ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه بین المللی مخابرات: شبکه های 5G بیست برابر انواع 4G سرعت دارند

شبکه ارتباطی 4G LTE-A روز به روز محبوبیت بیشتری در بازار کشورهای توسعه یافته پیدا می کند، با این همه، هنوز هم نتوانسته در سطح جهانی به یک استاندارد تبدیل شود و بسیاری از کشورهای دنیا از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

شبکه ارتباطی 4G LTE-A روز به روز محبوبیت بیشتری در بازار کشورهای توسعه یافته پیدا می کند، با این همه، هنوز هم نتوانسته در سطح جهانی به یک استاندارد تبدیل شود و بسیاری از کشورهای دنیا از آن محرومند. در این حین اما، اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در تلاش است تا مشخصات نسل بعدی شبکه های ارتباطات موبایلی را تعریف کند.

در روزهای 20 الی 28 خردادماه، اعضای این اتحادیه بر سر مشخصاتی که قرار است برای استاندارد شبکه 5G تعیین گردد با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت حداکثر سرعت این شبکه را برابر با 20 گیگابیت بر ثانیه تعریف کردند که در واقع 20 برابر شبکه های 4G LTE (با بیشینه سرعت انتقال داده یک گیگابیت بر ثانیه) است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اعداد و ارقام یاد شده صرفا حداکثر سرعت های نظری هستند و نخستین شبکه های 5G سرعتی به مراتب پایین تر از این میزان خواهند داشت.

در حال حاضر، LTE Cat 9 سریع ترین استاندارد LTE است که حداکثر سرعتی برابر با 300 مگابیت بر ثانیه دارد که این رقم نیز کمتر از رقم یک گیگابیت بر ثانیه شبکه های 4G است؛ به بیان دیگر، علیرغم آنکه انتظار می رود با معرفی استاندارد جدید سرعت انتقال داده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند، این بدان معنا نخواهد بود که استفاده کنندگان از شبکه 5G می توانند فیلم های اچ دی را ظرف تنها یک ثانیه (یعنی با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه) دانلود نمایند.

شبکه های 5G همچنین با در نظر داشتن دستگاه های اینترنت اشیاء ساخته می شوند و آنطور که اتحادیه بین المللی مخابرات اعلام کرده، این شبکه ها قادر خواهند بود که به بیش از یک میلیون دستگاه متصل به دنیای اینترنت اشیاء در فضایی به شعاع یک کیلومتر مربع و با متوسط سرعت 100 مگابیت بر ثانیه سرویس دهی کنند.

نام رسمی انتخاب شده از سوی اعضای این اتحادیه برای شبکه مذکور IMT-2020 است که باید در اکتبر سال جاری میلادی به رای گذاشته شود. محض اطلاع تان باید بگوییم که نام رسمی شبکه های 4G و 3G نیز به ترتیب IMT-Advanced و IMT-2000 است.

اتحادیه بین المللی مخابرات پیش بینی کرده که نخستین شبکه تجاری 5G از سال 2020 فعال گردد هرچند که یک نمونه کاری از آن هم اکنون در دست اجراست و انتظار می رود که برای بازی های المپیک سال 2018 میلادی که قرار است در PyeongChang برگزار گردد، آماده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Hossein
    Hossein | ۱ تیر ۱۳۹۴

    5G با محدودیت 128kb/s

  • navid
    navid | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

    ایران 5G بیاد اسمش 5G هستش ولی با سریعت 2G

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی