ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی لنوو از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ منتشر شد

گروه لنوو امروز به صورت رسمی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ خود را ارائه کرد که حکایت از کاهش ۳۶ درصدی سود خالص این شرکت دارد. این ابر کمپانی چینی در سه ماهه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

گروه لنوو امروز به صورت رسمی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ خود را ارائه کرد که حکایت از کاهش ۳۶ درصدی سود خالص این شرکت دارد. این ابر کمپانی چینی در سه ماهه ای که منتهی به ۳۱ مارس می گردد درآمد خالصی برابر با ۱۰۰ میلیون دلار به دست آورده که این رقم نسبت به ۱۵۸ میلیون دلار حاصل شده در سه ماهه مشابه سال گذشته، افتی ۳۶.۷ درصدی را نشان می دهد.

بر طبق اطلاعات ارائه شده از جانب بلومبرگ متوسط پیش بینی تحلیل گران مختلف به این برآیند ختم می شد که سود خالص لنوو ۹۱.۶ میلیون دلار خواهد بود، که ظاهراً چینی ها توانسته اند به رقمی بهتر از برآیندهای از قبل صورت پذیرفته دست یابند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

درآمد لنوو در سه ماهه ی مورد بحث ۲۱ درصد افزایش یافته و حالا به ۱۱.۳ میلیارد دلار رسیده، ضمن اینکه کمپانی مذکور می گوید درآمد سالانه اش معادل ۴۶.۳ میلیارد دلار بوده و رشدی ۲۰ درصدی را تجربه کرده است. ناگفته نماند این دومین سه ماهه ای محسوب می شود که لنوو بخش موبایل موتورولا و کسب و کار سرورهای x86 کمپانی IBM را در تصاحب خودش دارد.

واحد موبایل شرکت چینی مورد اشاره در بالا، که "موتورولا موبایلیتی" نیز در آن ادغام شده طی سه ماهه ای که آمارش انتشار یافته ۱۸.۷ میلیون تلفن هوشمند به بازار عرضه کرده و این عدد برای تمام سال به ۷۶ میلیون دستگاه موبایل می رسد. بخش مذکور طی سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ درآمدی ۲.۸ میلیارد دلاری داشته، که البته این درآمد شامل فروش تلویزیون های هوشمند و تبلت های اندرویدی نیز می گردد.

لنوو انتظار دارد بخش موبایل موتورولا به لطف ورودش به بازار پر تقاضای سرزمین اژدهای سرخ، ظرف ۴ الی ۶ سه ماهه ی دیگر، به سود دهی رسد. این کمپانی هم اکنون دومین تولید کننده ی تلفن هوشمند در چین محسوب می شود و امید دارد به زودی بتواند با برندهای قدرتمندی همچون سامسونگ و اپل وارد رقابتی تنگاتنگ گردد.

بخش کامپیوترهای شخصی برند چینی یاد شده بیشترین سود دهی را با خود به همراه داشته، این واحد توانسته ۱۳.۳ میلیون PC را طی سه ماهه گزارش شده عرضه و به فروش برساند. البته لنوو می گوید سهمش از بازار کامپیوترهای شخصی طی سه ماهه چهارم ۲۰۱۴، کاهشی اندک داشته و از ۲۰ درصد سه ماهه پیشین به ۱۹.۵ درصد تنزل یافته است. این بخش درآمدی ۷.۲ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده که شامل تبلت های ویندوزی به فروش رفته نیز می گردد و ضمناً افزایش سالانه ای یازده درصدی را روایت می نماید.

مدیر عامل لنوو، Yang Yuanqing، در نطق رسمی پس از انتشار گزارش مالی کمپانی متبوعش گفته است "با توجه به شرایط و فرصت های موجود در عرصه ی اینترنت و اینترنت اشیا ما آماده شده ایم که به زودی از یک تولید کننده ی صرفاً سخت افزاری بدل به یک ارائه دهنده ی سرویس های ترکیبی نرم افزاری و سخت افزاری گردیم. این روند باعث خواهد شد لنوو در طی سال های پیش رو موج جدیدی از پیشرفت و رشد را تجربه نماید".

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی