ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرینت پل فلزی بر روی رودخانه با استفاده از چاپگر ۳ بعدی معلق

با ساخت اولین مجتمع آپارتمانی از طریق پرینت ۳ بعدی، حالا وقت آن است که پروژه هایی با چالش های بیشتر انجام شوند. در همین راستا یک شرکت چاپ ۳ بعدی هلندی قصد دارد با ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

با ساخت اولین مجتمع آپارتمانی از طریق پرینت ۳ بعدی، حالا وقت آن است که پروژه هایی با چالش های بیشتر انجام شوند. در همین راستا یک شرکت چاپ ۳ بعدی هلندی قصد دارد با استفاده از این روش به خلق پلی بر روی یک کانال در قلب شهر آمستردام بپردازد. این شرکت برای انجام پروژه خود یک ربات بسیار پیشرفته ابداع کرده که با استفاده از قابلیت چند محوری (multiaxis) خود، قادر است با حفظ تعادل، سازه ها را همانند نقاشی کردن در هوا، بین زمین و آسمان چاپ نماید.

وب سایت این گروه که MX3D نام دارد، در توضیح پروژه خود می نویسد: «ما در بخش تحقیق و توسعه خود موفق به ابداع یک فناوری مقرون به صرفه روباتیک شده ایم که قادر است اشیای کاربردی و زیبا را تقریبا در هر شکلی بوجود آورد. هدف فعلی ما نیز این است که برای نشان دادن توانایی های صنعتی، مهندسی، نرم افزاری و طراحی خود، یک پل فلزی پیچیده و زیبا را در نقطه ای ویژه از شهر بنا کنیم.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پل یاد شده قرار است توسط هنرمندی به نام Joris Laarman طراحی شود، فردی که پیش از این در توسعه پرینتر های این گروه به نام های MX3D-Resin و MX3D-Metal نیز همکاری داشته است.

تکنیک مورد استفاده برای ساخت این پل فلزی به این صورت است که ابتدا پرینتر با جوش دادن قطعات کوچک فلز مذاب به یکدیگر رشته هایی پولادین را ایجاد کرده، سپس با افزایش تعداد این رشته ها سازه به استحکام و پیچیدگی لازم رسیده و روبات می تواند با تکیه بر بخش ساخته شده جلوتر رفته و به ساخت ادامه پل تا رسیدن به سوی دیگر ادامه دهد.

آقای Laarman در این رابطه می گوید: «من قویا به آینده این صنعت جدید که از ترکیب روش های تولید سنتی و دیجیال پیدا آمده اطمینان دارم. ساخت چنین پلی نشان می دهد پرینت ۳ بعدی برای به عهده گرفتن ساخت سازه های عظیم و استفاده از مواد اولیه مستحکم آماده است و این روش آزادی عمل فراوانی را برای تولید انواع ابزارهای کاربردی به دست می دهد. این پل را می توان همچون سمبل زیبایی از پیوند میان تکنولوژی های آینده با این شهر کهن در نظر گرفت.»

روشی که این گروه برای آزمایش و توسعه روبات های خود در نظر گرفته بود خلق مجسمه از رشته های فلزی بود، این پل اما قرار است با همکاری میان ۲ ربات بوجود بیاید که از ۲ سوی رودخانه ساخت پل را آغاز خواهند کرد. این امر نشان می دهد دقت روبات های یاد شده به حدی رسیده که بتوانند به تقسیم وظایف خود پرداخته و علاوه بر افزایش سرعت به همکاری و انجام پروژه های پیچیده تر بپردازند.

گروه MX3D تعدادی از طراحی های خود را منتشر کرده اما اعلام کرده طرح نهایی و محل انتخاب شده برای اجرای آن را به زودی مشخص خواهد کرد. عملیات ساخت پل یاد شده از سپتامبر سال ۲۰۱۵ مصادف با شهریور ۹۵ آغاز خواهد شد.

designs1

در ادامه می توانید ویدیوهایی از طرز کار این پرینترهای روباتیک را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Optix.ir
    Optix.ir | ۱ تیر ۱۳۹۴

    تکنولوژی پرینتر های 3بعدی به سرعت در حال رشد هست.
    بالاخص در صنعت پزشکی جهت باز سازی اعضای مصنوعی بدن انسان.

  • Sav
    Sav | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    تنش پسماند در این پل بیداد خواهد کرد.

  • Mohammad Javad hTc
    Mohammad Javad hTc | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    پرینت سه بعدی!تنها تکنولوژی خاص این دوره رکودی!

  • بهنام
    بهنام | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    کلا دیگه همه چیز داره شبیه این فیلم های علمی-تخیلی می شه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی