ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران از طریق وای فای، یک مچبند سلامتی را شارژ کردند

انتقال الکتریسیته به صورت بیسیم در ظاهر بسیار خطرناک به نظر می رسد اما توانایی انجام این کار می تواند دنیای اینترنت اشیاء را متحول نماید. پژوهشگران دانشکاه واشنگتن موفق شدند یک دستبند دنبال کننده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

انتقال الکتریسیته به صورت بیسیم در ظاهر بسیار خطرناک به نظر می رسد اما توانایی انجام این کار می تواند دنیای اینترنت اشیاء را متحول نماید. پژوهشگران دانشکاه واشنگتن موفق شدند یک دستبند دنبال کننده تناسب اندام JawBone UP24 را با استفاده از وای فای شارژ نمایند.

آنها دریافتند که وای فای معمولی به اندازه کافی قوی هست که بتوان برای شارژ دستگاه های کوچک از آن بهره گرفت منتها برای این کار لازم است که انرژی در قالب جریان های ضعیف منتقل شود. به همین منظور آنها سیگنال های ارسالی را با «نویز» همراه کردند تا بی آنکه در فرایند انتقال داده اختلالی به وجود آید، برق را در سطحی پایدار نگه دارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این گروه از پژوهشگران با استفاده از تکنیکی تحت عنوان PoWi-Fi یک دوربین مراقبتی کم مصرف و حسگر حرارتی را از فاصله 6 متری آنتن وای فای روشن کردند.

این تیم در جریان آزمایشات خود دریافتند که با اضافه کردن باتری های قابل شارژ می توانند همان دوربین را از مسافت هفت متری هم (حتی از آن سوی یک دیوار آجری) روشن کنند.

آنها در مرحله بعد، تجهیزات خود را در شش خانه مختلف مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند که روترهای بهینه سازی شده هیچ اثری بر نرخ انتقال داده ها در واقعیت ندارند و سرانجام هم یک پایشگر سلامتی  JawBone UP24 را از طریق PoWi-Fi آن هم ظرف تنها دو دقیقه و نیم تا 41 درصد شارژ کردند.

wifi-power-2015-06-05-01

این فناوری هنوز هم روزهای نخست خود را سپری می کند و برای عملیاتی سازی آن لازم است که تست های بیشتری انجام بگیرند. اما اگر تا به حال مجبور به تعویض باتری در یک دوربین وایرلس یا حسگر آب و هوا شده باشید قطعا به پتانسیل های بالای این دستگاه پی برده اید.

چنانچه امکانی فراهم گردد که بتوانید آن دستگاه ها را طریق از یک روتر معمولی وای فای شارژ کنید، عملیاتی سازی ایده اینترنت اشیاء هم ارزان تر تمام می شود و هم کارایی بیشتری خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • amirplus
    amirplus | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    شارژ بیسیم به کنار
    حاشیه iPhone رو ببین اون بالا O_o

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    اول اينكه انتقال بي سيم برق توسط نيكلا تسلا ابداع شد
    در حقيقت راديو آنالوگ نوعي دريافت كننده بدون سيم برق هستش !!
    در ضمن چندين سال قبل چند جوان تونسته بودند در انگلستان يك وسيله قابل حمل اندازه ٦ پلاس ! بسازند كه مستقيم هر سيگنال واي فاي را به برق تبديل ميكرد و ميتونست در عرض ٢ ساعت يك گوشي را باهاش كامل شارژ كرد
    يعني ميشود از خود امواج وا- فاي برق توليد كرد

    • Mr. Nick
      Mr. Nick | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

      تسلا که کارهش و نظریاتش نسبت به زمان خودش جادو بود. اکثر نظریاتش هم مربوط به کاربرد ها مغناطیس .
      یکی از کاربرد مغناطیس استفاده از نور خوریشد برای انتقال داده در عالم (مننظومه شمسی ) هست برو تو کار پهنای باند :)
      .
      توضیح: میدونید که خود نور یکی از طيف الكترمغناطيسي هست
      .
      اینو نقل شنیداری دارم : یک سوم عالم از مغناطیس تشکیل شده

  • مهربان
    مهربان | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    تو همون سال ها (۲۰۰۰-۲۰۰۱) پدر بنده یه همچنین ایده ای رو داشت و تا حدی هم رنگ واقعیت به خودش گرفت اما ب دلیل بی تجربه گی اصلا به فکر ثبت و این صحبتا نیوفتاد و نشست تا ما خلاصه شویم در خویش! نشست تا من، خلاصه شوم در خویش!

  • Beautiful Mind
    Beautiful Mind | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    یادش بخیر .سال 2001 یا 2002 بود که اولین انتقال برق بیسیم توسط یک دانشجو ایرانی ابداع شد . که بعدشرکت زیمنس اونو به مبلغ ملیون دلاری ازش خرید.

مطالب پیشنهادی