ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدیر عامل نینتندو در سن 55 سالگی درگذشت

براساس گزارش نینتندو، Satoru Iwata مدیرعامل و رئیس آن روز گذشته درگذشت. او تنها 55 سال داشت و علت مرگش هم رشد کیسه صفرا گزارش شده است. آقای Satoru سال گذشته برای انجام پاره ای اقدامات درمانی کار خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ تیر ۱۳۹۴ | ۰۹:۰۰

براساس گزارش نینتندو، Satoru Iwata مدیرعامل و رئیس آن روز گذشته درگذشت. او تنها 55 سال داشت و علت مرگش هم رشد کیسه صفرا گزارش شده است. آقای Satoru سال گذشته برای انجام پاره ای اقدامات درمانی کار خود را به صورت موقت ترک گفته بود و حتی یک عمل جراجی را برای برداشتن تومور پشت سر گذاشته و مجددا به کار خود باز گشته بود.

او پست ریاست نینتندو را در سال 2002 میلادی از هیروشی یامائوچی، پرسابقه مدیر این شرکت تحویل گرفت و با ارائه کنسول های بازی Nintendo DS و Wii موفقیت های فراوانی را برای این کمپانی ژاپنی به ارمغان آورد.

وی پیشتر به عنوان برنامه نویس با یکی از شرکت های تابعه نینتندو به نام HAL همکاری کرده بود و در تولید بازی هایی نظیر EarthBound، Balloon Fight و سری Kirby نیز همکاری داشته است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Iwata جدای از نقش خود به عنوان یک مدیر، به خاطر حضورش در سخنرانی های Nintendo Direct و سری مصاحبه های مشهورش با توسعه دهندگان تحت عنوان «از Iwata بپرسید»، شخصیتی کاملا شناخته شده در میان طرفداران نینتندو به شمار می رفت.

اما زمانی که کنسول Wii U نتوانست موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند، Iwata تصمیم گرفت که از طرح های تازه ای برای این شرکت سخن بگوید که از آن جمله می توان به حرکت نینتندو به سمت بازی های موبایل و برنامه مرموز «کیفیت زندگی» اشاره کرد.

گفتنی است که کمپانی مورد بحث هنوز هم جانشینی را برای آقای Iwata معرفی نکرده اما اعلام نموده که Genyo Takeda و Shigeru Miyamoto فعلا تصمیم گیرندگان اصلی شرکت خواهند بود.

بیماری و مشکلات مربوط به سلامت این فرد مدتها بود که در مجامع عمومی مطرح شده بود، با این همه، مرگ وی شوک بزرگی بود که بر پیکره صنعت گیم وارد شد.

او در کنفرانس ماه گذشته E3 نیز حضور نیافت و در توضیع این مساله اظهار داشت که نینتندو سخت افزار جدیدی را برای تولید نکرده که در این کنفرانس به نمایش بگذارد و اینکه باید خود را برای نشست سرمایه گذارانش که قرار بود هفته بعد از این کنفرانس برگزار گردد، آماده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۶ تیر ۱۳۹۴

    واقعا هنوز جوان بوده

  • apk-learn.ir
    apk-learn.ir | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    روحش شاد

  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    اگر بار گرام بودی رفتی .......شرکتش حال خوبی نداره این روزها مخصوصا توe3 امسال گند زد

    • LORD.SAJAD
      LORD.SAJAD | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

      ترول ها که منفی میدن مگه بد نبود تو e3 امسال چه بازی باحالی رو معرفی کرد در صورتی که مایکروسافت و سونی بهترین بازی را رونماییی کردند کی رو میخوایید گول بزنید هان هان نینتدو اون نینتدو سابق نیس این دیگه نمیتونی زیرش بزنی

  • rozhan
    rozhan | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    الانه که این محصول تو ایران معروف شه
    نیس 100000000000 % مرده پرستیم
    الان همه درخواست این محصول میکنن تو ایران

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی