ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
علمی

اولین مسیر دوچرخه سواری خورشیدی بیش از حد انتظار انرژی تولید می کند

در ماه نوامبر گذشته شرکت SolaRoad یک مسیر آزمایشی برای دوچرخه سواری ایجاد نمود که از طریق سلول های خورشیدی تعبیه شده در سیمان کف خود به تولید انرژی می پرداخت. ایده ای که شاید در ابتدا ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در ماه نوامبر گذشته شرکت SolaRoad یک مسیر آزمایشی برای دوچرخه سواری ایجاد نمود که از طریق سلول های خورشیدی تعبیه شده در سیمان کف خود به تولید انرژی می پرداخت. ایده ای که شاید در ابتدا کمی نامعقول به نظر می رسید، اما در همین ماه های ابتدایی با موفقیت چشمگیری روبرو شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اعلام کمپانی هلندی، سلول های خورشیدی مورد استفاده، در طی تنها ۶ ماه ۳۰۰۰ کیلو وات ساعت انرژی تولید کرده اند که از حد پیشبینی شده بسیار فراتر است. این میزان انرژی برای تامین برق مورد نیاز خانه ای تک نفره در طول ۱ سال کاملا کافی خواهد بود.

شاید بگویید مقدار یاد شده ناچیز است، اما باید توجه کرد مسیر فوق که در روستایی در هلند ساخته شده تنها ۷۰ متر طول دارد، و طبعا با افزایش طول آن میزان انرژی تولیدی نیز به همان میزان بیشتر خواهد شد.

البته این طرح بدون ایراد و مشکل هم پیش نرفته و بطور مثال پوشش شیشه ای محافظ برخی از سلول های خورشیدی مورد اشاره در همین مدت کم به دلیل تغییرات آب و هوایی صدمه دیده و از جا درآمده اند، که نشان می دهد طرح مورد بحث در شکل فعلی خود هزینه نگهداری بالایی دارد.

شرکت سولارود نیز بیکار ننشسته و در طول ۲ سال و نیمی که از بازه ی آزمایش ایده اش باقیمانده قصد دارد به یافتن راهکارهایی جهت رفع ایراد های پدید آمده اقدام کند و به حدی به موفقیت خود ایمان دارند که می گویند در آینده نزدیک طرح را در جاده های شهری نیز به مرحله اجرا در خواهند آورد.

با این تفاسیر و در صورتیکه همه چیز خوب پیش برود به زودی شاهد مسیرهای دوچرخه سواری ای خواهیم بود که در آن ها کمک به حفظ محیط زیست به همان اندازه ی رسیدن از نقطه «آ» به نقطه «ب» اهمیت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • zangole.com
    zangole.com | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بسیار عالی - کی تو ایران ما از این مسیرها برای دوچرخه سواری میزارن؟

    • امیرعباس
      امیرعباس | ۴ دی ۱۴۰۱

      حوالی سال 1630شمسی

  • ismaeil
    ismaeil | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    انروژی خورشیدی در آینده استفاده فراوانی برای تکنولوژی خواهد داشت
    که به مرور زمان شاهد آن هستیم.

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چه باحال طرف دوچرخه سواریشو میکنه اینجا برق تولید میشه خیلی اینو دوس دارم. اما باید بتونن چیزای بهتری بسازن که تو تغییر آب و هوایی خراب نشه

  • Mehdi
    Mehdi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دلیل این که مسیرش مسیر دوچرخه هست چیه؟

  • عیسی
    عیسی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من یه اعترافی بکنم که بعضی اوقات با موتور از پیاده رو میرم و میدونم ملت چه حسی دارن وقتی یه موتور سوار رو میبنن که داره میاد طرفشون..... :)

    حسشون میگه یا میخواد زورگیری کنه یا کیف بقاپه

    مدام با خودم تصمیم میگرم که نرم ولی نمیشه:(

    • آترین
      آترین | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

      باز همین که خودت عیبت رو میدونی خودش نشون میده آدم باشعوری هستی. ولی تا موقعی که عملیش نکنی فقط حرف مفته.
      به قولی میگه هرچیز را برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند

    • uvwvs
      uvwvs | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

      سعی کن بی فرهنگ نباشی. همین یه مورد رو تمام انگیزه ات کن، بعد میشه که بشه.

    • احمدM2
      احمدM2 | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

      کاش فقط همین مشکلات بود
      پارسال روز 13 بدر یه موتوری اومده بود تو پارک پسر دایی 6 سالمو زیر گرفت و پاشو بدجور شکست
      تو اون لحظه اگه قیافه پدر و مادرشو میدید هیچ وقت تو پیاده رو نمیرفتید

  • Gublin
    Gublin | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگه تو خوزستان میزاشتن در عرض ۶ ثانیه انرژی مورد نیاز شیش سال یک خونه رو تامین میکرد، حیف که تو این گرما نمیشه دوچرخه سواری کرد.. :)

مطالب پیشنهادی