ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

تکنولوژی فورس تاچ در آیفون 6S مخصوص کاربران حرفه ای خواهد بود

به گزارش 9to5Mac، اپل یکی از مهمترین ویژگی های ساعت هوشمند خود را به آیفون نیز خواهد آورد که در اصل همان فورس تاچ و بازخورد لمسی است. با چنین قابلیتی، کاربر می تواند به ایجاد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به گزارش 9to5Mac، اپل یکی از مهمترین ویژگی های ساعت هوشمند خود را به آیفون نیز خواهد آورد که در اصل همان فورس تاچ و بازخورد لمسی است. با چنین قابلیتی، کاربر می تواند به ایجاد فشار بیشتر بر روی صفحه نمایش آیفون خود، به منوهای تازه تری دسترسی پیدا نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

فناوری Force Touch اگرچه باعث تعاملات هوشمندانه و راحت تر با موبایل خواهد شد اما می تواند گاهی باعث گیج شدن کاربران نیز بشود زیرا مشخص نیست همواره با فشار بیشتر بر روی نمایشگر در اپلیکیشن های مختلف، چه اتفاقی روی خواهد داد و چه منویی گشوده می شود.

شاید به همین دلیل نیز باشد که 9to5Mac معتقد است اپل خواهد گفت این قابلیت صرفا برای «کاربران حرفه ای» کاربرد خواهد داشت.

از سوی دیگر نیز گفته می شود که کمپانی مورد بحث در تلاش است تا بخش های نرم افزاری iOS را به اندازه کافی برای استفاده از فروس تاچ بهینه کند؛ حتی اذعان شده که اپل می تواند در برخی اپلیکیشن ها، کلیدهای نرم افزاری را برداشته و آنها را با فشار بیشتر از سوی کاربر نمایان کند.

پیشتر وال استریت ژورنال نیز خبر داده بود که فورس تاچ، می تواند یکی از ویژگی های اصلی iPhone 6S باشد؛ از طرف دیگر نیز بازخوردهای لمسی که در ساعت اپل به کار رفته بودند، در صورت استفاده در آیفون نیز می توانند درب های بسیاری را به سوی توسعه دهندگان گشوده و قابلیت های تازه و جالب تری را نیز به آیفون اضافه کنند.

BannerText2

در بخش های دیگر این گزارش نیز آمده که اپل تلاش می کند کیبورد بهینه تری را برای آیفون ۶ پلاس فراهم آورد تا از نمایشگر بزرگ این تلفن هوشمند، نهایت استفاده برده شود. همچنین کلید Shift که در iOS 8 دستخوش تغییراتی شده بود، باعث گیج شدن کاربران می شد و در نسخه ی بعدی این پلتفرم، بهینه می گردد.

اپل در هجدهم خرداد و در مراسم WWDC خود، اطلاعات بسیاری را در اختیارمان قرار خواهد داد. باید منتظر ماند و دید در آن زمان، کدام یک از این شایعات به حقیقت خواهند پیوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Mehran
    Mehran | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    سلام كسي ميتونه در مورد تنظيمات اپل راهنماييم كنه؟

  • Mamas
    Mamas | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    بازم تنظيمات iosخيلي از كنترل پنل ويندوز و تنظيمات أندرويد خيلي بهتره

    • xoder
      xoder | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      صد در صد ! دوست داشتنی تر و ساده تر و پر کاربردی تر هستش
      حالا چی شد شما یهو یاد Settings گوشی ها افتادین ؟ :دی
      یعنی از این بحث چطور به ذهنتون خطور کرد؟!

  • xoder
    xoder | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    اپل خواهد گفت این قابلیت صرفا برای «کاربران حرفه ای» کاربرد خواهد داشت. :D
    :))
    مردم از خنده ! یعنی اپلی ها اصلاً کم نمیارن نه ؟ حتی به زور هم که شده راه حلی برای فشار منتقدین پیدا میکنن ! چه خود شرکت و چه طرفداران دو آتیشه ...
    در کل خیلی تکنولوژی خوبیه بر اساس اینکه خیلی پیچیدش نکنن
    و موقع فشار دادن نیرو وارد شده رو روی صفحه سمت بالا با رنگ کم نشون بده که کاربر بدونه نیرو زیادی وارد کرده یا کم !
    با نتیجه بررسی مقدار نیرو به منو مورد نظر برسه و نشونش بده !
    یعنی به کدوم مقدار که موقع ست کردن بدست اومده نزدیک تر هستش ...

    • نوید
      نوید | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      مگه میخواد psp عرضه کنه

      • xoder
        xoder | ۷ خرداد ۱۳۹۴

        اون موقع که از اپل میخواستن اندازه صفحه نمایش گوشیهاشو بزرگ کنه اپل میگفت ما معتقد هستیم که کاربر باید بتونه با یه دست با گوشی کار کنه ! چی شد این اعتقاد بعد از چند سال از دست رفت و
        گوشی 6 پلاس رو عرضه کردن ؟
        اعتقادات معمولاً تو عرض یکی دو سال عوض نمیشه ولی برای اپل عوض شد !
        خب میگفتن اون موقع قصد عرضه گوشی با سایز صفحه نمایش بزرگتر نداریم نه اینکه کاربر بتونه ... -_-
        این نمونه ای بود از کم نیاوردن اپل در قبال سوال منتقدین !
        اگه پیچیدگی این فورس تاچ رو حل نکنه قطعاً چنین جوابی رو خواهد داد و سوالی رو بی جواب نخواهد گذاشت !
        که بنده فکر کنم بشه با راه حلی ساده که بالا هم عرض کردم این مشکل رو حل کرد و فقط کاربران حرفه ای مقصد نهایی این تکنولوژی نیستن ...

        • محمد
          محمد | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

          الان هم میشه ، اتفاقاً اپل اول امکان کار کردن با یک دست را فراهم کرد بعد کیفیت نمایشگر رو بالا برد و عمر باطری رو در 6+ افزایش داد و سپس ابعاد رو بزرگ کرد
          اگر آیفون 6+ داری دوباری کلید هوم رو لمس کن ( فشار نده) کل صفحه میاد زیر دستت و با یک دست تو هر صفحه میتونی تمام کلید ها رو در هر نقطه لمس کنی

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    گوشی sony M4 aqua توی هند عرضه شده به قیمت 24990 روپیه یعنی 390 دلار عرضه شده.
    پس قیمتش با دلار 3300 میشه حدود 1.280.000 !!!!

    • Ali
      Ali | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      اپل واچ هم 349 دلاره قیمتش تو ایران 2ملیونو 500هزار تومنه

      • xoder
        xoder | ۶ خرداد ۱۳۹۴

        آره واقعاً نمیدونم چرا باید برای کاربر ایرانی دو برابر قیمت حساب شه و به دستش برسه ! :|
        دلار 3300 ضربدر 349 میشه 1,151 هزار تومان !
        دو برابرش کنیم باز هم از 2,500 کمتر میشه ...
        واقعاً که ! سود کالا میشه 10 درصد 15 درصد نهایتاً 20 درصد
        دیگه نه 120 درصد :|
        اینجا ایرانه و به خاطر شوق و اشتیاق مایه دارا
        آقایون وارد کننده این کالا قیمت رو چندین برابر قیمت واقعی عرضه میکنند !

  • Mr.M
    Mr.M | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    كليد شيفت !! :D
    من كه گيج نميشم ...ولي )چه عجب جاني آيو اجازه داد گندش را درست كنند(
    ولي تو تنظيمات ios تا دلت بخواد گيج ميشم :D

  • Ali
    Ali | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    ببینیم چی از اب در میاد .خداکنه خوب باشه.البته گفته برای کاربران حرفه ای خوبه پس برای ما شاید زیاد جذاب نباشه

    • ★Saeed ★saye
      ★Saeed ★saye | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      کاربر حرفه ای منظورش دانشمند هسته ای نیست که!

      یعنی کسایی که دل و جیگر گوشی رو درمیارن... فکر کنم مام جزو اونا باشیم :D

      • Ali
        Ali | ۶ خرداد ۱۳۹۴

        در اون صورت اره

  • amir5142
    amir5142 | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    بچه ها میشه یکی بهم کمک بکنه ممنون میشم
    Huawei MediaPad X1 7.0 - 3G
    یا ASUS Fonepad 7 FE375CG Dual SIM - 16GB

    • Mr.M
      Mr.M | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      هوواوي بخر اگر ازاينترنت سيمكارت استفاده زياد ميكني فقط همينش عاليه :D

      • JEFRiUM
        JEFRiUM | ۶ خرداد ۱۳۹۴

        البته دوربینش هم بسیار بهتره

        • Mr.M
          Mr.M | ۶ خرداد ۱۳۹۴

          راست ميگه ها ! چون من خودم با دوربينهاي اكثر مدلهاي هوواوي كار كردم خيلي خوبن !
          نمايشگرشون هم عاليه
          به علت اينكه زير ساخت مخابرات از هوواوي هست و ... براي اينترنت سيمكارت هم عاليه
          قيمت ايسوس هم خوبه ها ! 720P يكمي كم هستش ! ولي زياد مهم نيست خودت متوجه خواهي شد !
          http://www.digikala.com/Product/DKP-49197/ASUS-Fonepad-7-FE375CG-Dual-SIM-16GB/تبلت-ايسوس-فون-پد-7-FE375CG-دو-سيمکارته-16-گيگابايت

          • xoder
            xoder | ۶ خرداد ۱۳۹۴

            به علت اینکه زیر ساخت مخابرات از هوواوی هست و … برای اینترنت سیمکارت هم عالیه :| :| :| :| :|

            یعنی این حرفو از کجات در آوردی گفتی !؟؟؟
            چه ربطی دازه !؟؟؟ این که دلیل نمیشه
            طراجی بخش سخت افزاری تجهیزات مخابراتی از تجهیزات موبایل و تبلت جدا هستش ! یک
            ثانیاً در تجهیزات مخابراتی مودم LTE به کار نرفته که شما با این دلیل مسخره نتیجه گیری میکنین برای خودتون ...
            در ضمن مودم های LTE اکثر گوشی هارو فقط چند شرکت خاص
            طراحی میکنه و امتیاز ساختشو به شرکت های مثل HiSilicon میفروشه که روی چیپست پردازشگرش استفاده میکنه
            مثل همین مدل T910 که مودم LTE داخل پردازشگر اصلیش هست و اصلاً ربطی به هوآوی نداره
            یعنی طراحی این چیپست های مودم LTE که تو پردازشگر تبلت مدیا پد استفاده شده در داخل اکثر تبلت ها و موبایل های دیگه هم هست و ساختش کار خود هواوی نیست!
            یعنی کیفیت اینترنت و شبکه اش هیچ فرقی با گوشی های دیگه نداره و برتری محسوب نمیشه ! :|
            یعنی دلیل نمیشه حرف چرت و نپخته ای رو بدون تامل و بررسی دقیق بزنی آخرش این میشه که گند میزنی مثل همیشه!
            سیسکو هم تجهیزات مخابراتی و شبکه میزنه
            زیمنس هم ! این دلیل میشه که اینا بیان چیپ ست شبکه هاشون که LTE هست رو خودشون بسازن ؟ :|
            Board Maker is Different Than Chipset Maker
            :|
            این هم مدرک معتبر با عکس دال بر اینکه ساخت چیپست شبکه این تبلت ربطی به هوآوی نداره !
            لینک معتبر:
            http://www.anandtech.com/show/8000/huawei-launches-ascend-p7-based-on-custom-hisilicon-soc

            میلاد ندونسته نظر نده که آخرش برای خودت بد میشه

    • JEFRiUM
      JEFRiUM | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      مدیا پد خیلی بهنره من با هر جفتش کار کردم.
      البته سلیقه ایی هم هست.مثلا رابط کاربری ذن واقعا فوق العاده هست.

      • amir5142
        amir5142 | ۶ خرداد ۱۳۹۴

        ینی لگ و تاخیر نداره توش مدیا پد؟؟

        • JEFRiUM
          JEFRiUM | ۶ خرداد ۱۳۹۴

          فقط پرچمداران بدون لگ و تاخیر هستن اون هم بعضی هاشون.

        • xoder
          xoder | ۶ خرداد ۱۳۹۴

          داره ولی خیلی کم ! کمتر از تبلت ایسوس بیشتر از تبلت Sony Xperia Tablet Z
          این چیز واضحیه ! با قیمت و اجزای سخت افزاری میشه بدون تست کردن هم فهمید که اندروید تو این سخت افزار به مشکل بر میخوره یا نه ! به خاطر پردازندش که خیلی باحال نیست یکم شاید بگیره و موقع Boot شدن سیستم عامل با تاخییر لود شه
          ولی در کل از تبلت ذکر شده ایسوس خیلی بهتر و بالاتره

    • xoder
      xoder | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      خب معلومه که مدیاپد !
      رمش 2 گیگ هست در عوض مال ایسوس یک گیگ هستش
      رزولوشنش بیشتر از ایسوس هست یعنی 1920x1080
      دوربینش 13 هست در مقابل دوربین ایسوس که 5 هستش
      فلش داره که تبلت ایسوس نداره
      بقیه مقایسه رو هم اینجا بخون:
      http://www.digikala.com/Compare/DKP-34579/DKP-49197
      من که جای تو باشم به خاطر 300 تومان ریسک نمیکنم و مدیاپد رو میخرم !

  • Mr.M
    Mr.M | ۶ خرداد ۱۳۹۴

    فورس فشار معني نميده ! فورس نيرو دادن معني ميدهد ! پوش ميشود فشار دادن!
    ميشود تماس قدرتي !! يا فناوري تماس قدرتي

    • Ali
      Ali | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      میشه دربارش بیشتر توضیح بدی

      • Mr.M
        Mr.M | ۶ خرداد ۱۳۹۴

        خودت بيشتر توضيح بده منظورت چي بود اصلا :D
        من تو تنظيمات گيج ميشوم چون از نظرم بعضي چيزها سر جاي درستش نيستش
        بعضي تنظيمات ميتونست در قسمت بهتري هم باشد
        فعلا ٣ ساعت خواب شب تا صبح من شده حوصله توضيح بيشتر ندارم

        • Ali
          Ali | ۶ خرداد ۱۳۹۴

          درباره ی فورس تاچ میگم توضیح بدین

      • Dr.A
        Dr.A | ۶ خرداد ۱۳۹۴

        با شناختى كه از اپل دارم بعيد ميدونم قابليتى رو گوشياش بذاره كه فقط افراد حرفه اى بتونن ازش استفاده كنن، اپل هميشه خواسته كه مردم عادى هم بتونن براحتى از امكانات ديوايساش استفاده كنن، اينى كه گفته شده كاربران حرفه اى ميتونن ازش استفاده كنن تحليل خود سايت منبع بوده

    • xoder
      xoder | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      فشار در لغت میشه Pressure !
      ولی فشار دادن میشه to push که گفته آقای Mr.M درسته
      و فورس میشه نیرو ! یعنی بر اساس فشار دادن صفحه لمسی گوشی نیرو وارد شده رو حساب میکنه و بر اساس تنظیمات کاربری اون رو به منو گفته شده سوق میده !
      هم گفته شما درسته هم گفته دیجیاتو ! هرچند هیچ کدومتون تخصصی نگفتین و فقط لعت رو معنی کردین :))

    • xoder
      xoder | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      ناگفته نماند که قدرت هم میشه Power که ربطی به Force Touch نداره ! تاچ فشاری(تاچ رو ترجمه نکنیم و خودش رو بگیم خیلی بهتره) بهتر معنی میده تا قدرت تماسی ...
      تماس فشاری که نیروی فشار داده شده رو محاسبه میکنه !
      نمیشه که گفت تماس قدرتی نیروی فشار داده شده رو محاسبه میکنه ... اصلاً بی ربط هست و ربطی به قدرت و پاور نداره !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی