ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا به خودروها قدرت بینایی می بخشد

گوگل ماشین های خودران اش را در خیابان های مانتین ویو، کالیفرنیا و در نزدیکی مقر اصلی اش به حرکت در آورده و می آزماید. اگرچه خودروهای امروزی گوگل ظاهر زیبایی ندارند اما یکی از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

گوگل ماشین های خودران اش را در خیابان های مانتین ویو، کالیفرنیا و در نزدیکی مقر اصلی اش به حرکت در آورده و می آزماید. اگرچه خودروهای امروزی گوگل ظاهر زیبایی ندارند اما یکی از مدیران انویدیا می گوید خودروهای آینده ظاهری شبیه به خودروهای امروزی خواهند داشت.

دنی شاپیرو می گوید: "هیچ کس دوست ندارند خودرویی بخرد که صندوق آن پر شده از کامپیوترها یا یک چیزی بالای آن می چرخد. شما می خواهید ظاهر آن مثل یک ماشین عادی باشد."

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

انویدیا پردازنده های گرافیکی قدرتمندی می سازد که از آن ها درون کامپیوترها، کنسول های بازی و دیگر دستگاه ها استفاده می شود اما اخیرا به صنعت خودروسازی هم وارد شده. این ماه، انویدیا سخت افزار و کیت توسعه نرم افزاری خود را برای شرکت هایی چون بنتلی، آستون مارتین، تسلا و رولز رویس فرستاد.

کیت ها قسمت بسیار سخت تمرین دادن کامپیوترها برای تشخیص اشیاء واقعی روی جاده ها است. وقتی که کاملا آموزش داده شدند، کاری که چند سالی به طول می انجامد، خودروها قادر به برقراری ارتباط با سیستم های دیگر برای گرفتن تصمیمات در لحظه هستند. مثل اینکه چه زمانی ترمز کنند و یا چه زمانی بپیچند.

کیت از دو قسمت تشکیل شده: یک پردازنده گرافیکی On-board که نرم افزارهای تشخیص تصویر روی آن نصب شده و سرور بزرگتری که در آزمایشگاه های شرکت های خودروسازی قرار می گیرد.

کیت ها درون ماشین هایی که به مردم فروخته می شود قرار نگرفته و مدل های آزمایشی فعلا در حال پاسخ دادن به تست ها هستند. خودروسازان ماشین ها را با دوربین و سنسورهای دیگر که داده ها را به پردازنده گرافیکی انویدیا می فرستد مورد آزمایش قرار می دهند. 12 دوربین که سرتاسر ماشین قرار گرفته اند، نمای کاملی از محیط اطراف خودرو را به نمایش می گذارند.

کارت گرافیک، تصاویر را از دوربین دریافت کرده و آن ها را تقسیم به پیکسل ها می کند تا تصاویر را به صورت جزئی بررسی و موانع را از طریق پیکسل ها شناسایی کند.

شاپیرو می گوید: "ما می خواهیم سیستمی بسازیم که همانند انسان اشیاء را تشخیص می دهد." برای مثال، سیستم می تواند تفاوت یک تاکسی با ماشین پلیس را تشخیص دهد و اگر ماشین پلیس در حال فلاش زدن است، خودرو متوجه می شود که باید کنار بزند.

همچنین می تواند تصاویری که پیش از این ندیده را متوجه شود. بنابراین اگر ناگهان حیوانی در کنار جاده ببیند، متوجه می شود که چیز متحرک است و نباید آن را زیر بگیرد.

ماشین ها باید آموزش ببینند و سپس از کارخانه به دست مشتری برسند تا اتفاقات ناگواری رخ ندهد. بنابراین از حالا به بعد، مسئله زمان مطرح است. هر شرکتی که بتواند سریع تر عمل کند، خودران های جدید را زودتر به بازار می فرستد.

شرکت ها در حال حاضر مشغول ساخت دیتابیس خود هستند و تفاوت میان دیتابیسی که طی این چند سال قرار است بسازند، کیفیت هر شرکت را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • GEEEK
    GEEEK | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نمیدونم کجا میخوندم بیش از 70 درصد پردازنده های گرافیکی دسکتاپ جهان انویدیاست. منم یکیشو دارم . الحق و الانصاف تکنولوژی های انحصاریش دز زمینه ی سایه زنی رقیب نداره. الان تو GTA V کاملا داره خودشو نشون میده. توی فارکرای و اساسینز اون قسمت GameWorks اصلا متحول میکنه بازیو اقا. بیا ببین

  • تایسون
    تایسون | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کاری به انویدیا ندارم
    ولی اون لکسوس تو حلقم
    خدای ماشین

  • BuBo
    BuBo | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    این NVidia هم تو هر چیزی دستی بر آتش داره اونم بی تاثیر و کم.

    یکی دو سال پیش مباحث realtime تو Rendering, shadering و Simulation تو بخش گیم و VFX ازش دیدم که شاخم در امد، یعنی انقلابی بزرگ تو این رشته ها.
    حالا اینجا، یا چند خبر قبلی set up box android ـش.
    بخش سخت افزاری هم که ...

  • Kiomars Vs Q.shady
    Kiomars Vs Q.shady | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ماشين هوشمند حال نميده بابا!يه پدال فوق سفت يه كلاج زانو شكن و يه فرمون دست شكن!دنده همه كه كلا دنده ١-٢-٣-٤-٥ باهم فرق نداشته باشن :)
    اينو ميگن ماشين :D

    • SAEED DASTMARD
      SAEED DASTMARD | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      تو مثل اینکه زیادی تنت میخار یه پیکان داشته باشی.

مطالب پیشنهادی