ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم Artik از سامسونگ تلاش می کند تا اینترنت اشیا را هر چه زودتر فراگیر کند

این روزها زیاد می شنویم که «اینترنت اشیا» می تواند جهان اطراف ما را دگرگون کند اما هنوز هم خبری از هماهنگی گجت هایی که آنها را به شکل روزانه مورد استفاده قرار می دهیم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

این روزها زیاد می شنویم که «اینترنت اشیا» می تواند جهان اطراف ما را دگرگون کند اما هنوز هم خبری از هماهنگی گجت هایی که آنها را به شکل روزانه مورد استفاده قرار می دهیم نیست.

سامسونگ حال امیدوار است تا با پلتفرم Artik خود، این موضوع را تغییر داده و رسیدن به عصر اینترنت اشیا را سرعت بخشد. Artik در اصل یک پلتفرم ارائه شده از سوی سامسونگ است که می تواند به توسعه دهندگان اجازه دهد تا راه و روش های جدید و سریع تری را برای رسیدن به عصر اینترنت اشیا امتحان کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برای شروع، سامسونگ سه ماژول اینترنت اشیا را معرفی نموده؛ نمونه ماژول اول Artik 1 نام داشته که یک دستگاه ۱۲ میلیمتری و کوچک بوده که قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به سایر دستگاه ها را داراست و همچنین از یک سنسور حرکت سنج ۹ محوره برخوردار است.

ماژول دوم Artik 5 نام داشته که از یک پردازنده دو هسته با کلاک ۱ گیگاهرتز بهره می گیرد. ماژول سوم نیز Artik 10 نام دارد که حاوی یک پردازنده ۸ هسته ای، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی است.

به جز Artik 1، دو نمونه دیگر شامل اتصال وای-فای و Zigbee نیز هستند که باعث می شود ماژول های یاد شده بتوانند ارتباط خوبی با سایر ابزار های مربوط به دنیای اینترنت اشیا پیدا کنند. سامسونگ همچنین برای سرعت بخشیدن به کار توسعه دهندگان یک نرم افزار مخصوص برای طراحی اپ های مورد نیاز را نیز در اختیار این افراد قرار داده است. پلتفرم Artik در اصل متن باز بوده و سامسونگ حتی سرویس های ابری خود را نیز در اختیار توسعه دهندگان و به منظور سرعت بخشیدن به کار آنها، قرار داده است.

Young Sohn، که از نمایندگان و یکی از مدیر پروژه های مشغول در سامسونگ الکترونیکز است می گوید: «با توجه به قدرت سامسونگ در تولید با حجم بسیار بالا و همینطور فناوری های این شرکت، ARTIK برای توسعه دهندگان یک فرصت طلایی است تا ایده های خود را به سرعت به بازار بفرستند.»

سامسونگ مدت هاست تلاش می کند تا در زمینه تکنولوژی اینترنت اشیا، تبدیل به یک رهبر در میان سایر شرکت های تکنولوژیک گردد؛ سال گذشته کره ای ها کمپانی SmartThings را با مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خریدند. شرکتی که در نمایشگاه CES به شکل سالانه دستاورد های خود در زمینه اینترنت اشیا را به رخ سایرین می کشید. اکنون باید منتظر ماند و دید بازخورد توسعه دهندگان نسبت به پلتفرم Artik چیست و سامسونگ چگونه می تواند جهان ابزار های متصل به هم را به پیش راند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سامسونگ تو این زمینه پیشرو بوده و مطمئنم مثل بعضی موارد که هستشو الان مدیون سامسونگ هستیم این رو هم مدیون سامسونگ خواهیم بود

مطالب پیشنهادی