ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرباس در حال ساخت 900 ماهواره برای ارسال سیگنال های اینترنتی از فضاست

ایرباس به موجب توافق تازه اش با شرکت ماهواره ای OneWeb متعهد شده است که کار طراحی و ساخت 900 ماهواره برای این شرکت را بر عهده بگیرد؛ ماهواره هایی که قرار است دسترسی میلیاردها نفر از مردم جهان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰

ایرباس به موجب توافق تازه اش با شرکت ماهواره ای OneWeb متعهد شده است که کار طراحی و ساخت 900 ماهواره برای این شرکت را بر عهده بگیرد؛ ماهواره هایی که قرار است دسترسی میلیاردها نفر از مردم جهان را به اینترنت فراهم کنند.

بخشی از بودجه مورد نیاز برای این پروژه دو میلیارد دلاری از طریق Virgin Group متعلق به ریچارد برنسون و کوالکام تامین می شود که در زمینه تولید چیپ فعالیت می کند. براساس این طرح، 700 عدد از ماهواره های یاد شده تا سال 2018 میلادی به فضا پرتاب می شوند و 200 عدد باقیمانده هم به عنوان پشتیبانی در زمین نگهداری می شوند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تعدادی از این ماهواره ها توسط شرکت ویرجین گالاکتیک پرتاب خواهند شد که در حال حاضر روی توسعه پرتابگر مقرون به صرفه و کم هزینه اش کار می کند.

گفتنی است که برنسون در ماه ژانویه خبر سرمایه گذاری اش در پروژه متعلق به شرکت OneWeb را فاش ساخته بود اما میزان این سرمایه گذاری هیچگاه مشخص نشد.

ماموریت OneWeb این است که بزرگ ترین مجموعه ماهواره های دنیا را ایجاد کرده و از این طریق دسترسی ساکنان نواحی دور افتاده دنیا را به اینترنت پر سرعت فراهم نماید.

این پروژه هم اکنون رقبایی چون ایلان ماسک دارد که او نیز تلاش دارد از طریق ماهواره دسترسی به اینترنت را برای مردم دنیا فراهم نماید. پروژه ماسک در برگیرند شبکه ای مشتمل بر 4000 ماهواره کم هزینه است که از طریق راکت فالکون 9 در مدار زمین قرار خواهند گرفت.

گوگل هم یکی دیگر از شرکت هایی است که با دو پروژه در حال اجرا (پروژه لون و Solara 50) چشم به فضا دوخته. پروژه Loon با هدف ایجاد دسترسی مناطق مختلف جهان به اینترنت از طریق بالون هایی اجرا می شود که در ارتفاعات بالا حرکت می کنند و Solara 50 نیز نوعی پهپاد است که انرژی خود را از طریق خورشید تامین می کند.

اما فیسبوک هم از این رقابت عقب نمانده و هم اکنون روی پروژه ای به نام internet.org کار می کند که قرار است با ساختن پهپاد، ماهواره و لیزر دسترسی دور افتاده ترین نواحی دنیا به اینترنت را فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • اسمیگل
    اسمیگل | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    هروقت از این خبرا میشنوم یاد این سکانس wall.e میفتم. امیدوارم بدونیم داریم چیکار میکنیم

    • Dr Einestein
      Dr Einestein | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

      البته فيلم gravity هم همينو ميگه .

  • امیر
    امیر | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    اینترنت ماهواره ای که تو ایران مرسومه با این پروژه ها متفاوته...این پروژه از تکنولوژی های ارتباطی خیلی پیشرفته استفاده میکنن...ده ها سال بعد پیشرفت هم میکنه شاید چیپی بیاد روی گوشی که خیلی ساده از اینترنت استفاده کنیم

  • Shater
    Shater | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    گرانفروشان اینترنت به زودی باید کاسه کوزه را جمع نمایند...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی