ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تا سال ۲۰۱۷ باتری ها و سنسورهای دوربین نازک تری برای تلفن های هوشمند تولید می کند

سامسونگ به تازگی اعلام کرده که قصد دارد باتری ها و البته سنسورهای دوربینی با ضخامت کمتر تولید نماید که احتمالاً تا سال ۲۰۱۷ راه خودشان را به تلفن های هوشمند باز خواهند کرد. هر چند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

سامسونگ به تازگی اعلام کرده که قصد دارد باتری ها و البته سنسورهای دوربینی با ضخامت کمتر تولید نماید که احتمالاً تا سال ۲۰۱۷ راه خودشان را به تلفن های هوشمند باز خواهند کرد.

هر چند تا تاریخ یاد شده هنوز زمان زیادی باقی مانده ولی بر حسب وعده هایی که کمپانی کره ای داده به نظر می آید این انتظار ارزشش را داشته باشد، زیرا قطعاتی که پیش تر مورد اشاره قرار گرفتند بناست تا بسیار باریک تر و البته کاراتر از نمونه های امروزی خود شوند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تکنولوژی کنونی باتری های سامسونگ چگالی برابر با ۷۰۰ وات-ساعت بر لیتر را ارائه می نماید و گفته می شود این رقم با توسعه هایی که در حال صورت پذیرفتن است به ۷۵۰ وات-ساعت بر لیتر تا انتهای ۲۰۱۶ و ۷۸۰ وات-ساعت بر لیتر در اواخر ۲۰۱۷ خواهد رسید.

این بدان معناست که ظرفیت و توانایی پیل های به کار رفته در موبایل هایمان قدری افزایش یافته ولی ضخامت شان بسیار کمتر از گذشته می گردد و در نتیجه تولید کنندگان قادر می شوند اسمارت فون هایی به مراتب شکیل تر و البته نازک تر طراحی کرده و بسازند.

fffa891816fe866

علاوه بر آنچه در بالا اشاره شد ولتاژ باتری ها نیز بنای افزایش دارند و کمپانی کره ای امیدوار است بتواند ظرف چند ماه آینده به ولتاژ ۴.۴۰ ولت و سپس تا انتهای سال ۲۰۱۷ به ولتاژ ۴.۵ ولت دست یابد.

بخشی دیگر از تمرکز سامسونگ هم معطوف بهبود تکنولوژی شارژ سریع گشته و تلاش می شود تا اواخر سال جاری میلادی امکان شارژ کردن ۸۰٪ درصد از ظرفیت باتری تنها در ۳۰ دقیقه مهیا گردد.

e16f1e58cfd443608afcafd4cba79925

در زمینه ی دوربین ظاهرا ابعاد پیکسل های سنسورهای تولیدی غول تکنولوژی کره ای از ۱.۲ میکرون به ۱ میکرون کاهش خواهد یافت. همین تغییر باعث خواهد شد ضخامت یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی از ۶.۵ میلی متر تنزل کرده و به ۵ میلی متر برسد، ضمن اینکه این رقم برای یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی از ۵.۲ میلی متر به ۴.۵ میلی متر کاهش خواهد یافت.

ناگفته نماند که برخی از کارشناسان بر این باور هستند که کم شدن سایز پیکسل ها می تواند ریسک افت کیفیت تصاویر نهایی را در پی داشته باشد، ولی سونی و نوکیا پیش از این سیاستی مشابه را دنبال کرده و توانسته اند راهکارهایی مناسب را نیز برای آن بیابند، لذا دور از ذهن نیست که کمپانی ساکن کره هم پیش از به وقوع پیوستن ریسک یاد شده چاره ای برایش اندیشیده باشد.

c8e35178357d4ea8989b2067c395ddb6

در آخر نیز گفته شده که سامسونگ در حال آماده سازی یک سنسور RWB جدید برای اسمارت فون ها است. RWB مخفف سه عبارت قرمز، سفید و آبی بوده و شرکت مورد بحث امید دارد با این سنسور کیفیت رنگ تصاویر تا حد زیادی بهتر از گذشته شود.

هر چند تا انتهای سال ۲۰۱۷ زمان زیادی باقی مانده ولی شواهد نشان می دهند سامسونگ انگیزه و برنامه های زیادی دارد تا هر چه سریعتر تکنولوژی هایی خانگی و جدید را توسعه داده و از طریق آنها بتواند یکی از ارزشمند ترین بازارهای الکترونیکی را در دست خودش بگیرد. باید منتظر ماند و دید برند کره ای موفق خواهد شد یا تدابیر رقبا مانع برآورده شدن اهدافش خواهند گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • محمد
    محمد | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

    ایولا به سامسونگ نمونه این فعلایتش رو میتونین توی گلکسی A8 مشاهده کنین ضخامت این موبایل 5.9 میلی متر هست اما دوربینش بیرون نزده.

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    امیدوارم پیشرفت کنه ما که دلمون نمیخاد گوشی بهترتری داشته باشیم.

    • SAEED DASTMARD
      SAEED DASTMARD | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      ببخشید میخاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی