ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تاسیس مدرسه ابتدایی برای فرزندان کارکنان پروژه SpaceX توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک با تکیه بر این اصل که «اگر می خواهید کاری درست انجام شود خودتان باید انجامش بدهید»، اکنون صاحب یک مدرسه شده است. موسس کمپانی تسلا در مصاحبه ای با تلویزیون پکن اعلام ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

ایلان ماسک با تکیه بر این اصل که «اگر می خواهید کاری درست انجام شود خودتان باید انجامش بدهید»، اکنون صاحب یک مدرسه شده است. موسس کمپانی تسلا در مصاحبه ای با تلویزیون پکن اعلام کرد سال پیش برای ۵ فرزندش مدرسه ای به نام Ad Astra را ایجاد کرد، چرا که مدارس موجود فرزندانش را آن طور که او میخواهد بار نمی آورند.

مرد آهنی دنیای تکنولوژی در این مصاحبه می گوید «وقتی دیدم فرزندانم کارهایی که دلم میخواهد را انجام نمی دهند با خود گفتم شاید بهتر است یک مدرسه درست کنم».

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ماسک برای تاسیس Ad Astra از یکی از معلم های مدرسه پیشین فرزندانش کمک گرفت؛ مدرسه ابتدایی ای که حالا ۱۴ نفر از کودکان کارکنان پروژه SpaceX هم در آن تحصیل می کنند.

خواسته ماسک این بود که به هر کودک بر مبنای استعداد های شخصی خود او تدریس شود، و برای این منظور سیستم نمره دهی را نیز به کلی از سیستم آموزشی مدرسه حذف کرد. به نظر وی مهم ترین نکته در فرایند یادگیری، نهادینه شدن فرهنگ حل مسئله در فرد است.

او می گوید: «باید بجای تاکید بیش از حد روی ابزارهای حل مسئله، خود «حل مشکل» را به کودکان یاد داد، مثلا آموزش طرز کار موتور را در نظر بگیرید، راه دشوار برای آموزش عملکرد موتور این است که از طرز کار پیچ و پیچ گوشتی شروع کنید. اما روش ساده تر این خواهد بود که کار را با باز کردن موتور شروع کنید و برای این منظور از پیچ و پیچ گوشتی بهره بگیرید.»

فعلا مدرسه ایلان ماسک کوچک و در حال آزمون و خطاست، و خودش هم نمی داند تا کی به پذیرش بچه ها ادامه خواهد داد، اما به نظر می آید این کودکان از تحصیل در آن جا راضی باشند، و قرار است تا پاییز با اضافه شدن ۸ نفر دیگر تعداد محصلین به عدد ۲۰ برسد که برای یک مدرسه خانگی پیشرفت قابل ملاحظه ای به حساب می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    انصافا عاشقشم مرد بزرگیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی