستم در دو ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

تسلا بالاخره از تکنولوژی جدیدش، Tesla Energy رونمایی کرد. تسلا انرژی یک باتری عظیم است که می تواند از خانه های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ را تامین انرژی کند. این سیستم در دو محصول کاملا مجزا خلاصه می شود: Powerwall یک باتری خانگی است که ورژن 10 کیلووات ساعتی آن 3500 دلار و ورژن 7 کیلووات ساعتی آن 3000 دلار قیمت دارد.

این قطعه بین 0.9 متر تا 1.2 متر اندازه دارد و ضخامت آن در حدود 15 سانتی متر است. می توانید این دستگاه را درون یا بیرون دیوار خانه تان نصب کنید. تسلا انرژی به اینترنت متصل می شود و طبق گفته ایلان ماسک، قادر به تولید میکروگریدهای هوشمند است. میکروگریدها مدل های مدرن و امروزی سیستم برق متمرکز هستند و تسلا انرژی می تواند خانه شما را از شبکه برق رسانی شهری به طور کل جدا کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

قسمت دوم Powerpack نام دارد که دقیقا همان قسمت هیجان انگیز دستگاه است. تسلا این تکه از دستگاه را «سیستم بینهایت مقیاس پذیر» می نامد. به این معنی که دستگاه به راحتی می تواند یک خانه کوچک را برق رسانی کرده و همزمان سیستم مشابه، یک شرکت بسیار بزرگ را تامین انرژی کند. ماسک می گوید: "هدف ما تغییر رویه مصرف انرژی در جهان به مقیاسی بینهایت است".

Powerwall بیش از یک سال در مراحل آزمون و خطا بوده و برخی مشتریان خاص قادر به خرید آن بوده اند. اما برای Powerpack، تسلا اواخر امسال سفارش ها را می پذیرد.

ایلان ماسک در ماه فوریه و در ملاقات با سرمایه گذاران اصلی شرکت در مورد این محصول صحبت کرده بود و ماه پیش هم دوباره به مخاطبین اش یادآور کرده بود که تسلا قرار است محصولی خاص معرفی کند.

روی دعوت نامه هایی که برای رسانه ها ارسال شده بود، عبارت The Missing Piece یا قطعه گمشده حک شده بود و همین باعث شد بسیاری انتظار رونمایی از ماشین الکتریکی جدید تسلا را داشته باشند تا یک منبع برق.

شارژ ماشین های الکتریکی برای دارندگان این خودروها بسیار گران آب می خورد و اگرچه سلول های خورشیدی راهی منطقی به نظر می رسند اما زمانی که دیگر خورشیدی در آسمان نیست، صاحب خودرو چاره ای جز اتصال به برق شهری را ندارد.

یک باتری قدرتمند و بزرگ مانند Powerwall می تواند به صاحبانش اجازه دهد که برق تولید شده توسط سلول های خورشیدی را ذخیره کرده و در زمان لازم، آزاد سازند.

GreenTechMedia پیش بینی می کند که تا سال 2019، نیمی از بازار مذکور به مصارف خانگی اختصاص یابد که آمار قابل توجهی است. بنابراین ایلان ماسک و SolarCity در این فضا نقشی موثر دارند. جالب است بدانید که ماسک در هیئت مدیره SolarCity هم حضور دارد و این شرکت توسط یکی از خویشاوندان وی به نام Lyndon Rive اداره می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علی
    علی | ۲۶ تیر ۱۳۹۴

    سلام
    این ماشین خیلی پیشرفتش
    روی کنسول یه ال سی دی ۱۷ اینچ کار شده که تمام آپشن های ماشین رو به صورت تاچ نمایش میده
    واقعا عالی و حیرت آوره

  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نمیدونم چرا اصلا هیچ ماشینی بهم حال نمیده...جز ماشین های قدیمی آمریکایی...حس قدرت دارن..امنیت..اما این جدیدا رو اصلا دوس ندارم

  • شهریار
    شهریار | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینام یه مدل طراحی کردن خوب از اب در اومده ، هزار تا مدل با همین طراحی میخوان بدن بیرون :)))))
    از ایرانخودرو مشورت گرفتن

    • m.a.a
      m.a.a | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      داداش خوبی؟
      اصلا متن خبر رو خوندی همینطوری نظر میدی؟
      اصلا ماشین معرفی نکرده:|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی