جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما در ویجیاتو

همکاری مایکروسافت با آکیلس حرکتی هوشمندانه بود

آکیلس شب گذشته ورژن نهایی ریفت، هدست واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت اما این مایکروسافت بود که توجه تمام اهالی رسانه را به سوی خود جلب کرد. این شرکت دیشب از همکاری خود با آکیلس گفت. هر واحد هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت به همراه یک کنترلر اکس باکس وان منتشر می شود و کاربران کنسول بازی مذکور می توانند به راحتی بازی های خود را روی هدست آکیلس استریم کنند.

از آنجایی که مایکروسافت روی هدست واقعیت افزوده خود با نام هولولنز کار می کند، این غول نرم افزاری تا کنون سرمایه گذاری هنفگتی روی واقعیت مجازی نداشته. حمایت از آکیلس ریفت با وجود هولولنز ممکن است عجیب به نظر برسد اما مایکروسافت این روزها می خواهد همه جا باشد و با این طرح، یک بلیت ارزان قیمت به دنیای شگفت انگیز واقعیت مجازی خریداری کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نظر تام وارن از The Verge را در این رابطه بخوانیم.

دنیای واقعیت مجازی چند بازیکن و مهره کلیدی دارد و مهم ترین در میان شان، رقیب اصلی مایکروسافت در بازار کنسول های بازی است: سونی. ما هنوز منتظریم تا در مورد هدست Valve و HTC بشنویم اما هدست واقعیت مجازی سونی، پروژه مورفیوس اوایل سال آینده عرضه می شود و به نظر می رسد که رقابت شاخ به شاخی با آکیلس ریفت خواهد داشت (ریفت هم اوایل سال 2016 قرار است منتشر شود).

در همین حال، مایکروسافت در حاشیه میدان نشسته و مقر خود را فرماندهی می کند. به جای ساختن یک هدست واقعیت مجازی برای اکس باکس، به سادگی از آکیلس استفاده می کند. شما می توانید بازی های اکس باکس وان را روی ویندوز 10 استریم کنید و دقیقا همین گونه است که آکیلس هم می تواند بازی های اکس باکس وان را اجرا کند.

در حالی که سونی روی واقعیت مجازی سرمایه گذاری بسیاری کرده و آن را آینده می خواند، مایکروسافت ویندوز 10 را در مرکز تلاش های گیمینگ خود گذاشته.

کنترلر اکس باکس وان که روی آکیلس ریفت عرضه می شود شامل یک آداپتور بدون سیم خواهد بود. علت استفاده از آداپتور بدون سیم تنها رهاندن بازیکن از سیم های اضافه نیست، بلکه این آداپتور تنها روی ویندوز 10 کار می کند.

بنابراین هر کسی که یک آکیلس ریفت می خرد، لازم است ورژن سیستم عامل خود را نیز به آخرین ویندوز مایکروسافت ارتقا دهد تا از همه ویژگی های هدست خود بهره مند شود. آکیلس ریفت از ویندوز 7 به بالا پشتیبانی می کند اما مایکروسافت قصد دارد همه کاربرانش به ویندوز 10 بروزرسانی کنند و قرارداد با آکیلس نیز یک ترفند دیگر است.

مایکروسافت یک پیروزی دیگر نیز در این قرارداد به دست آورده، آن هم بدون زحمت بسیار. توسعه دهندگانی که برای آکیلس ریفت بازی می سازند باید محصول خود را با کنترلر اکس باکس وان که روی هر ریفت عرضه شده تطبیق دهند. یعنی اگر قرار باشد در آینده ای دور یا نزدیک، آکیلس از هر کنسولی پشتیبانی کند، اکس باکس وان در اولویت قرار خواهد داشت. آکیلس ریفت در ابتدای کار روی مک و لینوکس هم کار نخواهد کرد، بنابراین یک برتری دیگر نیز برای مایکروسافت به دست می آید.

hololens_3.0

در حالی که پیروزی مایکروسافت در این قرارداد محرز است. آکیلس نیز بدون سرمایه گذاری روی کنترلری دیگر نفع برده. اغلب گیمرها با شیوه چیدمان دکمه ها در کنترلرهای اکس باکس و پلی استیشن آشنا هستند و برای کار با آکیلس لازم نیست تجربه ای جدید را آزمود.

یک پیروزی کوچک محسوب می شود اما با این حال آکیلس به جای اختراع دوباره چرخ، فرصت پیدا کرده ا روی نسل جدید کنترلرهای هدست های واقعیت مجازی با نام Oculus Touch کار کند.

آکیلس همچنین می تواند از تجربه مایکروسافت در عرضه میلیون ها کنسول اکس باکس و دیگر قطعات سخت افزاری استفاده کند و بدون شک این مسئله سبب می شود آکیلس در زمینه عرضه قدرتمندتر عمل کند.

به جلوتر که بنگریم، مایکروسافت با یک پیروزی زودهنگام به بزرگترین رویداد گیمینگ سال قدم می گذارد. فیل اسپنسر شب گذشته در کنفرانس آکیلس گفت: "ما معتقدیم که می توانیم یک اثر هنری به تمام معنا از تجربه واقعیت مجازی با آکیلس ریفت روی ویندوز بسازیم."

صحبت های اسپنسر کاملا به کنفرانس E3 و برنامه های آتی شرکت برای ویندوز 10 اشاره دارد. مایکروسافت نقشه های بزرگی در E3 امسال برای هدست هولولنز در سر دارد و این امکان وجود دارد که حتی بخشی از مراسم به آکیلس اختصاص یابد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت پیشتر گفته بود که هولولنز یکی از دلایلی بود که این شرکت ماینکرفت را خریداری کرد. بنابراین انتظار این را داشته باشید که ماینکرفت علاوه بر واقعیت افزوده، در واقعیت مجازی هم قابل بازی باشد.

ردموندی ها قول بزرگ ترین لاین آپ بازی ها در تاریخ اکس باکس را وعده داده اند و اگر مایکروسافت سورپرایزهای بیشتری مثل دیروز آماده کرده باشد، بعید نیست که به راحتی بتوانند به قول خود عمل کنند. و اگر بخشی از این وعده، آوردن افراد بیشتر از سوی واقعیت مجازی به سوی اکس باکس و ویندوز 10 باشد، مایکروسافت بسیار ساده می تواند به هدف خود برسد.

مطالب مرتبط

آنچارتد 4 و Fallout 4 جوایز E3 2015 را از آن خود کردند

هفته پیش، لیست بهترین نمایش های E3 2015 اعلام شد و در میان ده ها عناوین متعدد، Star Wars: Battlefront، آنچارتد 4 و Fallout 4 بیشترین درخشش را داشتند. طبیعتا انتظار می رفت که بیشترین جوایز از آن عناوین نامبرده شود. آنچارتد 4 و Fallout 4 هر کدام در چهار شاخه مختلف نامزد بودند که موفق به... ادامه مطلب

کنترلر اکس باکس وان اختصاصی خود را طراحی کنید

کنترلر ها از تاریخ پیدایش کنسول های بازی، از همان دوران اولیه مگناوکس ادیسه، و حتی در ورود کامپیوترهای خانگی به دنیای بازی های ویدیویی یکی از مهم ترین المان های گیمینگ محسوب می شوند. اگر قصد خرید کنترلر جدیدی برای کنسولتان داشته باشید، شاید بتوانید از بین ده بیست مدل و رنگ مختلف انتخابی... ادامه مطلب

شبی فراموش نشدنی؛ چرا سونی را می توان برنده بلامنازع نمایشگاه E3 2016 دانست؟

بیایید با خودمان روراست باشیم، نمایشگاه E3 امسال آن طور که باید و شاید هیجان انگیز نبود؛ مسئله ای که شاید بخشی از دلیل آن را بتوان لو رفتن زودهنگام بسیاری از اخبار مربوط به نمایشگاه برشمرد. اما لو رفتن اخبار، تمام مشکل نبود و مسئله از جایی شروع شد که تقریباً هیچ کمپانی بازیساز... ادامه مطلب

الکترونیک آرتز خبر از ساخت نسخه دنباله بازی Unravel می دهد

کمپانی الکترونیک آرتز، صبح امروز طی رویداد «روز سرمایه گذاران» خود که به صورت سالانه برگزار می شود، خبر از تمدید قراردادهایش با استودیوی توسعه دهنده Coldwood Interactive داد و در همین راستا، قرار است نسخه ای دنباله بر بازی تحسین شده Unravel توسعه یافته و در تاریخی نامعلوم به بازار عرضه گردد. انتشار این خبر... ادامه مطلب

آکیلس به دو بخش واقعیت مجازی پی سی و موبایل تقسیم می شود

«برندون آیریب» یکی از مدیران و موسسین آکیلس از این پس سمت دیگری را در این شرکت عهده دار خواهد بود؛ او از این لحظه مدیریت واحد واقعیت مجازی پی سی را در دست دارد. آکیلس مدتی پیش اعلام کرد که این شرکت به صورت داخلی به دو بخش مجزای واقعیت مجازی کامپیوترهای خانگی (که هدست... ادامه مطلب

سیستم MoVR تجربه واقعیت مجازی بدون سیم را برای تمام هدست ها ممکن می سازد

یکی از مشکلات مهمی که در حال حاضر گریبان گیر هدست های واقعیت مجازی است و عملاً تجربه ی آن را برای کاربر دشوار می سازد، سیم های بسیار زیاد و بلندی است که می بایست به سیستم متصل گردد. آکیلس ریفت، اچ تی سی وایو و به خصوص هدست پلی استیشن (بررسی دیجیاتو) دارای مراحل... ادامه مطلب

نظرات ۳۸

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x