ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا بلاگفا از دسترس خارج شد؟ [بروز رسانی 27 اردیبهشت]

سرویس بلاگفا که سومین سایت اینترنتی ایران به شمار می رود و رتبه 223 جهان در سایت الکسا را در اختیار دارد، از روز 5 شنبه به خاطر انتقال تعدادی از سرورهای خود از دسترس خارج گشته ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

سرویس بلاگفا که سومین سایت اینترنتی ایران به شمار می رود و رتبه 223 جهان در سایت الکسا را در اختیار دارد، از روز 5 شنبه به خاطر انتقال تعدادی از سرورهای خود از دسترس خارج گشته است. در اثر این اتفاق هیچ یک از کاربران نمی توانند به بخش مدیریتی وبلاگ های خود وارد شوند.

تیم مدیریت این سایت در صفحه اصلی، آورده است: «کاربران محترم و همراهان عزیز سایت. نیاز به تغییر مکان سرورهای سایت بود که اینکار در اواخر هفته پیش آغاز شد اما متاسفانه این انتقال طبق برنامه پیش نرفت و در این بین به سخت افزارهای مهم سایت آسیب جدی رسیده است. برطرف کردن مشکل نیاز به چند روزی وقت دارد و احتمالا اینکار تا ابتدای هفته جاری (هفته آخر اردیبهشت ماه) بطول خواهد انجامید و امیدواریم پس از آن خدمات سایت بصورت عادی ادامه پیدا کند. عمیقاً از آنچه پیش آمده متاسفیم. از صبر و شکیبایی شما متشکریم.»

البته این موضوع با ابهاماتی همراه است که ما آن را از علیرضا شیرازی، مدیر بلاگفا جویا شدیم که می توانید با همراهی دیجیاتو، در ادامه آن را مطالعه کنید.

علیرضا شیرازی در مورد زمان بازگشت بلاگفا به شرایط قبلی به دیجیاتو گفت: مشکلات سخت افزاری برای سرورهایمان در کانادا پیش آمده، که طی اعلام تیم پشتیبانی تا 4 روز این مشکلات برطرف می گردد و با در نظر گرفتن کپی دیتاهای سایت و کارهای دیگر، می توان گفت این مشکل طی 5 روز حل می شود.

با این وعده شیرازی، سرویس ها و بلاگ هایی که در دسترس نیستند تا روز 3 شنبه 22 اردیبهشت ماه در اختیار تمام کاربران و مخاطبین قرار خواهند گرفت.

مدیر سایت بلاگفا درباره اینکه «چرا سرورهای سایت را به ایران منتقل نمی نمایید؟» اظهار کرد: چرا باید این کار را بکنیم. در صورت انتقال سرورها به ایران فقط ممکن است سرعت اتصال برخی از کاربران به سایت بهتر شود.

وی ادامه داد: در کشورمان قوانین روشنی برای ارائه خدمات دیتاسنترها و سرورهای اختصاصی وجود ندارد. من خودم کاربر برخی از سرورهای داخلی هستم و باید بگویم برخی از دیتاسنترهای ایرانی، ارتباطشان با شبکه داخلی و ملی قطع است چه برسد به ارتباط با خارج از کشور.

شیرازی افزود: در ضمن باید گفت سرورهای اختصاصی خارج از کشور، بسیار ارزان تر و به صرفه تر از نمونه های داخلی است.

مدیر بلاگفا درباره شایعات مبنی بر هک شدن سایت به دیجیاتو اعلام کرد: نه این طور نیست. ما از ابتدا قرار بود با یک برنامه ریزی درست، تغییراتی در دیتا سنتر خود انجام دهیم و سرورهای جدیدی را اضافه نماییم اما مشکلی در کانادا بوجود آمد و آنها اعلام کردند که تغییراتی برای 2 تا 4 ساعت انجام می گردد.

وی اضافه کرد: البته این تغییرات چند ساعته در نهایت منجر به فرآیند انتقال 4 روزه شد و ما پس از تحویل گرفتن سرورها، کار کپی اطلاعات را طی یک روز انجام می دهیم تا بلاگفا هر چه زودتر در دسترس کاربران قرار گیرد. هیچ هکی انجام نشده و سرورهای ما در روزهای اخیر از مبدا قطع بوده اند.

شیرازی با اشاره به اینکه «نگران کاهش کاربر به خاطر در دسترس نبودن بلاگ ها و بروزرسانی نیست»، بیان کرد: بیشتر بلاگ ها در دسترس هستند اما نمی توانند به روز رسانی شوند. پس تاثیری در ادامه همکاری کاربران قبلی وجود ندارد هر چند که در نمایش برخی از بلاگ ها مشکلاتی نیز موجود است.

بروزرسانی 23 اردیبهشت 94

علیرضا شیرازی در پاسخ به پیگیری دیجیاتو اظهار کرد: شرکت هاستینگ کانادایی که پیگیر کار است، قطعات و تجهیزات را به کمپانی اصلی ارجاع داده و طبق پاسخی که دیروز به من دادند، حداقل 4 روز دیگر برای رفع این مشکل باید صبر کرد.

وی ادامه داد: ما می توانیم یک نسخه پشتیبان بگذاریم، اما فکر می کنیم ارزش دارد صبر نماییم تا این مشکل بر طرف شده و تمامی مطالب تا روز پنج شنبه هفته پیش برگردد. واقعا کنترل این امر از دست ما خارج است و شرکت طرف قرار داد ما نیز عجله ای برای رفع مشکل ندارد که این سبب شده، کار ما به آرامی پیش می رود.

رئیس سایت بلاگفا، اضافه کرد: در سال های گذشته نیز چنین مشکلاتی برای سایت پیش آمده بود که ظرف 2 یا 3 روز بر طرف شده بود. البته ارزش دارد که 10 روز صبر نماییم تا بدون مشکل وضعیت سایت به حالت قبل برگردد.

بروز رسانی 27 اردیبهشت 94

مدیریت بلاگفا در صفحه اول این سایت نوشت: «زمان اعلام شده توسط شرکت خارجی در طول هفته گذشته تغییر کرده است. ما دائماً در حال پیگیری هستیم و به محض دسترسی به اطلاعات، فعالیت عادی سایت را آغاز خواهیم کرد اما متاسفانه بخش اصلی و مهم کار از دست ما خارج است. تمام تلاش ما این است که اطلاعات کاربران تا آخرین ثانیه ها حفظ شود و معتقدیم این ارزش صبر را دارد. اما در صورتی که وضعیت فعلی مدت زیادی طول بکشد ما وبلاگها را با استفاده از نسخه پشتیبان قدیمی تر اطلاعات فعال خواهیم کرد. به ما یک هفته دیگر فرصت دهید.»

blogfa-takmili

البته علیرضا شیرازی، مدیر سایت بلاگفا دیروز همزمان با این تکمیلی، توییتی با محتوای زیر منتشر کرد:

alireza shirazi-tweet

حالا باید یک هفته دیگر منتظر ماند و دید سایت بلاگفا به حالت عادی خود بر خواهد گشت یا مجبور است مدتی را نیز با نسخه پشتیبان قدیمی اش سر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2529 مورد)
  • ali008
    ali008 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    بلگفا چیه؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخ یکی واسم توضیح بدههههههههههههههههه خخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • بهار
    بهار | ۷ مهر ۱۳۹۴

    سلام دوستان
    حدود سه چهار ماه نتونستم به وبلاگم سر بزنم یه ایمیل واسه م اومد که اگه پول رو واریز نکنی نمی تونه کسی وبلاگ رو ببینه
    الان بعد این مدت اومدم که شارژ کنم و بتونم استفاده کنم..اما میگه وبلاگی با این نام کاربری وجود ندارد...دلم پر غصه شدهههههه

    یه عالمه حرف دل و درد دلام اونجا بودن... لطفا بگید چیکار کنممممممممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سارا
    سارا | ۳ مهر ۱۳۹۴

    امروز 3 مهرماه 94 ولی هنوز خبری از درست شدن بلگفا نیست...بیشتر وبلاگ ها از جمله وبلاگ منم حذف شدن وبقیه وب هایی که هستن سازنده هاشون تو ورود به وب هاشون مشکل دارن و نمیتونن وارد شن...واقعا مسخره اس...متاسفم

  • پارسا
    پارسا | ۲ مهر ۱۳۹۴

    سلام دوست گرامی
    مدتی بود که بلاگفا مجدداً بازیش گرفت وخیلی از وب ها دچارمشکل شدندازجمله وب بنده آخرین که بلاگفا تا حدودی درست شده وب من دچارمشکلی ازجمله:
    1-وبم بازنمیشه
    2-دربخش مدیریت فقط می توانم نظرات راطریق آخرین نظرات خوانندگان ببینم وok کنم ولی بازهم نمی تونم وب را ببینم
    3-بعضی از لینک هام که واردمیشم وبم بازمیشه ولی دربعضی از لینک ها خیر.
    4-قالب وب را مجدد تغییردادم ولی مشکل سرجاشه
    5-درپرشین بلاگ ، بلاگ اسکای مجدداً وب ساختم ولی پیامی که برای جیمل ام فرستاده میشه متأسفانه به دستم نمی رسه
    6-خیلی ممنون میشم که راهنمایی بفرمائید.

  • م
    م | ۱ مهر ۱۳۹۴

    سلام
    امروز چهار شنبه بازم خبری از بلاگفا نشد
    مگه می خواید بمب اتم بسازید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی