ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

دردسرهای خوش نفس؛ نگاهی بر بازی ایرانی Puffero

بازی سازی ابدا کار آسانی نیست؛ بیش از همه چیز، درک درستی از واژه "سرگرمی" را می طلبد و خلاق بودن و تسلط به برنامه نویسی در مراحل بعدی آن قرار دارند. اگر نگاهی به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

بازی سازی ابدا کار آسانی نیست؛ بیش از همه چیز، درک درستی از واژه "سرگرمی" را می طلبد و خلاق بودن و تسلط به برنامه نویسی در مراحل بعدی آن قرار دارند.

اگر نگاهی به بازی های تولید توسعه دهندگان داخلی بیندازیم، بخش اعظمشان را فاقد عناصری که گفتیم خواهیم یافت. اما هستند توسعه دهندگانی که به دور از تقلید کورکورانه، بازی هایی می آفرینند که هم سرگرم کننده بوده و هم توان رقابت با نمونه های خارجی را دارند.

Puffero ساخته استودیوی ایرانی Playpax Games از جمله همین بازی هاست که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. با دیجیاتو همراه باشید.

کاراکتر اصلی این بازی ایرانی، یک مورچه خوار قرمز رنگ و بامزه به نام "خوش نفس" است که موجوداتی گرد و سمی از بالای صفحه به سمتش حمله ور شده اند.

تنها سلاح مورچه خوار داستان ما در برابر این مهاجمین، خرطوم دراز و قدرتمند اوست؛ خرطومی که با آن می تواند هوا را به شدت به سمت دشمنان پرتاب کرده تا به هیچ وجه نتوانند خاک را لمس کنند.

7W_YQILeXu6uhwTfjh5ZI8pbsefW8UP2veE3OmHmn_0EmkJes0lQfwciA_UtoiMxfBs=h900

خوش نفس با نام بین المللی "Puffero" عنوانی است که با موتور گرافیکی یونیتی ساخته شده، بنابراین باید از آن انتظار گرافیک قدرتمندی را داشته باشیم. این انتظار ابدا بیجا نبوده و جلوه های بصری بی نظیری را در این بازی شاهد هستید.

انیمیشن ها بسیار نرم و زیبا هستند و رنگ آمیزی و طراحی مراحل در آن به هنرمندانه ترین شکل ممکن صورت گرفته. بازی در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان اتفاق می افتد که هر یک از چندین مرحله مختلف تشکیل شده اند. تمامی مراحل هم دشمنان متفاوت و تم منحصر به فردی دارند. البته اگر علاقه ای به حالت مرحله ای ندارید، می توانید وارد بخش Survival شده و بازی را به صورت بی پایان و رکوردی پیش ببرید.

در بازی می بایست خوش نفس را با کشیدن انگشت روی صفحه، به چپ و راست حرکت بدهید و یا او را وادار به پرش کنید. فوت کردن را هم با نگه داشتن انگشت روی خوش نفس انجام خواهید داد.

jgjo-SsKvK39wHF2p1tmdEs_rc9asctNIscnfmJpZT43wRhHNLaTaJPTGlYdc5ilGKh-=h900

کنترل بازی کمی سخت است و اتفاقا همین سختی آن را به شدت چالش برانگیز و جالب کرده. در هر مرحله تعداد مشخصی از دشمنان رویتان سرازیر می شوند که با فوت هایتان باید از رسیدنشان به زمین جلوگیری کنید، هر چقدر که این کار را بهتر انجام دهید در پایان مرحله از یک تا سه عدد ستاره دریافت خواهید کرد.

با خارج کردن هر دشمن از صفحه سکه جایزه خواهید گرفت، یا اینکه آیتم های کمکی همچون پنکه یا توقف زمان را دریافت می کنید. البته این آیتم ها به صورت درون برنامه ای هم قابل خریداری هستند، هر چند که ظاهرا سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی در حال حاضر با مشکلاتی روبروست.

ZCRsjD8BodzT5c--Wni_YUbZZqQD1NgDagR7J-T1ePJc_D7w9WQfZ4G9Ql_FcuJhsWo=h900

خوش نفس موزیک پس زمینه لایت و بسیار دلنشینی هم دارد که می تواند تمرکز شما را بر فوت کردن دشمنان افزایش دهد. امتیازات در این بازی وارد جدول رده بندی جهانی خواهند شد، و ضمنا امکان اشتراک گذاریشان با دوستان فیسبوکی نیز مهیا شده.

خوش نفس را می توانید هم اکنون در گجت های اندرویدی خود تجربه کنید. البته بازی نسخه iOS هم دارد که مشخص نیست به چه دلیل از اپ استور حذف گردیده، بنابراین موقتا اندروید تنها پلتفرمی است که در آن می توانید به تجربه خوش نفس بپردازید.

Puffero (خوش نفس)

Puffero (خوش نفس)

سازنده: Playpax Games قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 26 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • pouria
    pouria | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    باسلام میخواستم با چه برنامه ای برنامه نویسی شده لطفا جوابمو بدید به ایمیلم

  • مسعود
    مسعود | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

    گجت اندرویدی ندارم ، وگرنه حتما نصب می کردم . خیلی خوشم اومد . و باید تبریک گفت به این سازنده خوش ذوق که نیومده از روی افتابه یه نسخه دیگه بزنه ! ، راستی خرید درون برنامه ای برای کاربران خارجی چطور ممکنه ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی