ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آکیلس با خرید جدیدش به دنبال فراگیر نمودن ربات های هدایت شونده از راه دور است

امروز Oculus VR از خرید Surreal Vision خبر داد؛ شرکتی که در زمینه بازسازی آنی محیط های واقعی در فضاهای مجازی و افزوده تخصص دارد و این خرید می تواند احتمالات هیجان انگیز متعددی را در دراز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

امروز Oculus VR از خرید Surreal Vision خبر داد؛ شرکتی که در زمینه بازسازی آنی محیط های واقعی در فضاهای مجازی و افزوده تخصص دارد و این خرید می تواند احتمالات هیجان انگیز متعددی را در دراز مدت به دنبال داشته باشد.

آکیلس VR اعلام کرده که کمپانی خریداری شده قرار است به بازوی تحقیقاتی این شرکت ملحق شود و وعده داده که با این اقدام «سطح جدیدی از حضور از راه دور (telepresence) را در اختیار کاربرانش می گذارد و به آنها امکان می دهد که از درون محیط های مبتنی بر واقعیت مجازی در داخل جهان واقعی حرکت کرده و با اشیاء درون آن تعامل داشته باشند.

این اقدام نشان از آن دارد که آکیلس چشم به آینده دوخته و امید دارد که با ارائه هدست های جدیدش امکانی را برای کاربران فراهم آورد تا در نسخه مجازی محیطی قدم بزنند که در واقعیت در آن به سر می برند.

با ایجاد نقشه محیط های واقعی در فضاهای مجازی می توانید بی آنکه با مانعی در حین حرکت برخورد نمایید، آزادانه به اطراف حرکت کنید، اما مزیت دیگر نقشه نگاری آنی این است که می توان جذابیت چنین فضایی را در قیاس با محیط های واقعی بالا برد (مثلا میز کارتان را به نوعی پوشش برای پنهان شدن در محیط های جنگی مجازی بدل کنید).

پیش بینی می شود در آینده آکیلس هدست هایی را ارئه نماید که امکان کنترل از راه دور ربات ها را فراهم نمایند و بتوان از طریق آنها یک ربات را در فضای واقعی (شاید در آن سوی دنیا) به اطراف حرکت داد.

این فناوری هم در محیط های دربسته و هم محیط های باز کاربرد دارد و می تواند در نهایت قابلیت های این هدست ها را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

oculus-surreal-vision-3

البته انتظار می رود که نخستین نسخه مصرفی (عکس بالا) آکیلس ریفت درست مانند نمونه های اولیه و کیت توسعه نرم افزاری آن از لحاظ فیزیکی به کامپیوترهای شخصی وابسته باشد و به همین دلیل روشن است که آکیلس با این خرید، برنامه های دراز مدتی را در سر دارد.

حضور از راه دور (Telepresence) یکی از حوزه های غیر مرتبط با بازی است که پیش بینی می شود در دراز مدت شاهد استفاده از واقعیت مجازی در آن باشیم.

بدنبال این خرید، انتظار می رود که تیمی از کارشناسان Surreal Vision به تیم تحقیقاتی آکیلس بپیوندند که مقر فعالیت آن هم اکنون در ردموند واشنگتن قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی