ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با عرضه اندروید M بازه زمانی به روز رسانی و پشتیبانی نرم افزاری خانواده نکسوس افزایش می یابد

با توجه به اینکه نزدیک به یک سال از ارائه ی اندروید آب نبات چوبی می گذرد، همه ی شواهد حکایت از این دارند که طی مراسم Google I/O در انتهای هفته جاری شاهد رونمایی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

با توجه به اینکه نزدیک به یک سال از ارائه ی اندروید آب نبات چوبی می گذرد، همه ی شواهد حکایت از این دارند که طی مراسم Google I/O در انتهای هفته جاری شاهد رونمایی نسخه ی جدیدی از این پلتفرم با عنوان اندروید M خواهیم بود و احتمالاً کاربران می توانند این نسخه ی تازه معرفی شده را تا اواخر پاییز بر روی موبایل های خود تجربه نمایند.

البته هنوز نمی دانیم از نسخه ی جدید پلتفرم موبایلی اهالی مانیتن ویو چه انتظاراتی می توان داشت. تا به اکنون شاهد شایعاتی بوده ایم که طی آنها گفته شده در ورژن مورد بحث کنترل صوتی و امنیت بهبود یافته و ضمناً اپلیکیشن ها می توانند نسبت به شناسایی کاربر از طریق اثر انگشت اقدام نمایند اما در مورد سایر جزئیات خبری به بیرون درز پیدا نکرده است.

در کنار همه ی این موارد امروز گزارش تازه ای انتشار یافته که می گوید در اندروید M بازه ی زمانی مرتبط به پشتیبانی و به روز رسانی ابزارهای تحت برند نکسوس نیز دستخوش تغییراتی گشته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در زمان حاضر قانون عمومی بدین صورت است که ابزارهای ارائه شده تحت نام نکسوس ۱۸ ماه از به روز رسانی های نرم افزاری در زمینه ی سیستم عامل برخوردار خواهند بود و پس از این بازه ی زمانی دیگر آپدیتی برای آنها عرضه نمی گردد، هر چند که تا کنون این قانون در مورد برخی از محصولات به خاطر نیازشان به بهبود کلی از لحاظ امنیت و کارایی شامل استثنا شده و رعایت نگشته است.

حال و در همین راستا وب سایت اندروید پلیس به اطلاعات تازه ای در رابط به اندروید M دست یافته و ادعا می نماید که در این نسخه بازه ی زمانی که دیوایس های نکسوس پشتیبانی نرم افزاری می شوند افزایش خواهد یافت.

بر طبق قانون جدید، محصولات خانواده ی نکسوس به روز رسانی های اصلی و بزرگ مرتبط به سیستم عامل را به مدت دو سال و وصله های امنیتی و بهبود کارایی را به مدت سه سال از زمان عرضه گجت دریافت خواهند کرد.

قانون مذکور نه تنها ابزارهای جدید بلکه مواردی که تا کنون به بازار عرضه شده اند را نیز در بر می گیرد. لذا بر همین مبنا نکسوس ۴، نکسوس ۷ (۲۰۱۲) و نکسوس ۱۰ اندروید M را دریافت نکرده و تنها آپدیت های امنیتی آتی شامل حال شان خواهد شد.

از سوی دیگر دیوایس های جدیدتری همانند نکسوس ۵ به اندروید M به روز رسانی گشته و تا اواسط ۲۰۱۶ نیز وصله های امنیتی و بهبود کارایی برای آنها عرضه می شود.

گمان می رود گوگل سیاست جدیدش را در مراسم انتهای هفته جاری اعلام و آن را پیش از عرضه تجاری نسخه ی جدید اندروید عملی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • امیر
    امیر | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    آخجووووون خداکنه درست باشه....
    من نکسوز ۵ دارم اینجوری تا یک سال دیگه خیالم از آپدیت راحته. الانم که ۵.۱.۱ دارم. هوررراااا مرسی نکسوزززز

  • ali
    ali | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    این دیگه چه نوع مسخره بازیه ؟؟!!
    گوگل نکسوس پنجو تا ۲۰۱۶ اونم اپدیت امنیتی فقط
    یعنی یه سال دیگه اندروید جدید نمی گیره؟
    خاک تو سر گوگل هر چی اپل پشتیبانی از گوشی های قدیمیشو بیشتر میکنه تز اونور گوگل اینطوری میکنه :|

  • mehrdaduk
    mehrdaduk | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    یعنی باید با nexus 4 ام خدا فظی کنم !!!!!!

    حیفه والا ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی