ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نحوه کارکرد تلفن هوشمند مبتنی بر پروژه Ara برای اولین بار به نمایش کشیده شد

در مراسم مربوط به بخش ATAP (تکنولوژی و پروژه های پیشرفته) از کنفرانس گوگل I/O که شب گذشته برگزار شد، یکی از مهندسین گوگل به نام آقای رافا کامارگو، نحوه ی اسمبل نمودن و همچنین عملکرد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۵۵

در مراسم مربوط به بخش ATAP (تکنولوژی و پروژه های پیشرفته) از کنفرانس گوگل I/O که شب گذشته برگزار شد، یکی از مهندسین گوگل به نام آقای رافا کامارگو، نحوه ی اسمبل نمودن و همچنین عملکرد پروژه ی Ara را به نمایش درآورد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پروژه ی آرا سال گذشته معرفی شد و اهداف بسیار جالبی را دنبال می کند؛ این پروژه متشکل از موبایل هایی است که کاربر می توانند به راحتی هر چه تمام تر و بدون داشتن دانش سخت افزاری، قطعات آنها را تعویض کرده و ارتقا دهد تا نیازی به خرید یک موبایل کاملا جدید و پرداخت هزینه ای گزاف نداشته باشد.

قطعاتی نظیر پردازنده، دوربین و باتری به راحتی در موبایل های مبتنی بر پروژه ی آرا قابل تعویض هستند. آقای کامارگو شب گذشته در برابر دوربین های خبرنگاران، اجزای مختلف موبایل را به هم متصل کرده و سپس آن را روشن می کند؛ سپس حاضران با یک موبایل اندرویدی رو به رو گشتند که در ظاهر، هیچ تفاوتی با سایر اسمارت فون های اندرویدی دیگر نداشت. وی در نهایت نیز ماژول دوربین را به آن اضافه کرد و از حضار نیز عکس گرفت.

1273890418880661138-w600

1273890418958552978-w600

قطعات و تصاویری پراکنده از پروژه آرا، پیشتر نیز توسط گوگل منتشر شده بودند اما این اولین بار است که نحوه سرهم بندی ماژول ها و همچنین روشن شدن موبایل را به شکل زنده تماشا می کنیم. آقای کامارگو به جز این دموی زنده، اطلاعات دیگری را در اختیار حاضرین و رسانه ها قرار نداد اما آنطور که مشخص است، پروژه موبایل های ماژولار به سطحی رسیده که گوگل آن را برای علاقه مندان به نمایش می کشد و می توان انتظار داشت در آینده ای نه چندان دور، در اختیار کاربران قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • BOZORG# ابدی
    BOZORG# ابدی | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    کاملا مطمعنم عملی میشه

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی دوست دارم اسپیکرهای اچ تی سی صفحه نمایش سامی دوربین الجی تاچ ایدی اپل رو روی یه گوشی تجربه کنم یعنی میشه :-)

  • Ali
    Ali | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی خوبه .پرچمدار جدید میاد به جای اینکه اونو بگیری یه دوربین و یه cpu عوض میکنی گوشیت سرعتش تا نزدیکای پرچمدار جدید بالا میره.البته گوشیت نسل قبلش باشه خوبه نه اینکه بیای دوربین S6 ورداری بزاری رویwin............

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی