ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ پتنت یک فبلت-نوت بوک را به ثبت رسانده است

اطلاعات جدیدی که توسط پایگاه داده USPTO به بیرون درز یافته نشان می دهد سامسونگ اخیراً پتنت داک فبلتی را به ثبت رسانده که امکاناتی مشابه یک نوت بوک تحت ویندوز را در اختیار کاربر می گذارد. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

اطلاعات جدیدی که توسط پایگاه داده USPTO به بیرون درز یافته نشان می دهد سامسونگ اخیراً پتنت داک فبلتی را به ثبت رسانده که امکاناتی مشابه یک نوت بوک تحت ویندوز را در اختیار کاربر می گذارد.

سیستم ابداعی کمپانی کره ای از دو جز اصلی تشکیل شده، جز اول شامل فبلتی می شود که مانند دیگر محصولات این شرکت به اجرای پلتفرم اندروید می پردازد و جز دوم نیز داکی مناسب همین فبلت به حساب می آید که دارای کیبرد و نمایشگر بوده و شباهت زیادی به نوت بوک ها دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در نگاه اول به نظر می آید با داک فبلتی مواجه هستیم که می تواند قابلیت های یک نوت بوک اندرویدی را در اختیارمان بگذارد. اما از آنجایی که اندروید سیستم عامل محبوبی در بین کاربران لپ تاپ ها نیست سامسونگ در اسناد پتنت خود آورده فبلت با اتصال به داک و قرار گرفتن در مد نوت بوک می تواند به یک نسخه از سیستم عامل ویندوز سوییچ نموده (شاید ویندوز ۱۰) و امکانات آن را در اختیار فرد استفاده کننده قرار دهد.

جالب است بدانید در اسناد موجود ذکر شده به جای ویندوز سیستم عامل های دیگری نیز برای حالت نوت بوک قابل بهره گیری هستند، که البته گمان می رود عبارت سیستم عامل های دیگر به پلتفرم خانگی خود کمپانی کره ای یعنی تایزن اشاره داشته باشد که فعلا از آن برای ساعت های هوشمند استفاده شده و البته بر روی برخی از تلفن ها و تلویزیون های هوشمند این شرکت نیز پیاده سازی گشته است.

نکته ی دیگری که جای توجه دارد اینکه در فرم های مرتبط به پتنت مورد بحث اشاره ای به مجهز بودن داک به پردازنده، حافظه ی رم و یا هارد دیسک مجزا نشده. ظاهراً همه ی امور مرتبط به این سخت افزارها به فبلت واگذار شده و بر طبق شواهد موجود موبایلی که در داک قرار می گیرد باید با کمک یک پارتیشن جداگانه اجرای ویندوز را عهده دار شود.

6a0168e68320b0970c01b7c78f3b84970b-800wi

از همه ی این موارد که بگذریم فبلت می تواند دسترسی خودش به شبکه و امکان تبادل دیتا را با داکی که به آن وصل شده به اشتراک بگذارد. این قابلیت برای مواقعی که خبری از Wi-Fi نباشد به یقین بسیار کاربردی خواهد بود.

در اسناد آمده که نمایشگر تلفن هوشمند می تواند نقش تاچ پد داک را ایفا نماید و البته صحبتی از باتری جداگانه نیز نشده و به نظر می رسد باتری موبایل وظیفه ی تامین انرژی را دارد، هر چند که امکان شارژ کردنش از طریق داک وجود خواهد داشت.

پتنت اشاره شده در بالا به یک دیوایس هیبریدی و مفهومی می پردازد که به یقین می تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد، باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ روزی این ایده را بدل به یک محصول واقعی می کند یا آن را تنها در حد فرم هایی ثبت شده نگه می دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    امیدوارم به زودی عملی بشه چیز جالبی هستش!

  • یوتابایت چشم به راه...
    یوتابایت چشم به راه... | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    ایسوس قبلا این کارو کرده بود میتونستی کیبوردشو از بازار بگیری.
    ببخشید اسمش یادم نیس.
    :asus:
    :D

    • hassan razavi
      hassan razavi | ۵ خرداد ۱۳۹۴

      بله، کلا می شه گفت ایده ی کلی این طرح از روی سری پد فون ایسوس برداشته شده. اون چیزی که شما می گین هم یکی از محصولات همین سری پدفون بود، که گوشی رو می ذاشتی تو داک تبلت، تبلت می شد، تبلت رو وصل می کردی به داک کیبورد، می تونستی با ویندوز هم بیای بالا باهاش. که البته خود سامسونگ هم توی همون نمایشگاه یک محصول مشابه داده بود، که تبلت اندرویدی رو به داک کیبورد وصل می کردی و می تونستی با ویندوز کار کنی.

      • hassan razavi
        hassan razavi | ۵ خرداد ۱۳۹۴

        اسمش Asus transformer book V بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی